Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Poprawki I Modernizacja Starej Instalacji Co


cerry

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Jest to mój pierwszy post na tym forum, gdyż do tej pory sporo czytałem aby móc zadać w miarę sensowne pytania :)

W sprawach ogrzewania jestem prawie całkiem zielony, a moja jedyna wiedza pochodzi z internetu oraz obserwacji własnej kotłowni.

 

Instalacja która będzie przerabiana od pewnego czasu nie spełnia zadaniom jej powierzanym. Powodem tego jest znaczny wzrost powierzchni grzewczej ( z około 100m2 do około 250m2) oraz błędy i niedociągnięcia popełniane przy budowie instalacji. W instalacji tej na pewno zostanie wymieniony piec na większy, ale do tego założę nowy temat w odpowiednim dziale. Dom jest jedno piętrowy, bez podpiwniczenia, a więc piec znajduje się na parterze, natomiast naczynie wzbiorcze na poddaszu. W domu nie ma ogrzewania podłogowego, jedynie grzejniki podzielone na kilka "stref" po 2-3 pokoje. Udziwnieniem tej instalacji jest kuchnia "węglowa" w której lubi palić sobie moja babcia :) W kuchni tej zmontowana jest podkowa która jest podłączona do zbiornika CWU i zwłaszcza w okresach ciepłych jest wystarczającym źródłem energii do ogrzania CWU.

 

Schemat obecnej instalacji:

http://img300.imageshack.us/img300/9396/stary1.png

 

Instalacja ta ma dwie zasadnicze wady (oprócz za słabego pieca), które częściowo "rozwiązujemy" zaworami kulowymi na schemacie oznaczonymi z kropką.

Jeżeli piec jest wygaszony, bo jest ciepło, a do ogrzania CWU chcemy wykorzystać podkowę zamontowaną w kuchni to należy zakręcić jeden z tych zaworów, gdyż inaczej spora część energii jest przekazywana do CO i wówczas brakuje energii na ogrzanie CWU. Natomiast jeżeli potem zapomni się odkręcić tego zaworu, a rozpali się w piecu to nie jest ogrzewane wówczas CWU z pieca. Jest to bardzo uciążliwe w okresach przejściowych takich jak obecny.