Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problemy Z Cisnieniem W Co


piotrf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam kolosalny problem z instalacją CO. Wczoraj po raz pierwszy w tym sezonie włączyłem pompę (impumps), bardzo głośna praca mnie przeraziła próby odpowietrzania nic nie dawały. Dziś włożyłem nową pompę (grundfos) i na początku było pięknie ale po paru minutach znowu pojawił się ten sam szum. Po wielu próbach okazało się że po dolaniu wody do układu (mimo pełnego zbiornika wyrównawczego) i pojawia się ciśnienie na piecu (wyższe niż grawitacyjne - mierzone namacalnie zaworem odpowietrzającym) - jestem laikiem ale jak na logikę to wygląda to tak jakby pompa wysysała za dużo wody z pieca. Instalacja była wykonana w ubiegłym roku i przez relacje rodzinne nie mogę rozpętać wojny. W załączniku przesyłam schemat tego jak to wg mnie wygląda. Kotłem jest kominek z płaszczem wodnym.

 

Czy przełożenie pompy na powrót może pomóc?

 

Przepraszam za błędy ortograficzne.

 

co.bmp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że masz porządnie zapowietrzoną instalację. Rozumiem że do rozdzielzczy podłączone są grzejniki. Co do ciśnienia to raczej mierzyłbym manometrem a nie zaworem odpowitrzającym- to tak na marginesie. Tak na odległość trudno jest cokolwiek poradzić jak nie widzi się instalacji ale może tak. Na początek jeżeli przy grzejnikach są odpowietrzniki to daj pompę na 1 i poodpowietrzaj je po kolei. Jak w pompie będzie słychać przepływające powietrze to wyłącz ją żeby nie wcisęła je w uklad tylko uszło do naczynia wzbiorczego. Powtórz to aż pompa przestanie łapać powietrze. Następnie włącz pompę na 3 a po chwili na 1 i znowu odpowietrz grzejniki a potem to samo z pompą i tak aż pompa zacznie pracować cicho. Jak wysoko jest naczynie wzbiorcze nad najwyższym grzenikiem i czy przy rozdzielaczach są odpowietrzniki? Powodzonka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach