Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nowy Pekniety Piec


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kupilem nowy piec z firmy Heitz. Po zainstalowaniu go przez monterow i zalaniu instalacji woda, okazalo sie ze piec jest nieszczelny. Mam pytanie, co moze mi zaproponowac firma,naprawe go, lub wymiane na nowy. Czy musze sie zgodzic na naprawe,- spawanie w tym wypadku.

W przypadku naprawy, czy moze po nie dlugim czasie uzytkowania i uplywie gwarancji nastapic ponowna nieszczelnosc. Prosze o pomoc i dobra rade. Na co musze, a na co nie powinienem sie zgodzic?

Serecznie pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech oddają kasę i kup sobie kocioł sprawdzonej firmy - Ogniwo, Zębiec, SAS, Defro

Obecnie produkuje się mnóstwo kotłów, które poza ładnym wyglądem nie prezentują wysokiej jakości. Przedstawiona przez Ciebie usterka świadczy o tym, że kocioł nie był poddany próbie szczelności.

Zalecany kontakt w tej sprawie z Federacją Konsumentów.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, kupilem nowy piec z firmy Heitz. Po zainstalowaniu go przez monterow i zalaniu instalacji woda, okazalo sie ze piec jest nieszczelny. Mam pytanie, co moze mi zaproponowac firma,naprawe go, lub wymiane na nowy. Czy musze sie zgodzic na naprawe,- spawanie w tym wypadku.

W przypadku naprawy, czy moze po nie dlugim czasie uzytkowania i uplywie gwarancji nastapic ponowna nieszczelnosc. Prosze o pomoc i dobra rade. Na co musze, a na co nie powinienem sie zgodzic?

Serecznie pozdrawiam

 

no niestety tak to juz jest przy masówce i spawaniu maszynowym ,niestety na 90% nie beda chcieli oddac kasy abys mógł sobie kupic sprawdzony kocioł z pleszewa ,takze przyjedzie gosc ze spawarką i bedzie naprawiał chyba ze dostarczysz kocioł do mijesca grze kupiłes i dostaniesz go spowrotem w przeciagu dwóch tygodni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj! Panowie, coś w Was mało ducha walki.

W tym miesiącu firma dostarczyła mi blachę na dach. Stwierdziłem, że towar posiada drobne zadrapania. I choć dostawca podjął ze mną przepychankę, to nie ustąpiłem (grożąc sądem) i blachę dostarczył po raz drugi.

Zalecam zdecydowaną postawę w sporze z producentem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchaj na spawy nie ma mocnych czasami ciekną ale nie jest to powód zeby kocioł wyminiac na nowy ,

a blache na dach z rysami to juz inna sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdeczne dzieki za cenne wskazowki, ale wydaje mi sie, ze automatyk ma racje,- beda spawac. Obawiam sie tylko , ze skoro nowy piec jest nieszczelny, i spawy sa tak slabe to moze byc tak ,ze po krotkim uzytkowaniu zacznie cieknac gdzie indziej, i to po okresie gwarancji. Najczesciej takie awarie zdazaja sie podczas grzania. Bede prubowal wydostac kase.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest tak do konca poprostu spaw był zle połozony wymaga przepalenia i zalania od nowa ,ale zle to swiadczy o firmie która niestety puszcza taki produkt na rynek ,zresztą te kotły to taka niezbyt wysoka połka i fajnie bybylo dla Ciebie zebys odzyskał kase ale to juz zalezy od producenta i jego polityki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent winien wykonać próbę szczelności. Kocioł jest urządzeniem działającym pod ciśnieniem i w krytycznych warunkach może spowodować awarię groźną w skutkach, tj. eksplozję, zalanie mieszkania itp.

Ciekawy jestem jak zareaguje firma. Jeżeli jest ok. to bez szemrania wymieni kocioł.

Najlepiej zadzwonić bezpośrednio do szefa firmy i problem zgłosić na piśmie lisem poleconym.

Jestem teraz urzędasem i znam instrumenty biurokratyczne które w takich sytuacjach są skuteczne.

Z reguły firmy boją się nagłaśniania sprawy i TAKIEGO agresywnego :mellow: klienta załatwiają szybko i bezboleśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W gdy momencie instalowania kotła stwierdzono przeciek, kocioł powinien zostać wymieniony przez instalatora na nowy bez wad. Kocioł de facto nie został odebrany i wykonawca (sprzedawca ma taki obowiązek).

 

Reklamacja jest żądaniem klienta kierowanym do Sprzedawca lub Wykonawca usługi, pozostającym w związku z niezadowalającą jakością towaru lub usługi przede wszystkim żądanie wymiany, naprawy towaru lub poprawienia usługi, jak również żądanie zwrotu pieniędzy za towar lub usługę, bądź obniżenia ceny.

 

Sprawy reklamacji normowane są aktualnie przede wszystkim przez przepisy Kodeksu cywilnego oraz w zakresie sprzedaży konsumenckiej przez przepisy Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2002 r., Nr 141, poz. 1176).

 

Na podstawie wspomnianej ustawy kupujący może żądać od sprzedawcy nieodpłatnej wymiany lub naprawy towaru niezgodnego z umową.

 

Jeśli jednak wada jest istotna i jednocześnie:

 

1. sprzedawca nie jest w stanie spełnić takiego żądania w określonym czasie;

2. naprawa (wymiana) narażałaby kupującego na znaczne niedogodności;

3. naprawa (wymiana) są niemożliwe lub wymagałyby zbyt wysokich kosztów;

4. konsument ma prawo domagać się obniżenia ceny lub odstąpić od umowy.

 

Reklamację towaru niezgodnego z umową można złożyć w zasadzie w ciągu 2 lat od jego nabycia (jeśli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą powyższy termin skrócić, jednak nie poniżej jednego roku). W razie wymiany towaru termin ten biegnie na nowo. Co ważne, reklamacja powinna nastąpić nie później niż 2 miesiące po wykryciu niezgodności z umową.

 

UWAGA: Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli:

 

1. towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową i jednocześnie

2. niezgodność ta istniała w chwili wydania towaru.

W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania

 

Jeśli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie doprowadzenia towaru wadliwego do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę lub wymianę na nowy, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.

 

Powyższych uprawnień nie można wyłączyć ani ograniczyć w drodze umowy zawartej przed zawiadomieniem sprzedawcy o niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową. W szczególności nie można tego dokonać przez oświadczenie kupującego, że wie o wszelkich niezgodnościach towaru z umową lub przez wybór prawa innego niż polskie.

 

Tu zachodzi między innymi przypadek, niezgodności towaru z umową. klient kupuje urządzenie sprawne techniczne, a nie uszkodzone.

Zapoznaj się z :

Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2002 r., Nr 141, poz. 1176).

N stronie

http://strefa.org/definicje/reklamacja.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Guitar ma tu rację. Sprawdź jeszcze warunki gwarancji, szczególnie w zakresie montażu i pierwszego uruchomienia kotła. I złóż na piśmie reklamację, w warunkach gwarancji znajdziesz do kogo czy sprzedawcy czy producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze może najpierw skontaktuj sie ze sprzedawca lub producentem. Poprostu rozpocznij procedure reklamacyjna, a jesli Ci odmówia wymiany lub zwrotu należnosci pisz na forum i wtedy zobaczymy co z tym zrobić. Zwykle wystarczy zgloszenie i powinno być to załatwione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzeki serdecznie za zainteresowanie i pomoc!

Bede walczyl o wymiane pieca na nowy. Ale kto pokryje koszty zwiazana z montazem i demontazem, przy piecu trzeba odkrecic podajnik, bo nie miesci sie przez drzwi. Przecierz nikt nie ma bramy wjazdowej do kotlowmi.

Co do pochodzenia pieca, to w sklepie powiedzieli mi ze jest na licencji Niemieckiej, ale jak sie pozniej okazalo, to licencja nawet kolo Odry nie lezala, bo takiej nazwy w google.de -niema.

Nazwa Heitz to wymysl zalozyciela firmy, pewnie dlatego by sie kojrzylo z "heizen". Tu link do szanownej Firmy http://www.skwiercz-instal.pl/

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat z prawa konsumenta:

Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

Proszę czytajcie materiały!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.