Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Defro Eko Komfort 25kw - Jakie Ustawienia Na Zimę


piterblues

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

od niedawna mam piec firmy Degro eko komfort 25kw, sterownik ST37. Dom ok 200m2, ogrzewanie podłogowe i kaloryfery. Nie mam zaworu 4drożnego ani 3drożnego, nie znam się na tym kompletnie i mam kilka pytań i spostrzeżeń.

1: nie bardzo wiem jakie parametry mam ustawić na zimę aby nie spalał dużo węgla. Jaki czas podawania, jaka przerwa w podawaniu ( na sterowniku skala do 250sek), histereza CO i CWU (centralna woda użytkowa ), jaka siła nadmuchu (skala do 10), jaka ma byc praca w podtrzymaniu i przerwa w podtrzymaniu. Komin ma wysokość 8m. Opał węgiel kamienny.

 

2. miałem ustawienia:

temp zadana CO 62 st

temp wody 57 st

czas podawania 12sek

przerwa w podawaniu 55sek

siła nadmuchu 7 przy większej części zamkniętej zapadce na wiatraku

histereza CO 3st

Histereza CWU 3st

praca w podtrzymaniu 11sek

przerwa w podtrzymaniu 12min

przy takich ustawieniach kocioł cały czas pracował ponieważ nie mógł uzyskać zadanej temperatury. spalił mi 100kg na 2dni Podłogówka była bardzo gorąca pękła mi płytka i nie dało się chodzić po podłodze, kaloryfery były odkręcone na full przez pierwszy dzień grzania potem przykręcone na czerwoną 3. Piec ustawiłem w końcu na tryb letni i teraz grzeje mi tylko ciepłą wode i znowu jest zimno.

 

proszę o poradę mam dwójkę małych brzdąców w domu i chcę żeby komfortowo im się mieszkało:-)

 

pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc Piterblues

 

P.S. prawdopodobnie takich tematów już było sporo, ale trudno odnaleźć wszystkie, więc zacząłem nowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach