Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Piec Na Ekogroszek Z Dodatkowym Rusztem


panikaz

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym w imieniu mojego znajomego zapytać jaki kocioł polecicie na ekogroszek z rusztem awaryjnym w którym można spalić węgiel i drzewo.

 

Rozważa On konstrukcje z ślimakiem albo tłokową (z tego co wiem bardziej uniwersalną) napiszcie która lepsza.

 

Czy warto dopłacić do kotła żeliwnego z skoro posiada on stalowa podstawę. (poprawcie jak coś po chrzaniłem nie znam się na tym w ogóle).

 

Może już ktoś ma jakąś sprawdzoną przetestowaną konstrukcję , przypomnę że piec jest do nowego domu chciałby by służył jak najdłużej.

 

Nowy dom ściana 25cm styropian 14cm dach 20cm ciepłe okna. Powierzchnia użytkowa to 150m2 wysokość 2,5m max.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek warto rozdzielić pojęcia:

 

- kocioł z dodatkowym (awaryjnym) rusztem

- kocioł z dodatkową komorą spalania

 

W pierwszym przypadku jest to tak jak nazwa wskazuje - przydatny gadżet w sytuacji awaryjnej (np awaria ślimaka).

 

W drugim przypadku można sobie palić w kotle w sposób zbliżony do tradycyjnego spalania. Oczywiście ciągle głównym przeznaczeniem kotła będzie praca automatyczna. Tutaj najlepszym kociołkiem jest Klimosz Ling Duo.

 

Nad automatycznym kotłem żeliwnym (np. Ling Combi) warto się zastanowić jeżeli udział spalania tradycyjnego ma być spory.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Linga Combi i odnośnie dodatkowego rusztu to mogę powiedzieć że jest to duży PLUS tego kotła. Praktycznie większą część jesieni paliłem na tym ruszcie, pali sią tak samo jak w tradycyjnych kotłach. Obecnie dla oczyszczenia kotła z sadzy również dodatkowo używam tego rusztu -rozpalając drewnem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Wtrącę swoje 3-grosze......