Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaka Pompa Ciepła Do C.w.u


piotrkierys

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Posiadam Dom z lat 40-stch

C.O To pięć na węgiel i drzewo i co dziennie przepalam w piecu na ciepłą wodę

Proszę was o radę czy warto zainwestować w taką pompę tylko do grzania ciepłej wody dla 6-osobowej rodziny

Jak tak to jaka polecacie ,albo ewentualnie inne pomysły

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy warto zainwestować w PC do cwu? To raczej Ty powinieneś sobie odpowiedzieć na to pytanie! Powinieneś policzyć ile kosztuje cie podgrzew cwu w okresie gdy nie działa ogrzewanie CO i porównać z kosztami jakie trzeba ponieść. Myślę że powinieneś zainteresować się ofertą pomp powietrznych z zasobnikiem ok 300 l . Ceny bez problemu znajdziesz w internecie.

Inne pomysły? To oczywiście instalacja solarna, których jest spory wybór na rynku. Są też zwolennicy instalacji fotowoltaicznych do podgrzewu cwu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza sprawa, nie grzejesz wody pompą tylko prądem, pompa jest tylko dużym, skomplikowanym i drogim urządzeniem które "optymalizuje" zużycie prądu i jest wstawiona zamiast grzałki.

 

Powiedzmy optymistycznie (może naiwnie) że będzie działać bezawaryjnie 10 lat, taka najtańsza za 5tyś. chyba 200l

to jak byś płacił przez 10 lat 42zł miesięcznie za pompę (bez odsetek itd) + prąd który ona zje.

 

Ja bym stawiał na solar albo foto. Chętniej foto, kiedyś w końcu zacznie grzać za darmo, ludzie używane kupują i chwalą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość berthold61

powiem tak jak ktoś na forsie siedzi to nie ma problemu kupi i ma ale jak złotówki trzeba liczyć to zakup takiej pompy mija się całkowicie z celem , koszt to minimum 6 tys aby to jako tako działało ale prąd dalej ciągnie mało ale ciągnie,  drugie oby chodziła długo i się nie psuła , a tak całkiem serio to wolałbym zwykłą grzałkę wstawić za 200 zł a te 6 tys podzielić na lata na prąd do niej ale to nie koniec , bo ja bym wolał kupić kocioł z podajnikiem , za 6-7 tys dostaniesz dobry kocioł przełączysz w tryb letni i wodę masz prawie za darmo 1 worek węgla za 15-20 zł na tydzień i prawie święty spokój

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i ten kocioł to najlepsze rozwiązanie bo planuje przeniesienie kotłowni w inne miejsce To może od razu zmiana kotła

Dzięki za pomoc

Muszę się zastanowić jaki kocioł i na jaki opał byłby najbardziej ekonomiczny

A wy jaki kocioł polecacie

Dom z 45- lat nie ocieplony,nowe okna i drzwi ,powierzchnia grzewczą jakieś 190 m2

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

 

Mam podobny problem/dylemat jak kolega piotrkierys ale trochę inne warunki.

Instalacja znajduję się w mieszkaniu na I piętrze. Nie ma tam możliwości instalacji pieca z podajnikiem czy piecyka gazowego. Przy instalacji solarnej problemem były by okresy wakacyjne, gdy nikogo nie ma w mieszaniu, nie ma więc poboru CWU - duże prawdopodobieństwo przegrzania instalacji. Obecnie CO i CWU są ogrzewanie pieco - kuchnią. W zimie to rozwiązanie jest w porządku, ale latem wymaga ciągłego rozpalania i przegrzewania mieszkania.

Obecnie instalacja wygląda następująco:

 

post-7508-0-09638300-1497987351_thumb.png

 

Na początku był pomysł wymiany jedynie zasobnika z 120L na 300L (2 wężownice) aby zmniejszyć częstotliwość rozpalania w kuchni. Zbiornik został już kupiony.

Wówczas powstał pomysł dołożenia do tego powietrznej pompy ciepła.

To jest wstępny projekt instalacji po modernizacji i o nim chciałbym podyskutować.

 

post-7508-0-76583200-1497987366_thumb.png

 

1) Wstępnie wybrana pompa to Drops 4,1 kW M4.2. Miał ktoś z tą pompą do czynienia? Jakieś uwagi?

2) Czytałem, że PC wymagają jak największych wężownic w zasobniku. Czy można połączyć wężownice jak na schemacie?

3) Chciałbym aby oba układy mogły pracować zamiennie bez konieczności przełączania żadnych zaworów ręcznych. Dodałem jeden zawór różnicowy na układzie zasilania z kuchni (praca również bez pompki) i jeden zawór zwrotny na układzie PPC, aby zablokować możliwość niepotrzebnego przetłaczania wody przez nieaktywny układ grzewczy. Czy taki układ zadziała w zaplanowany sposób?

4) Dodałem jeden ręczny zawór kulowy jak by-pass zaworu różnicowego - ma to celu próbę dogrzania mieszkania w okresach przejściowych przez PPC, bez rozpalania w kuchni. Czy to może tak zadziałać i ma jakikolwiek sens?

 

Z góry dziękuje za opinie i rady.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wracam do tematu. Pompa i zbiornik CWU już są dostarczone.
 
Schemat stary:
1.png
Proponowany schemat nowy:
2.png
 
Ostatnio był fachowiec i oto jego komentarze. Proszę o waszą opinię:
 
1) Wężownic się tak nie łączy. Czyli lepiej połączyć równolegle? Dlaczego?
2) Nie ma sensu montować zaworu rocznicowego, bo będzie przepuszczać - tylko zawory kulowe i przełączanie ręczne
3) Nie ma szans aby pompa z PC pchnęła wodę w dół do grzejników

4) Czas wykonania około tygodnia :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Naprawdę na tym forum nikt nie jest w stanie ocenić przedstawionego schematu?

 

To może poniższy schemat ktoś skomentuje, bo przyszedł fachowiec i zrobił po swojemu:

 

3.png

 

Moje obserwacje i wątpliwości po pierwszych kilku dniach użytkowania:

 

1) Obecny układ jest niebezpieczny, bo jeżeli ktoś z domowników rozpali w piecu, a nie otworzy zaworów na poddaszu to mamy układ zamknięty bez zbiornika przeponowego - bomba. Czy układ wczesnej zaproponowany prze ze mnie rzeczywiście był zły/gorszy?

2) Ze względu na równoległe podłączenie wężownic temperatura powrotu do pompy ciepła jest bardzo duża. Nie jest to chyba dobre dla PC?

3) Sprawdziłem i PC jest w stanie popchać wodę do grzejników, ale to w tym momencie nie ma większego znaczenia.

 

Najważniejsze pytanie. Zostawić układ tak jak został wykonany, czy "męczyć" fachowca aby coś poprawił, a jeżeli tak to co?

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiornik przelewowy. Że nie można montować zaworów na rurze do naczynia wzbiorczego, a zwłaszcza wymuszać ich używania to oczywista oczywistość. Zamykanie obiegu można uzyskać po przez zamykanie tylko zaworu na powrocie, a zawór na rurze do naczynia wzbiorczego może być ciągle otwarty.

To że obecnie wszyscy wiedzą, że pompy powinny być montowane na powrocie, rura do naczynia powinna być "goła" to też wiem, ale układ działa tak od wielu lat i póki nie będzie konieczności jego remontu nikt nie będzie "starego" przerabiał dla zasady.

 

Powoli tracę nadzieję co do tego forum. Potrzebuję trochę precyzyjniejszej rady niż "tak jest źle", bo to akurat sam od razu napisałem.

 

Nikt nie potrafi uzasadnić jak powinny być podłączone wężownice przy CWU i PC i dlaczego, lub przeanalizować czy schemat z samoczynnym przełączaniem się obu układów grzejnych był poprawny/dobry/zły i dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.