Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki Kocioł - Dom 80m, Nieocieplony . Proszę O Pomoc


barkley1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

ponieważ jestem całkowicie laikiem w sprawach kotłów a stoje dokładnie teraz przed wyborem jako kocioł założyć do swojego domku, proszę Was o pomoc i rady

 

DOM:

- 80m dom z lat 70 dych, 4 pomieszczenia miszkalne + piwnica(w piwnicy=4 pomieszczenia, które są zagospodarowane jako kotłownia, miejsce na węgiel, drewno)

- dom jednorodzinny nieocieplony

- okna będą wymieniane niedługo na PCV

- latem ogrzewanie tylko ciepłej wody

- Obecnie stary piec na gruby węgiel połączony z centralnym ogrzewaniem - kaloryfery żeliwne, ale również dość stare

- ISTOTNA SPRAWA: ponieważ chcę skorzystać z dofinansowanie w Urzędzie Miasta Jaworzna to kocioł musi być z pełną autoamtyką oraz musi mieć "ZNAK BEZPIECZEŃSTWA EKOLOGICZNEGO" wydany przez Instytut Chemicznej Przeróbki Węgla w Zabrzu

(chyba że każdy kocioł ma taki znak?)

 

Pytanie:

-Jaki kocioł założyć /jakiej firmy/ jaka moc kotła powinna wystarczyć?

- czy potrzeba wymiany starych kaloryferów na jakieś inne/nowe, czy mogę je zostawić?

- czy trzeba robić nową instalację do ogrzewania czy mozna korzystać ze starej instalacji c.o.?

- Proszę napiszcie swoje uwagi na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie?

 

Będę bardzo wdzięczny za pomoc

Stawiam piwko za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach