Skocz do zawartości

Zdjęcie

Koks - Technika Palenia

• Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   darecki100

darecki100

Nowy Forumowicz

• Forumowicz
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 04 październik 2009 - 07:59

Witam,

Jestem początkującym palaczem koksu i mam taki problem. Po rozpaleniu pali się pięknie natomiast po kilku godzinach palenia rusztuje przed dołożeniem na noc i wówczas gaśnie mi koks.
Czy można paląc koksem utrzymać piec przez noc aby rano dokładając koks była ciągłość palenia ?

Jak długo można palić koksem bez wygaszania pieca ? Zdaje sobie sprawę że jest problem ze szlaką z koksu.

Będę wdzięczny za fachową pomoc.
  • 0

#2 OFFLINE   a-w

a-w

Doświadczony Forumowicz

• Forumowicz
  • PipPipPipPipPip
  • 570 postów

Napisano 04 październik 2009 - 08:20

koks potrzebuje ostrej jazdy,trzeba niestety szybciej dokładać jak węgiel póki jeszcze żar odpowiedni, możesz spróbować drobniejszy lub mieszać z węglem, a pali się oczywiście na okrągło
  • 0

#3 Gość_ADIAS

Gość_ADIAS
  • Gość

Napisano 04 październik 2009 - 11:25

KOKS potrzebuje cugu tak jak w kuzni jak dmuchasz powietrzem masz temp i sie wypala niema wiatru niema palenia :angry: sprubuj z weglem mieszac albo dmuchac
  • 0

#4 OFFLINE   tomek66

tomek66

Doświadczony Forumowicz

• Forumowicz
  • PipPipPipPipPip
  • 352 postów

Napisano 04 październik 2009 - 13:10

Temperatura zapłonu koksu to 500-600 st. Pali się tylko na ruszcie , praktycznie niema żadnego płomienia a jest tak dlatego, że ma on aż 98% stałego składnika palnego. Dla dobrego spalania potrzebuje maksymalnego podania powietrza pod ruszt. Dlatego kocioł musi pracować z pełną mocą a nie zawsze się tak da :angry:
  • 0

#5 OFFLINE   reciok

reciok

Bywa od czasu do czasu

• Forumowicz
  • PipPip
  • 16 postów

Napisano 06 październik 2009 - 20:56

Witam,