Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Piec Eko-tech 17kV - 40kg/dobe !!! :(


Dawid

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, jako że jestem amatorem jeśli chodzi o technikę grzewczą chciałem prosić o małą pomoc.

 

Mianowicie mam kupiony piec węglowy na groszek model eko-tech 17kV ze Startąkowa. Model ten wyposażony jest w sterownik st-37. Ów piec spala mi węgla średnio 40kg/dobe!!! :) Wydaje mi się, że jest to troszkę dużo? Czy jest ktoś może co ma podobny piec i też mu tyle spala? Czytałem, że aby mniej spalał powinienem dobrze dopasować i wyregulować ustawienia pieca, ale jakoś to mi nie wychodzi :) Po spaleniu groszku pozostaje taki jakgdyby żużel, czy jest to normalne? Piec ten ogrzewa zarówno wode jak i kaloryfery. Poniżej umieszczam moje ustawienia:

 

 

Zadane:

- temp centralnego ogrzewania: 60 stopni

- temp dla wody: 45 stopni

- czas pracy podajnika: 15 sek

- czas przerwy podajnika: 4 sek

- histereza dla podgrzewania wody: 5 stopni

- histereza c.o: 2 stopnie

- szybkosc nadmuchu: 2

- przesłonięcie wentylatora: 85 procent (kiedy oniżam do np. 40 to piec zaczyna drgać :)

- przerwa przepalania 5 minut

 

- system bez regulatora pokojowego

- piec bez zawora trojdroznego

- dwie pompy

- bojler dwupłaszczowy

 

Mieszkanie: 90 m2

 

Czy widzicie tak na pierwszy rzut oka, czy jest tu coś źle poustawiane? Co byście radzili podregulować, aby zmniejszyć spalanie groszka?

 

Dziękuję bardzo za każdą, nawet najmniejszą radę

 

Pozdrawiam

Dawid

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam rowniez ten sam problem z piecem ktory chodzi u mnie dopiero 5 dzien. Apala mi jednak 75kg. na 3 doby, ale z innych informacji wynika , ze jeden zasyp powinien wystarczac na 7 dni.

Nic jeszcze nie przestawialem w picu, zadnych ustawien, boje sie ,ze cos zpieprze!

chodzi na fabrycznych ustawieniach.

Znalazlem w necie na innym forze link do ustawien, ale jeszcze nie przestawilem ,bo nie jestem pewien czy sa dobre te rekomendacje,