Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pytanie O Poprawność Schematu I Ustawienia Na Sterowniku


aron

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów i koleżanki :D

Jestem tu nowy

Od jakiegoś czasu (3 tyg) jestem posiadaczem pieca Futura Econo 21 kw (eko groszek), producent Cichewicz. Forum przeglądam od ponad trzech tygodni. W sprawach ogrzewania jestem laikiem.

 

Teraz jest już ciepło, wiec nie wiem jak będzie się wszystko zachowywać w warunkach zimowych. Generalnie wszystko działa ok., ale na wnioski musze trochę poczekać (czyli do następnego sezonu grzewczego).

 

W załączeniu schemat mojej instalacji. Bardzo proszę o ocenę. Jestem ciekaw ile błędów popełnili moi fachowcy. Nie mam np. zaworu 3 ani 4D. Wszędzie zainstalowałem termostaty, ale nie wiem, czy to załatwi problem zbyt gorących grzejników (i chyba nie zapewni właściwej temperatury powrotu). Powinienem wstawić taki 3D?

Opis instalacji i budynku

 

Budynek

Kamienica wolnostojąca, lata 30te. Mury z cegły, grube na półtorej cegły, bez ocieplenia dodatkowego.

Ogrzewane dwa mieszkania ? pierwsze piętro 73 m2, poddasze 65 m2 czyli razem prawie 140 m2. Poniżej parter ogrzewany przez kogoś innego.

Poddasze ma wszystkie ściany zewnętrzne ocieplone wełna 5 cm (od wewnątrz mieszkania), a na dachu wełna 20 cm. Wszystkie okna na obu poziomach nowe, plastikowe.

 

Instalacja

Przy piecu miedź, doprowadzenie do pierwszego poziomu plastikowymi rurami, rozprowadzenie na pierwszym poziomie przez Alu-Pex, a na poddaszu przez miedź (chyba 15, robione 3 lata wcześniej).

 

 

Dodatkowo

Na piecu mam następujące ustawienia:

Cykl pracy 55 sekund, z tego 8 sekund podawania

Czas postoju 14 minut

Czas podawania w przestoju 7 sekund

Wentylator ustawiony na 60% mocy. Ponieważ miałem za duże spieki, zasłoniłem dopływ wentylatora w 80%, bo z tego co zrozumiałem, czym więcej powietrza, tym więcej niedopalonych kawałków. Zobaczę rano, jak będzie wyglądało w palenisku.

Pytanie, czy moje ustawienia są ok., czy powinienem cos poprawić?

 

Z góry dziękuję za wszystkie uwagi / sugestie

 

Instalacja_CO.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów i koleżanki :D

 

Z góry dziękuję za wszystkie uwagi / sugestie

 

Instalacja_CO.pdf

Cześć

Też od jakiegoś czasu jestem na tym forum i też modernizuję swoją instalację c.o., ale:

1 - zasilanie boilera c.w.u. najlepiej zrobić podejście bezpośrednio z kotła (priorytet), bo w tym układzie pompy się dublują,

2- brakuje w schemacie blokowym zespołu bezpieczeństwa bojlera c.w.u.,

3- naczynie wzbiorcze montuje się na zasilaniu

 

Co do nastaw to ciężko cokolwiek teraz wywnioskować, będzie trzeba obserwować proces spalania i ew. korygować nastawy - opisów jest mnóstwo jak to robią inni....

Więcej uwag uzyskasz od bardziej doświadczonych forumowiczów, może też mnie porawią...

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ten majsterek to za darmo robił czy zakare???????

-zbiornik przelewowy zle podpiety

-ładowanie zasobnika w sposub niekotrolowany

-kocioł elektryczny bez zakrecenia zaworów bedzie wprowadzał niepoptrzebne straty w przepływach bo moze podczas postoju płynąc przez niego woda

-przy ładowaniu zasobnika maga dziac sie cuda z obiegami Co i podłogi

-brak na rysunku zabezpieczenia zasobnika

-pzry braku zaworu do regulacji na układ Co to głowice wystarczą ale podłogówka jest zagrozona bo moze isc na podłoge przez chwile to co na kotle ,a jest to bardzo niezdrowe kłania sie układ regulacji podłogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post-4692-1240468976_thumb.jpg

 

Załączam poprawiony schemat. Zaznaczyłem brakujące elementy oraz dodałem zawory odcinające które są niezbędne przy jakichkolwiek naprawach źródeł ciepła.Elementy przekreślone są zbędne. Naczynie zamknięte dla kotła gazowego, ciśnienie równe ciśnieniu statycznemu przy układzie otwartym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o układ podłogówki to powinien być zrobiony raczej na zaworze mieszającym (trójdrożnym), z układem zabezpieczającym przed nadmiernym wzrostem temperatury (elektrozawór lub zawór termostatyczny) z osobnym układem pompowym zasilany z przed pompy c.o. Powrót może być wspólny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dziękuję bardzo za uwagi.

Mamy pytania, abym wiedzieć, co dalej robić.

1. Naczynie przelewowe ma być na zasilaniu, a nie na powrocie. Czy grozi to niekontrolowanym wzrostem ciśnienia? Teraz jak wleję za dużo wody i zrobi się większe ciśnienie, to woda wylewa się do zlewu, czyli wygląda, że działa ok. Jak pilna jest to przeróbka?

2. „Ładowanie zasobnika w sposób niekontrolowany”. Też to zauważyłem. Generalnie idea jest taka, że pompa CWU powinna nagrzewać wodę w zbiorniku, a teraz robią to dwie pompy. Guitar, na Twojej poprawce widzę, że pompa CWU wyleciała. Po takiej przeróbce nie będę miał wody ciepłej latem, jak pompę CO wyłączę. Czy sugerujesz zamykanie zaworów na zasilaniu CO latem, aby wszystko szło na CWU poprzez pompę CO? Tylko, że pompa CO nie ma czujnika temperatury na sterowniku, a CWU ma.

3. Mam zawór bezpieczeństwa na 6 bar przy zasobniku CWU i parę kulowych. Nie rysowałem tego, ale widać, że powinienem, bo braki zostały zauważone :D

4. Guitar te naczynia zbiorcze dla cwu i kotła elektrycznego przed czym mają zabezpieczyć? Naczynie przelewowe nie wystarczy, aby kontrolować ciśnienie (załóżmy, że przesuną je na zasilanie)?

5. Zabezpieczeniem podłogówki są specjalne głowice termostatyczne z kapilarą firmy Heimeier. Opis głowicy w załączeniu. Jeszcze nie podłączyli, ale zakładam, że przyłożą czujnik przylgowy do rury Alu-pex zasilającej podłogówkę. Czy to będzie ok. i załatwi temat kontroli temperatury?

 

glowica_term_do_podlogowki.pdf

 

Sorry, że tyle pytań na raz, ale tak to jest z początkującymi….

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1)Wpięcie na zasilaniu zabezpiecza instalację przed gotowaniem się wody, para wodna która wytworzy się w kotle bezpośrednio zostaje odprowadzona do naczynia i usunięta z instalacji, było już to opisywane na forum.

2)Dublowanie pomp nie ma sensu a latem można zamknąć nawet jeden zawór na c.o. a do pompy zrobić przełącznik zima /lato gdzie zimą będzie sterowany jak pompa c.o. a latem od c.w.u. np. od kotła elektrycznego.

3) o.k.

4) przed wzrostem ciśnienia przy wzroście temperatury, wtedy woda nie zostaje wyrzucona zaworem bezpieczeństwa a znajduje miejsce w naczyniu. Natomiast przy kotle elektrycznym zastępuje ono naczynie otwarte wtedy gdy pracuje kocioł elektryczny a odcinamy kocioł węglowy. Uniezależnia to wtedy obydwa źródła ciepła,(np. przy przeglądzie kotła), ale mogą też pracować razem i funkcję naczynia będzie wtedy pełniło naczynie otwarte.

5) Zabezpieczenie takie służy temu aby w momencie uszkodzenia regulacji temperatury , nadmiernego wzrostu temperatury na zasilaniu z kotła odcięło całkowicie ogrzewanie podłogowe w celu zabezpieczenia go przed uszkodzeniem, czyli jest osobnym układem zabezpieczającym. A za układ regulujący temperaturę w podłogówce powinien odpowiadać najlepiej niezależny zawór trójdrożny, sterowany ręcznie lub z siłownikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.