Skocz do zawartości


Zdjęcie

Piec ELEKTROMET EKO KWP-15



  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Rena KWP-15

Rena KWP-15

    Nowy Forumowicz

  • Forumowicz
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 01 marzec 2008 - 19:16

Rena.
Od pażdziernika mam z Elektrometu piec EKO KWP-15 i do 15 lutego spaliłam 4 tony ekogroszku
dobrej jakości z kop. Kazimierz-Juliusz. Wydaje mi się to dużo, zwłaszcza, że przeczytałam na forum,
że ktoś przy piecu KWP-25 ! spalił za cały sezon tyle i to ogrzewając 130m dom.
Ja mam do ogrzania mieszkanie 100m na parterze i nieocieplony dom, grzeję też wodę 140 l bojler.
Przy minusowej pogodzie miałam ustawione n=60 stopni, podajnik d=18 do 16 , wentylator 35,
woda na bojler 47 st. Od połowy grudnia mam pełną elektronikę tzn trójdogowy , pompy i reszta
sterowane bezprzewodowym czujnikiem pokojowym Honeywell. ( Bo to tego czasu jak grzał wode to
były zimne kalotyfery.) Ale teraz robi się ciepło i mam problem - jakie mogą być najniższe-
oszczędne ustawienia, które też nie będą "męczyć " pieca??? :angry:

Mam ustawione na piec n=50, woda c=47, podajnik d=12, wentylator=35, czujnik w domu na 17st,
choć mieszkanie jest ciepłe około 20 do 21,5st. Wody zużywamy nie za wiele -2 os.
Proszę o pomoc, radę doświadczonego użytkownika KWP-15, bo wydaje mi się, że zużywam
za dużo opału - jeden zasobnik na 3- 4 dni. Mieszkam na ląsku
  • 0



#2 OFFLINE   korus_b

korus_b

    Bywa od czasu do czasu

  • Forumowicz
  • PipPip
  • 21 postów

Napisano 02 marzec 2008 - 18:33

Witaj!
Pewnie mój post przeczytałaś wcześniej. (Elektromet KWP-25, 130 m2)
Wydaje mi się, że w twojej sytuacji kluczową rolę odgrywa nieocieplony dom. Z tego względu pomieszczenia szybciej się wychładzają. U mnie mur ma 30cm porotherm i wełna mineralna 12cm.
Jak załaduję pojemnik to przy dzisiejszych pogodach starcza na 6 dni (w KWP25 chyba jest troszkę większy).
Jeżeli chodzi o ustawienia to zalecają na piecu min. 55stC.
U siebie zmieniłem ostatni parametr n ponieważ miałem za niski. Zmieniłem na 54. Mam zawór 4D "Danfossa" ustawiony na 7. Wydaje się, że jest ok. Wodę na bojlerze mam ustawioną na c=41. (Bojler 140 l). Przy ustawianiu parametrów w szczególności "d" zwracam uwagę aby węgiel dopalał się całkowicie (dużo zależy też od jakości węgla) i aby piec uzyskiwał zadaną temperaturę a nawet ponad.
Na dzisiaj "d" mam ustawione w dzień 12 a w nocy 14 (niższe temp. w nocy - więcej węgla).
Pozdrawiam
  • 0

#3 OFFLINE   tomek krakerss

tomek krakerss

    Doświadczony Forumowicz

  • Forumowicz
  • PipPipPipPipPip
  • 885 postów
  • Płeć: Mężczyzna
  • Lokalizacja: świętokrzyskie

Napisano 02 marzec 2008 - 22:41

Witam
Trudno uwierzyć że zapotrzebowanie na moc jest aż tak duże. Nie zależnie jak źle czy wcale nie jest docieplone mieszkanie to moim zdaniem za dużo. W sezonie poprzednim ( bo w tym nie mamy zimy) spalanie 4 do 5 ton dawało ciepło na około 165 metrów średnio docieplonego mieszkania. Moim zdaniem 100 metrów na kotle retorowym i dobrym grochu powinno zamknąć sezon na 4 tonach spokojnie. Napisz coś na temat akumulacji mieszkania. Czy szybko traci temp. jak CO przestanie pracować. I napisz jakie było spalanie przed założeniem kotła retorowego.
Pozdrawiam
  • 0

#4 OFFLINE   lesio

lesio

    Nowy Forumowicz

  • Forumowicz
  • Pip
  • 1 postów
  • Płeć: Mężczyzna
  • Lokalizacja: łódzkie

Napisano 09 maj 2008 - 11:03

Witam serdecznie.Ja na początku tez miałem podobne problemy. mam piec eko kwp25 i 220m2 do ogrzania.piec jest sterowany sterownikiem AURATON 2005.temperatura w domu ustawiona na 23,75C dom jest ocieplony.postanowiłem dosypywać groszek i zapisywać parametry na sterowniku.zacząłem od nastawień fabrycznych.potem po kolei kombinowałem z parametrami. postanowiłem dokładnie ważyć ilość wsypanego węgla .obecnie moje zużycie wynosi 140kg na 10dni.mam tez sterownik pokojowy.a w sezonie styczeń marzec wynosiło 140kg na 7,5doby. mam to wszystko bardzo dokładnie opisane w formie tabelki. proponuje aby zrobiła dokładnie tak samo..moje parametry to
n=60 c=45 d=22 U=50 b=220 o=60 L=3 u=10 J=10 F=10
najbardziej istotne to d b o. myślę że może to coś ci pomoże.
a na lato wynoszą n= - - (zmniejszone na max) c=40 d=21 U=220 o=60 L=2 reszta bez zmian. te nastawy właśnie są na etapie sprawdzania wiec za jakieś 2 tyg będę mógł powiedzieć więcej o nich .na zimowych piec chodził super temp na piecu miała regulaminowe 60C. pozdrawiam i czekam na odp.
  • 0

#5 OFFLINE   Oleczka

Oleczka

    Nowy Forumowicz

  • Forumowicz
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 15 listopad 2011 - 20:21

Witam wszystkich, którzy mają piec typu EKO-KWP 15.
Ja mam dom o powierzchni 150m kw i jest ocieplony styropianem 5cm a grubość ścian bez ocieplenia to 36cm, więc nie jest źle. Piec zaczęłam uzytkować pierwszy rok i juz się trochę na niego nawkurzałam, ale to moje. Pan Marcin, który ustawił mi odpowiednie parametry już chyba ma mnie dość, bo nie było dnia żebym po niego nie dzwoniła, bo zawsze coś.
Na ten moment moje ustawienia wyglądają następująco:

Temperatura na dworze ok. 6 stopni: zawór 4, węgiel 12, wentylator 45 (1,5cm otworu na dole), woda 45, piec 64 - temp. w domu to 21 stopni.- grzejniki dość ciepłe, spalanie13 kg/dobę węgla
Temperatura na dworze ok 1 stopnia: zawór 5, węgiel 16, wentylator 40 (1,5cm otwotu na dole), woda 45, piec 64 - temp. w domu to 23,5 stopnia - grzejniki mocno, ciepłe spalanie 15-17 kg/dobę.
Na temperatury ujemne nie testowała, bo jeszcze tego sezonu takich nie było, ale wskazane:
wentylator 45, (2cm otworu na dole), węgiel 18, piec 64, woda 45 - temp. w domu ok. 22 stopni i nie wiem ile pójdzie węgla, ale podejrzeam ok 20 kg/dobę

Legenda:
węgiel - d
wentylator - u
woda - c
temp. pieca - c

A tak poza ustawieniami to zawleczkę bezpieczeństwa wymieniałam juz 5 razy, ale to wina węgla, jest zbyt twardy - na ten moment jest ok.

Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie, ale opisałam na zasadzie prób i błędów a co bedzie dalej to zobaczymy. Życie pisze swój własny scenariusz.

Pozdrawiam Wszystkich i życze ciepełka z naszego pieca.
  • 0

#6 OFFLINE   pelagiusz

pelagiusz

    Nowy Forumowicz

  • Forumowicz
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 18 styczeń 2012 - 13:51

Witam!
Posiadam kocioł Elektromet EKO KWP 25 sterownik R 501 obecnie nie ma nikogo w domu(wyjazd do stanów 6 miesięczny) i znajomy mi dogrzewa dom kominkiem z płaszczem wodnym. Musi codziennie przyjeżdżać i wypełnić kominek drewnem. Trochę mnie to kosztuje wiec pomyślałem sobie. I tu jest moje pytanie czy idzie jakoś nastawić piec żeby nagrzewał dom 150M elewacja, rolety zewnętrzne (podłogówka w łazienkach, 7 grzejników) do temperatury np. 15 stopni, przy temperaturze zewnętrznej obecnie średnio -3 stopnie na zewnątrz. Bardzo z góry dziękuje za wszelką pomoc.

Pytanie drugie jak mnie nie będzie latem to czy bardziej opłacalne jest otrzymywanie ciepłej wody z bojlera z grzałką elektryczną czy idzie jakoś nastawić piec żeby tylko otrzymywać ciepłą wodę z niego. Jestem naprawdę zielony w tych sprawach jeszcze raz bardzo dziękuje za jakiekolwiek wskazówki ?
  • 0

#7 OFFLINE   jureczek

jureczek

    Nowy Forumowicz

  • Forumowicz
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 08 luty 2012 - 14:39

Wiatm,
co do pytania pierwszego to oczywiście ,że isnieje taka możliwość. Najlepiec zaopatrzyć się w bezprzewodowy lub przewodowy termostat, który podpinamy do pieca, a druga część instalujemy w pokoju "wzorcowym" i ustawiamy na żądane powiedzmy w Twoim przypadku 15 stopni. I piec sobie grzeje tak,aby utrzymać w pomieszczeniu wzorcowym owe min.15 stopni. Przykład takiego termostatu: Auraton 2005 TX (bezprzewodowy). Co do pytania drugiego to także twierząco. Ja mam ustawienia takie na lato:
d-24
U-24
c-37
b-90
o-35
L-1
u-14
J-7
F-7
Węgla powinno starczyć na około 1,5 -2 miesięcy ( oczywiście zależy od zużycia)
Pozdrawiam
  • 0

#8 OFFLINE   adam1671

adam1671

    Bywa od czasu do czasu

  • Forumowicz
  • PipPip
  • 11 postów

Napisano 12 luty 2012 - 14:52

Witam. Posiadam piec keller KWP15 ok 3 lata i przyznam ze dzięki niemu poznałem każdy milimetr mojej kotłowni.... Niestety zawiasy drzwi od kotłowni i wiatrołapu są zużyte a na płytkach wydeptałem ścieżkę do kotłowni...:)Piec jest świetny w lecie kiedy jest wyłączony. Sezon grzewczy to istny koszmar. Przerobiłem chyba wszystkie rodzaje ekogroszku dostępne u nas. Oczywiście unikałem czeskich,ukraińskich itp. Instrukcja obsługi dołączona z elektrometu bo to jest producent tego pieca jest istna farsą.Instrukcja ta opisuje od ilu do ilu można ustawić parametry. Niestety podane w nawiasach ustawione parametry nijak się mają do rzeczywistości. Sterownik na piecu to model R - 501.Posiadam termometr bezprzewodowy pokojowy auraton 2100 TX. Wracając do tematu użytkowania pieca to własnie ustawienie parametrów na sterowniku jest najważniejsze i wszyscy mamy tego świadomość. Zapewne odsłonięcie wentylatora i sam ekogroszek także musi mieć przyzwoitą jakość. Fajnie ktoś tu na forum napisał, że jest tyle zmiennych do ustawienia że praktycznie niemożliwe do wykonania. obecnie pale ekogroszkiem "jaret" pakowanym fabrycznie to chyba najlepiej palący się u mnie groszek. piec czyszczę 1 w tygodniu ale przy mrozach rzędu -20 czyszczę 2 razy w tygodniu. Mogę określić ze robię to kiedy widzę zapylenie pieca. Wiem że zapylenie ma istotny wpływ na jakość palenia się w piecu. (dom 120m2 )Tym piecem także ogrzewam wodę użytkowa, posiadam ogrzewanie podłogowe i kaloryfery. Cała instalacja jest 3 letnia. Mieszacz mam 4 drożny (ustawiony pomiędzy 7 a 8). Moje ustawienia: n70, c41, d25, U47, b30, o20, L2, u10, J10,F10. To parametry podane przez serwisanta, który chyba już desperackim ruchem podał mi je telefonicznie i tak przy nich tkwię regulując tylko parametr "d". (odwiedzali mnie spece od pieców serwisanci miałem ekogroszek 4 producentów poukładany w workach i pytałem którym palimy by ustawić piec) Ogólnie piec pracuje na tym ustawieniu ale moim zdaniem ma za niską temp.pracy (około 45). i oczywiście bardzo często się załącza co widać po parametrach:).Oczekiwałem że mogę wymusić by piec "puszczał" ciepło kiedy będzie na nim temp pomiędzy 50 a 60 stopni. Kiedy termometr poda sygnał że jest temp w mieszkaniu za niska a na piecu jest np 35 stopni to mijają wieki kiedy on się bujnie do 50 stopni. To samo kiedy trzeba podgrzać wodę w zasobniku ciepłej wody. jaki jest sens włączania się obiegu do grzania wody kiedy woda w piecu jest tej samej temp co w zasobniku. Możliwe ze nie potrafię tego ustawić a można to zrobić dlatego proszę o radę,pomoc.Nie wiem jak pracuje piec bez termometru pokojowego kiedy styki od czujnika ma zwarte. Mój znajomy ma inny piec bez czujnika temperatury i kiedy na piecu jest mniej niż 50 to piec się załącza a kiedy przekroczy 55 to się wyłącza. na tym sterowniku chyba nie da cię tego tak ustawić ale może czegoś nie wiem u mnie pompa na centralne załącza się przy 35 stopniach. Generalnie proszę o opinie, wskazówki. Najlepiej kogoś kto posiada taki piec "Keller" lub z gamy elektromet chyba także "sole" sprzedawany w hipermarketach. Nie będę tu rozpisywał się czy lepiej było kupować piec gazowy czy olejowy.Mam taki piec i do chwili kiedy nie padnie muszę go użytkować. Kiedyś myślałem ze taki piec daje komfort i w dość rzadkie odwiedziny w kotłowni. Oczywiście napisze kila słów o spalaniu.(dom 120m2,ściana solbet 24 cm plus 12 styropianu, nie mam rolet okiennych zewnętrznych,powierzchnia stolarki okiennej 47m2, 3 wielkie balkony ocieplone w domu staram się utrzymywać temp 21 stopni a wody w zasobniku 41 zasobnik 250 litrów wspomagany kolektorami słonecznymi wiec w słoneczny dzień wyręcza to mój piec z obowiązku grzania w znacznej części.... w sezonie 2011/2012 do dziś 12 lutego spaliłem 3 palety. oczywiście nie pamiętam dokładnej daty kiedy rozpocząłem sezon dokładnie około 1 listopada. ( wczesną wiosną czy jesienią przepalam drzewem na awaryjnym ruszcie ale nie wiem tak naprawdę czy to ma sens;) sporo pracy i marnowania czasu, generalnie odstępuje od takiego palenia) przy temp - 5 stopni na zewnątrz spalanie rzędu 18 kg na dobę przy - 10 stopni około worka 25 kg. tak jak ostatnio przy - 20 stopni to zapewne 30 kg na dobę.... warunkiem jest oczywiście dobre spalanie:) Docieplenie balkonów dało fajny odczuwalny efekt. Marzeniem są rolety zewnętrzne które jak wieść niesie daja przy ich opuszczeniu na noc podniesienie temperatury o 2-3 stopni wiec zapewne i realna oszczędność. To chyba tyle co mam do powiedzenia życzę przyjemnej lektury pozdrawiam.
  • 0

#9 OFFLINE   jureczek

jureczek

    Nowy Forumowicz

  • Forumowicz
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 15 luty 2012 - 10:38

Witam,
ja też jestem "szczęśliwym" posadaczem Elektrometu Kwp25. Powiem szczerze, że przez pierwsze dwa lata walczyłem z ustawieniami, a iteraz czasami zdarza mi się w kotłowni przysiedzieć zwłaszcza ze względu na zły węgiel. Jeśli chodzi o pracę bez termostatu, to wcale nie trzeba go odłączać, wystarczy go ustawić na temperaturę zadaną powiedzmy 29 stopni, w życiu jej nie uzyskasz i piec pracuje wtedy tak, jak bez termostatu, tj. po osiągnięciu temperatury "n" na piecu przechodzi w stan podtrzymania, a następnie po spadku o 2 stopnie od zadanej zaczyna pracę. Ja taki manewr stosuję w czasie surowych mrozów, żeby nie doprowadzić do zbytniego wychłodzenia domu. termostat to jest super rzecz,ale przy temperaturach na zewnątrz w okolicach zera.
Co do wody użytkowej to niestety ale ja grzeję tylko w czasie lata,a to dlatego,żę system w tym piecu według mnie jest ułomny, tzn. powiedzmy że woda cwu ma 40 stopni a piec nie pracuje i jest na nim 38 (temperatura w domu powyżej zadanej). Następnie po obniżeniu siętemperatury w domu piec zaczyna pracować i wtedy zaczyna się problem - piec w pierwszej kolejności "pobiera" wodę z cwu. Więc zanim mi dom nagrzeje mijają wieki. Więc CWU narazie grzeję gazem. Chcę to zmienić, ale dobiero na wiosnę, gdyż jest wyjście według mojego instalatora - na wyjściach CWU założyć elektrozawory, które to będą odcinały CWU od CO w czasie pracy pieca. Oczywiście woda do kranów popłynie jak zawsze. Ale to przyszłość. Co do słow odnośnie Twojej instalacji CWU wynika,iż nie masz czujnika temperatury na zbiorniku. Czyż tak? Bo jeśli tak jest to piec grzeje CWU zależnie od CO. Taki czujnik jest fabrycznie dodawany do pieca.
Co do ustawień pieca to mam złą wiadomość - nie ma uniwersalnych. Dla każdego domu i każdej instalacji można śmiało powiedzieć, że będą inne. Ja mam starą kamienicę i z innych forów na samym początku brałem wszelakie ustawienia i naprawdę garstka była co warta, bardziej określały kierunki działania. I tak oto metodą prób i błedów mam parę ustawień, które to też modyfikuję czasami, zwykle ze względu na węgiel. Tak na gorąco to "n"70 to jest stanowczo za dużo, ja przy solidnych mrozach mam max 62, resztę reguluję zaworem 4D, "L" na 1
Pozdrawiam
  • 0

#10 OFFLINE   finio

finio

    Nowy Forumowicz

  • Forumowicz
  • Pip
  • 4 postów

Napisano 16 luty 2012 - 11:41

Witam,
To jest moja druga zima z piecem Keller KWP15 ns, jak wiadomo parametry na piecu ustawia się indywidualnie dla warunkow w jakich dziala ten piec. W tamtym roku wszystko dzialalo pieknie, moze nie potrafilem ustawic parametrow tak aby piec dzialal mozliwie najekonomiczniej, ale nie o to tutaj chodzi. W tym roku przyszla zima, wiec ustawilem parametry takie na jakich piec dzialal w tamtym roku. Zaznaczę jeszcze ze w domu bywam na weekendy i w tygodniu jest on ustawiony na 38 stopni, a podawanie wegla na 11 %, wszystko dziala jak nalezy, grzejniki sa cieple, tak aby nigdzie nic nie zamarzlo. Problem pojawia się gdy przyjezdzam na weekend, ustawiam sobie temperature na poczatku na 60stopni, podawanie wegla na 22%( ten parametr dobieram optymalnie obserwujac popiol) i niby wszystko jest ok, ale gdy piec dojdzie do zadanej temperatury czyli 60 stopni, temperatura naturalnie zaczyna powoli spadac i wtedy wystepuje jeden z dwoch bledow : "stop brak paliwa" lub "stop podawanie paliwa zatrzymane" i wtedy musze poprostu przelaczyc piec w tryb automatyczny i wszystko dziala az do momentu dojscia do zadanej temperatury. Nazwalbym to blednym kolem, ktore powoduje ze nie moge opuscic domu na dluzej niz godzine bo wtedy zgasnie w piecu.
W okresie gdy mnie nie ma, pieca doglada moj dziadek ( nie potrafi zmieniac parametrow, takze niczego nie ruszal), poprostu sprawdza czy sie pali i ewentualnie uzupelnia groszek. Raz zdarzyla sie sytuacja, ze przewod zasilajacy zsunal sie na komin, doszedlem do tego gdy mylem rece i zostalem kopniety pradem, przewod zostal wymieniony. Po tym incydencie wszystko nadal dzialalo jak nalezy takze nie zawracalem sobie tym glowy.
Przywrcanie ustawien fabrycznych nie przynioslo efektu, dalej jest ten sam problem, jedyne co dziala to ustawienie na ta minimalna temperature.
Mam wrazenie, ze to wlasnie sterownik ulegl jakiemus uszkodzeniu, tylko zastanawia mnie fakt czemu stalo sie to po prawie roku, a nie odrazu po awarii.
Musze poczekac na urlop, aby byc w tygodniu w domu i zadzwonic po serwis.
Moze ktos ma jakies wskazowki dotyczace takiego problemu ?
Pozdrawiam,
Filip
  • 0

#11 OFFLINE   adam1671

adam1671

    Bywa od czasu do czasu

  • Forumowicz
  • PipPip
  • 11 postów

Napisano 16 luty 2012 - 19:28

Cieszę się że pojawiły się nowe posty w materii pieców elektrometu. Muszę jednak nadmienić że chętnie poznam jakie macie konkretne ustawienia, dla mnie określenia optymalne,dostosowane do warunków czy jakości węgla niczego nie dają... Jak jeździcie samochodem to pytacie o konkretny problem i nie oczekujecie stwierdzań to zależy czy jedziecie pod górę, jakości paliwa czy grubości podeszwy w bucie. n70 mam ustawione by piec osiągał wyższą temp i nie przestawał pracować na przy 60 bo jak się wyłączy to dopiero załączał się przy 40 stopniach i znów miną wieki kiedy nagrzeje mieszkanie.... oczywiście na piecu pokazywaną mam temperaturę wody w cwu a także mam.nie wiem jak zrobić by piec zaczął "ogrzewać wodę" kiedy np. w cwu temp mam 36 a na piecu 39 jaki jest sens włączania się samoczynnego obiegu do grzania w cwu w tym momencie. Pocierając rury dłońmi wywołam większą różnice temperatury. Myślę ze by szybko nagrzać wodę w cwu różnica pomiędzy woda do ogrzania w cwu a wodą w piecu powinna wynosić ze 20 stopni...Ja czasem siedzę w kotłowni godzinami i czasem sam nie wiem w jakim punkcie jestem..czasem na retorcie nie mogę rozszyfrować czy węgiel jest za mało podawany czy za dużo... Pewnie jesteście zdziwieni ale jest to moment kiedy zastanawiam się wydmuchuje żar bo jest go za mało czy mało żaru jest bo za szybko idzie węgiel.... Zapewne każdy z nas ma inny węgiel i jego jakość jest różna jednak potrzebuje wyznaczenia kierunku ustawienia parametrów, czegoś co u was się sprawdza i działa. Zdaje sobie sprawę ze kiedy jest około 0 stopni to kwp 15 nawet jeśli osiąga w tym momencie moc 6-8 kW to ogrzeje dom i będzie pracował problemy zawsze pojawiają się kiedy potrzeba jest nagrzania domu do wartości 21 stopni a na zewnątrz jest -10,- 20 i więcej.... Moje doświadczenia są fatalne generalnie z tym piecem i firmą, dzwoniłem, rozmawiałem, zapraszałem wielu serwisantów i nikt ale to nikt niczego nie zrobił.... Niektórzy serwisanci nawet kłócili się ze mną ze ruszt awaryjny do kwp15 i kwp 25 jest taki sam tylko do jednego wchodzi 12 sztuk a do drugiego 13..... Wtedy się zorientowałem że będę miał wiele do czynienia z tym piecem i nikt poza zwykłym użytkownikiem mi nie pomoże w moim problemie...Wiec jeśli sprawdzają się u was jakieś parametry to proszę o podanie ich wartości. Odnośnie wartości L to wyszedłem z założenia że lepiej będzie jak ustawię 2 bo bywało tak że piec po stanie spoczynkowym "noc niższa temp ustawiona na termometrze domowym" skutkowało gaśnięciem pieca....Jeżeli mowa o mieszaczu 4D to jak mam ustawiony na wartość 6(1-10) to na piecu mam np 55 stopni ale na kaloryferach jest chłodno więc muszę ustawić na lekko ponad 7 wtedy kaloryfery gorące ale za 15 minut na piecu będzie pomiędzy 39 a 44 a to w mojej ocenie za mało
dlatego wole utrzymywać temp na 55-65 wtedy czuję że dom się nagrzewa.... zresztą "n" ustawiłem także w nadziei ze to poprawi efektywność nagrzewania wody w cwu . Jak przebrniecie przez mój wywód to chętnie przeczytam może coś mi podpowie jak ustawić ten najwspanialszy piec na świecie:)
  • 0

#12 OFFLINE   finio

finio

    Nowy Forumowicz

  • Forumowicz
  • Pip
  • 4 postów

Napisano 16 luty 2012 - 21:55

Czytając Twojego posta na poczatku pomyslalem o takiej pozycji w ustawieniach serwisowych jak "priorytet cwu" i "tryb pracy kotla", skoro miales doswiadczenia z takimi serwisantami wszystko jest mozliwe :)
  • 0

#13 OFFLINE   twbolek

twbolek

    Stały Forumowicz

  • Forumowicz
  • PipPipPipPip
  • 141 postów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 luty 2012 - 22:04

Do adam1671

Całkiem ciekawy wywód i w sumie nie żałuję że go przeczytałem. Niestety pozostali forumowicze mogą mieć trochę inne zdanie ponieważ z tych wszystkich stwierdzeń zbitych w jeden ciąg tekstowy ciężko wyłapać tak potrzebne do analizy tematu dane. Proponuję zwięzłe suche dane i precyzyjne określenie problemu bo jak widzę to spalanie masz całkiem niezłe (przy -20C 30 kg groszku). Opisy do parametrów sterownika mile widziane.

Pozdrawiam
  • 0

#14 OFFLINE   adam1671

adam1671

    Bywa od czasu do czasu

  • Forumowicz
  • PipPip
  • 11 postów

Napisano 17 luty 2012 - 08:03

Także do twbolek.

n70,c40,d24,U47,b32,o20,L2,u30,J10,F10
problem: piec gaśnie w nieoczekiwanych momentach np. jak wyjadę na 2 dni, raz grzeje jak oszalały a raz ledwo osiąga 44 stopnie. Węgiel w sezonie ten sam workowany "jaret"tauron żółte worki...
oczekiwania: Poznanie ustawień innych forumowiczów posiadających piec KWP15 keller (producent elektromet)sterownik R-501.
  • 0

#15 OFFLINE   adam1671

adam1671

    Bywa od czasu do czasu

  • Forumowicz
  • PipPip
  • 11 postów

Napisano 17 luty 2012 - 08:04

Pytań odnośnie powiązań pomiędzy sobą parametrów sterownika uczestniczącego w sterowaniu piecem mam znacznie więcej ale miało być konkretnie...
  • 0

#16 OFFLINE   finio

finio

    Nowy Forumowicz

  • Forumowicz
  • Pip
  • 4 postów

Napisano 17 luty 2012 - 11:01

Czy jest tu gdzies na forum legenda wyjasniajaca wszystkie te skroty literowe ? Bo nie wszystkie mgoe rozgryzc
  • 0

#17 OFFLINE   adam1671

adam1671

    Bywa od czasu do czasu

  • Forumowicz
  • PipPip
  • 11 postów

Napisano 17 luty 2012 - 11:50

?n?: zadana temperatura kotła przy zwartym wejściu termostatu. Jeżeli sterownik realizuje funkcję ładowania zasobnika CWU, to ustawiając ?-? można zablokować pracę pompy CO (?--?, wartość parametru ?E?..85°C) [60]
?C?: odczyt zmierzonej temperatury wody w zbiorniku C.W.U.
?c?: zadana wartość temperatury wody w zbiorniki CWU. (1..80°C) [45]
?d?: wypełnienie. Parametr określający jaki % czasu ?b? ma trwać podawanie węgla przez podajnik. Jeśli w kotle następuje przesypywanie niespalonego węgla parametr ?d? trzeba zmniejszyć. Jeśli natomiast następuje niedobór węgla w palenisku parametr ?d? trzeba zwiększyć. (1..100%) [30]
?U?: zadana szybkość pracy wentylatora. (1..99) [60]

?b?: czas przerwy pomiędzy kolejnymi podaniami węgla. (30..500 sekund) [200]
?o?: długość cyklu PODTRZYMANIA. Czas podany w min. (1..250 minut) [20]
?L?: liczba normalnych cykli pracy w trybie podtrzymanie. (1..5) [2]
?u?: nadwyżka temperatury do ładowania C.W.U. Jeżeli sterownik ładuje zasobnik CWU, to temperatura zadana kotła jest wyliczana jako suma paramertu ?u? i temperatury zadanej zasobnika (parametr ?c?). W przypadku gdy suma jest mniejsza od temperatury nastawionej w parametrze ?n? sterownik ładuje zasobnik nie zmieniając temperatury zadanej kotła. Ustawienie wartości ?--? powoduje blokadę funkcji ciepłej wody. Sterownik nie wyświetla wtedy parametrów ?C? i ?c?. (?--?, 5..50°C) [10]

?J?: czas przedmuchu po zakończeniu cyklu PRACY, przed rozpoczęciem cyklu PODTRZYMANIE (0..250 sek.) [10]
?F?: czas wybiegu wentylatora po cyklach pracy w trybie PODTRZYMANIE (0..99 sekund) [10]
?P?: odczyt zmierzonej temperatury podajnika.
  • 0

#18 OFFLINE   finio

finio

    Nowy Forumowicz

  • Forumowicz
  • Pip
  • 4 postów

Napisano 17 luty 2012 - 12:54

Moj sterownik to reg 05
Teraz gdy na dworze jest odwilz, a trzeba zaznaczyc ze mieszkam w poniemieckim domu z ktorego cieplo ucieka duzo szybciej niz przychodzi, nawet przy grubym ociepleniu domu parametry mam takie :
n 52
c standardowo zawsze mam na 40 ( w okresie letnim jest zwiekszone ze wzgledu na wieksze zuzywanie cieplej wody przez wczasowiczow)
d przy n52 mam na 18 ( wole zeby dluzej dochodzil do zadanej temperatury, niz ma nie dokonca przepalac groszek, pozatym wydaje mi sie ze jak ustawialem d powyzej 25% to piec szybko dochodzi do zadanego n a nawet przekracza nawet do 8 stopni, wtedy zazwyczaj zdarzalo sie ze piec gasl)
U mam teraz na 45% ( kiedys mialem na 75% i piec wrecz pozeral groszek)
b - tego parametru u mnie nie ma
L - rowniez nie mam
u- tez mam na 10 stopni
J i F mam na 30 sekund

I teraz jesli na dworze jest mroz to zwiekszam tylko parametry n,d, ewentualnie U ale to minimalnie
  • 0

#19 OFFLINE   adam1671

adam1671

    Bywa od czasu do czasu

  • Forumowicz
  • PipPip
  • 11 postów

Napisano 21 luty 2012 - 10:09

Dzięki Finio za swoje dane jak widzę nikogo więcej tu nie ma z takim sterownikiem jaki ja posiadam. A jaki masz czas pomiędzy kolejnymi podaniami węgla kiedy piec pracuje?? co ile sekund podaje porcję węgla?? bo u mnie jak widzisz to jest parametr "b"czyli co 32 sekundy podaje węgiel. Jeśli będę znał czas cyklu twojego pieca to i parametr"d" coś mi powie. Kiedy piec jest że tak powiem w czuwaniu to co ile czasu załącza się by podać węgiel by nie zgasł??
  • 0

#20 OFFLINE   age1

age1

    Nowy Forumowicz

  • Forumowicz
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 11 kwiecień 2012 - 23:01

Witam.
Może na początek coś o sobie i piecu.
Lokalizacja: pomiędzy Warszawą, Ciechanowem, Płońskiem i Pułtuskiem czyli na wsi.
Dom budowa / rozbudowa lata 1980-1990-2008
ściany wew-suporex, luft, zew-cegła biała piaskowa, styropian 8cm.
pow brutto ok.260m2
podłogówka 2x łazienka ok. 25m2, hol 13m2, kaloryfery większość AL
piec elektromet kwp-15 niebieski sterownik R-501
1 x pompa CWU, 1 x pompa CO
bez zaworów 3 lub 4 drożnych, bez sterownika bezprzewodowego
Bojler 120l. z grzałką 2,2kW
montaż pieca i CO, 2008 październik

Odp. za mały piec? NIE jeszcze jest zapas mocy, ale niewielki.Bilans energetyczny domu i tak jest na wielkim plusie.

zużycie groszku? Uuuuu, różne zależy od jakości może wymienię latami. 2008/9-5ton, 2009/10-4,2tony, 2010/11-4,7tony, 2011/12-3,7tony. Sezon zaczynam od 1.X- do 15.IV.

Po 4 sezonie widzę dużo braków w sterowniku R-501

Ostatni sezon na czeskim eko groszku (brązowawy odcień)

Postaram się dopisać moje wrażenia z użytkowania pieca.

Ogólnie jestem na TAK.

Proszę nie zadawać mi pytań jakie ustawienia?
NIE MA UNIWERSALNYCH USTAWIEŃ WSZYSTKIM UŻYTKOWNIKOM!!!
Wszystko należy dobrać metodą prób i błędów dla danego domu i typu pieca. Jakość groszku jest najważniejszym parametrem i proszę nie sugerować się opinią sprzedawców. Do porównania należy wziąć w następującej kolejności: pow. domu typ pieca i ocieplenie zew, nast. podłogówkę i wielkość bojlera.

Odp. czeski eko groszek? TAK; niska cena, dobrze się wypala (na pył), NIE; duże zużycie.

Zapraszam wkrótce.
  • 0





Podobne tematy Zwiń

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych