Skocz do zawartości
IGNOROWANY

eko-groszek + kominek z plaszczem wodnym


smate

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów!

Jestem laikiem w sprawach ogrzewania, a po rozmowach z dwoma

hydraulikami jeszcze większym;)

 

Właśnie jestem podczas budowy domku 120 m2 i przyszedł czas na instalację c.o.

Mam ogrzewanie podłogowe w łazinkach, a reszta poprzez grzejniki.

 

Mój pomysł:

1. Kominek z płaszczem wodnym (w pierwszym roku chyba jedyne źródło

ciepła, bo nie będę ogrzewał całości);

2. Kocioł na ekogroszek; (nie ma gazu, a instalacja zbiornika i kocioł

gazowy to na razie za drogo :( ale nie wykluczam tego w przypadku przyplywu gotowki

3. Zasobnik c.w.o z dwoma wężownicami;

4. (Może kiedyś w przyszłości instalacja solarna na dachu)

 

Chciałbym miec kilka trybow ogrzewania c.o i c.w.u:

1. Ogrzewam kominkiem tylko c.w.u;

2. Ogrzewam kominkiem c.o;

3. Ogrzewam piecem c.w.u;

4. Ogrzewam piecem c.o;

5. i kombinacje;

 

Przegladajac forum, troszke podgladajac, zrobilem taki wstepny projekt:

co.pdf

jakby ktos mial chwilke i wskazal bledy...to bylbym wdzieczny..

 

 

Jesli chodzi o przesterowanie zawor i ogolnie cala automatyke tego systemu, to akurat nie ma problemu, bo na tym sie troszke znam i jak bede wiedzial jak to powinno funkcjonowac, to juz sobie zaprojektuje i wykonam uklad sterowania do tego. Tak na szybko przygotowalem taki pogladowy rysunek, jak ktos bylby zainteresowany.

coSter.pdf

 

Zastanawiam sie tez, czy nie lepiej w moim przypadku, zastosowac zbiornik akumulacyjny? Jak bardzo podnosi to sprawnosc calego ogrzewania?

 

Oczywiscie calosc bedzie mi robil doswiadczony hydraulik, ale wole troszke na ten temat wiedziec. Zeby na koncu nie bylo zadnych niespodzianek.

 

Z gory dzieki za kazda pomoc!

Pozdrawiam forumowiczow,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No curde - pełny wypas....hehehehe.

No ale do rzeczy - 1. brak jest wrysowania powrotu z wymiennika zasobnika (obwód grzewczy z pieca)