Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Schemat Instalacji - Prośba O Poprawki


Paweł.J.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam wielką prośbę o ewentualną korektę schematu. Do istniejącej instalacji z kotłem na paliwo stałe i wymiennikiem płytowym dodałem kocioł gazowy.

Założenie jest takie aby mieć dwa niezależne źródła ogrzewania dla c.o. i c.w.u, gdzie kocioł na paliwo stałe ma być uruchamiany przy silnych mrozach.

Część schematu jest żywcem przerysowana z tego co wisi na ścianie i dlatego prowadzenie niektórych połączeń może się wydawać trochę dziwne :rolleyes: Chcę dokonać jak najmniej przeróbek istniejącej instalacji.

Proszę o wyrozumiałość - jestem 100% amatorem :lol:

post-519-1239392054_thumb.jpg

 

Z góry dziękuję za pomoc

 

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza rzecz, zasobnik C.W.U. daj przed zaworem, na grawitacji, druga sprawa, na zasileniu przy piecu gazowym daj zawór zwrotny, by przy pracy kotła na paliwa stałe nie tłoczyło się ciepło do kotła gazowego, i po trzecie, z autopsji wiem, że zawór 4D się podłącza inaczej, ale to wszystko zależy od Ciebie jak go ustawisz i jak ewentualnie podłączysz siłownik. Jeżeli dasz zasobnik CWU na grawitacji to pamiętaj o odpowietrznikach w najwyższym punkcie. Przed podejściem zimnej wody do zasobnika CWU daj zawór zwrotny, zawór bezpieczeństwa 6,5bar, oraz naczynie przeponowe o takim samy ciśnieniu. To tak na szybko co ujrzałem, pewnie inne błędy wytkną koledzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zbiornik CWU przyłączy na grawitacji z pominięciem wymiennika to nie zasili go z kotła gazowego.

Sugeruję usunąć zawór 4D sprzed wymiennika. W małym układzie pomiędzy kotłem na paliwo stałe a wymiennikiem niechaj zostanie jedynie pompa. Regulację temp. CO za wymiennikiem prościej można zrealizować przy pomocy zaworu 3D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach