Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Schemat Instalacji Na 300m2


widmo75

Rekomendowane odpowiedzi

w układzie otwartym naczynie wzbiorcze musi być min 0.6 m nad najwyżej położonym grzejnikiem i podłączone bezpośrednio do wyjścia kotła a nie do powrotu. nie podajesz mocy cieplnej grzejników a przekroje wydają sie trochę małe ,

brak jakiejkolwiek regulacji temp CW ,brak ochrony kotła przed niską temp powrotu ,itp,itd przydał by się projekt bardziej profesjonalny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie trzeba zadać Ci pytanie w jaki sposób policzyłeś zapotrzebowanie na ciepło? Dla tej powierzchni, w zależności od przyjętego wskaźnika, zapotrzebowanie może wynosić od 24 do 40kW bez podgrzewacza cwu. Podzielam opinię "Sawo" o konieczności wykonania profesjonalnego projektu instalacji wraz z doborem kotła, grzejników, pomp i armatury dla CO jak i cwu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naczynie wyrównawcze będzie zainstalowane 1,5 m nad najwyższym grzejnikiem, będzie podłączone z odpływu pieca; za piecem chcę wstawić zawór 4d w celu ochrony pieca, a zawór 3d przed ogrzewaniem podłogowym; w chwili obecnej jest instalacja istniejąca (mieszkanie 60m2) oraz CWU połączona z piecem 18 kW KSW (żółty) z dmuchawą i pracuje to w miarę ok , ale jest trochę za słaba izolacja rur w ziemi, ok. 20 mb.

Chodzi raczej o to, czy wystarczy jedna pompa, czy należy zamontować ich więcej, do zestawu z pompą planuję zamontować zawór zwrotny oraz filtr.

 

Z wyliczeń ze strony KAN-therm wyszło, że przy średniej temperaturze w 6 pomieszczeniach 22st. C moc grzejników powinna wynosić ok. 7800 W przy łącznej długości 600 mb rury pexalpex 16 przy 679 mbar straty ciśnienia oraz łącznym przepływie na grzejnikach 9,95 l/min przy łącznej powierzchni 122 m2 plus w łazience dodatkowo i grzejnik drabinkowy podłączony do listwy na Ip.

Na Ip. Będzie 3 grzejniki panelowe ok. 120cm długie i 2 grzejniki 80cm

W mieszkaniu 40m2 będzie 3x 120cm i 1x drabinkowy(łazienka)

Proszę o opinie i postaram się narysować schemat instalacji ten jest narysowany przez poprzedniego właściciela domu

Pozdrawiam i dziękuję za odzew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli 3 pompy jak będę rysował schemat to ujmę to w nim

między kotłownią a domem są rury ale będę wymieniał lecz między domem a mieszkaniem 60m2 raczej nie będzie wymieniana (chyba że wygram w totka :) )

tylko jak zrobić pompy bo zasilanie CWU jest w piwnicy domu a piec w kotłowni zasila na góre mieszkanie 40m2 i później idzie do piwnicy domu między budynkami??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może...

Jak pisałeś, masz zamiar wymieniać rury między budynkami. Wydaje się sensowne wkopanie preizolacji 4-rurowej. Dlaczego? Dwie rury od zaworu 4-d do wężownicy w zasobniku cwu. oczywiście z osobną pompką - przeznaczamy tylko na grzanie cwu. Pozostałe 2 rury (większe) przeznaczamy dla c.o. Rury dla grzania bojlera wpinamy równolegle do narysowanych na schemacie rur ogrzewania. Co zyskujemy? Latem potrzebna nam tylko cwu, c.o. nie pracuje. Wtedy do dostarczenia ciepła do wężownicy starczy mniejsza pompka (oszczędność na prądzie), niż ta,która miałaby ganiać wodę dla c.o.

Kombinujmy dalej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna uwaga: filtry dałbym przed pompką (chronimy pompkę). Grupę pompka + filtr wygodnie jest oddzielić od reszty instalacji zaworami kulowymi - na wypadek czyszczenia filtra, wymiany czy naprawy pompki itp.

Dalej do policzenia są opory przepływu, średnice rur i pompki, ale tego nie umiem :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co sądzicie o tym rozwiązaniu

 

Moim zdaniem do bani, sugeruję:

- poprawić podłączenie naczynia wzbiorczego, powrót kotła do dołu naczynia, zasilanie z kotła od góry do naczynia, z boku przelew z odpowietrzaniem

- przestawić zbiornik CWU w pobliżu kotła i "ładować" go małą pompą podłączoną z zaworem zwrotnym klapowym sprzed zaworu 4D bezpośrednio z wyjścia kotła, zapewni to grawitacyjne grzanie CWU w okresie letnim (gdy pompa CO będzie OFF)

- wykonać cyrkulację wody użytkowej, zapewni to bezzwłoczny dostęp do ciepłej wody w kranie w obu budynkach

- za zaworem 4D zainstalować wydajną pompę z zaworem zwrotnym, która zasili wszystkie obiegi.

 

W ten sposób pomiędzy budynkami będą 2 rury od CO i dwie od CWU.

Minimalna ilość pomp przy tym układzie to:

- pompa od CO

- pompa ładująca CWU

- pompa cyrkulacyjna CWU

- pompa z mieszaczem od podłogówki

 

Powyższy układ mam wykonany u siebie i jestem z niego zadowolony. Różnica jest tylko taka, że mam to wszystko w jednym budynku ale idea połączeń jest taka sama. Mój budynek to 250 m2 pomieszczeń mieszkalnych + 50 m2 pomieszczeń użytkowych. Napędzam to kotłem Ling Combi 28 kW. Ściany to porotherm 25 cm + 12 cm styropianu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ten sposób pomiędzy budynkami będą 2 rury od CO i dwie od CWU.

Minimalna ilość pomp przy tym układzie to:

- pompa od CO

- pompa ładująca CWU

- pompa cyrkulacyjna CWU

- pompa z mieszaczem od podłogówki

czyli poza pompą "ogólną centralnego" będzie jeszcze dodatkowa do mieszacza do podłogówki na jednym z obwodów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiornik teraz poprawnie ale nadal zbiornik CWU jest źle wpięty.

Pompę obiegu kotłowego wstaw bezpośrednio przed zawor 4D. Zbiornik CWU poprzez pompę ładującą podłącz z przed tej pompy podobnie gdzie masz wpięcie kominka. Za zaworem 4D temperatura może być za niska by szybko i skutecznie nagrzać wodę w zbiorniku CWU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli poza pompą "ogólną centralnego" będzie jeszcze dodatkowa do mieszacza do podłogówki na jednym z obwodów?

 

Jeżeli to jest jeden obwód jakaś małą pętla to można temperaturę wody w jej obiegu ograniczyć poprzez zawór RTL. Jeżeli jednak jest to bardziej rozbudowany układ to do poprawnej pracy potrzebny będzie zawór 3D lub TZM oraz dodatkowa pompa tylko do podłogówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed pompą od podłogówki musi być TZM (termostatyczny zawór mieszający) wtedy na obiegu podłogówki już nie instalujesz ponownie tego zaworu co masz obecnie narysowany.

Kominek wpinasz przed obie pompy przed zaworem 4D.

 

 

W tym poście jest schemat mojej kotłowni https://forum.info-ogrzewanie.pl/index.php?...amp;#entry36086

 

Zamiast TZM zainstalowałem zawór 3D z siłownikiem regulowany przez sterownik pogodowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.