Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyliczenie Ze Strony Ciepło Własciwe


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich bardzo serdecznie ,mam do Was takie pytanie bo niestety jestem zieloniutki w temacie a więc chodzi o to ze wyliczyłem sobie ze strony Ciepło Własciwe ze mój dom potrzebuje w przecietny dzień zimy 4.4 kw mocy na ogrzanie plus 3kw na ciepłą wode ,czyli teoretycznie jest to wyliczenie dobowe , czy tez zapotrzebowanie budynku na ciepłona godzine ,jeżeli tak to ile ja teoretycznie powinnem spalic ekogroszku o kalorycznosci około 28000 kalori .Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wyliczenie godzinowe,  dodatkowe 3kW na zagrzanie wody raczej powinieneś pominąć. A ekogroszku o 28Mj powinieneś dla 4,4 kW przy efektywnym spalaniu ok 0.8 kg/h

Przy użyciu elektryczności czyli Taryfa G12, kocioł el, bufor ogrzanie takiego lokum średnie w zimie to ok 32zł/ doba przy węglu  nie mniej niż 22,-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wyliczenie godzinowe,  dodatkowe 3kW na zagrzanie wody raczej powinieneś pominąć. A ekogroszku o 28Mj powinieneś dla 4,4 kW przy efektywnym spalaniu ok 0.8 kg/h

Czyli jeżeli spalam teraz 18 kg eko przy śred. dobowej 1,6 stopnia według wyliczenia  to mam sprawnosc rewelacyjną i mniej już nie spale chyba ze sie ociepli tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisze tak u mnie ciepło właściwe wyliczyło, że mam zapotrzebowanie w najzimniejsze dni 6,2kW , a wyszło, że jest mniej niż 5 czyli zawyżone o ponad 20%. Wyliczenia na ciepło właściwe są orientacyjne. Mogą zawyżać jak i zaniżać. Prawdziwe zapotrzebowanie można określić np. korzystając jakiś okres czasu wyłącznie z ogrzewania elektrycznego bądź gazowego,

 

Rewelacyjna sprawność byłaby gdybyś spalał do ok 14,5 kg

żle napisałem rewelacyjne spalania to takie które zakłada producent kotła czyli z 1kg węgla o mocy 28Mj  (7,8kW) powinieneś wyciągnąć ok 6,8kW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach