Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Skopana Podłogówka Domowej Roboty? Max 22Stopni


blacknigga

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Pół roku temu kupiliśmy dom i jeszcze nie wszystko wiem o swojej instalacji. Problem mam w podłogówką, gdzieje mi na max 22stopnie. Jakiś czas temu wezwałem hydraulika to złapał się za głowę i powiedział, że podłogówka jest skopana, domowa robota i sam nie do końca wie jak ona działą :D Dodatkowo mówił, że rury uzyte do instalacji są złe i stąd zapowietrzona instalacja, nawet nie oferował odpowietrzenia bo mówił, że za rok będzie to samo. Instalacja zamknięta, sam uzupełniam wode jeśli jest taka potrzeba - namawiał na przerobienie na otwartą, brak manometru również.

Rozdzielnia podłogówki: Zaznaczyłem strzałki jak mi się wydaje, że to działa:) Problem mam z dwoma termostatami obok siebie (pomarańcza - przylgowy podłączony do zasilania? i biały podłączony przewodem z trzecim)

 

 

pozostała część instalacji pokazująca rury:

https://fotozrzut.pl/zdjecie/wLW (mam problem z wrzuceniem zdjecia)

 

Czy instalacja jest faktycznie skopana? Wiem, że powinienem nawet i 30st mieć na podłogówce

Dom 120m, podłogówka w kuchni, korytarzu i łazience, reszta grzejniki. Na kotle jest ustawione 62st

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się coś z tego wyciągnąć czy jedyna opcja to przerobić? Co teraz mógłbym zrobić/ustawić by mi grzała na więcej niż 21st? Te rury też są złe przez co się zapowietrza podłogówka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze rozdzielacz powinien być z rotametrami.Wywal te odpowietrzniki automatyczne zamiast nich daj reczne.Termometry też by się przydały na zasilaniu i powrocie belek.

Jak każda z pętli jest do 50mb to możnaby zrobić to na trzech zaworach RTL ale chyba lepiej jak w załączniku na termostatycznym  zaworze mieszającym np.ESBE VTA 320 lub odpowiednik Afriso ATM

post-32948-0-28992700-1486753085_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To po sezonie grzewczym będzie do przerobienia. Czemu proponujesz wymiane automatycznych na ręczne?

Byłby ktoś w stanie mi powiedzieć jakie zadanie spełniają te dwa termostaty obok siebie? Przylgowy pomarańczowy ogranicza temp i jak jest wyższa to wyłącza pompe? A ten biały obok niego? Dlaczego jest połączony z drugim?

I te rury ze sztucznego tworzywa są złe? Nie powinny się chyba znajdować w instalacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wstawic zawór 3d termostatyczny jak wyzej namalowane i bedzie ok a naten czas przykrecić do połowy zawór pod pompą co idzie w doł tak do połowy i sie poprawi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To po sezonie grzewczym będzie do przerobienia. Czemu proponujesz wymiane automatycznych na ręczne?

Byłby ktoś w stanie mi powiedzieć jakie zadanie spełniają te dwa termostaty obok siebie? Przylgowy pomarańczowy ogranicza temp i jak jest wyższa to wyłącza pompe? A ten biały obok niego? Dlaczego jest połączony z drugim?

I te rury ze sztucznego tworzywa są złe? Nie powinny się chyba znajdować w instalacji?

Pomarańczowy wyłancza pompę a biały połączony tym drucikiem)z zaworem niby ma regulować temp.jaka idzie na obieg podłogówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomarańczowy wyłącza tylko pompę, czyli przepuści wodę powyżej ustawionej temp?

Natomiast biały z drucikiem (obok pomarańczy) reguluje przepływ wody z temp zadanej na zaworze tym na samym dole (około 30st) ? Według załączonego zdjęcia? Czyli na podłogówkę nie idzie teraz więcej niż te 30st?

Chyba wcześniej nie załączyło się zdjęcie z rurami...

 

Jeszcze apropo odpowietrzników ręcznych to muszę poszukać nowych bo gwint potrzebuję 1/4 a mam jakieś odpowietrzniki 1/2

post-71589-0-64049300-1486920537_thumb.jpg

post-71589-0-69314500-1486920766_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno mi powiedzieć jak działa to ustrojstwo ,nie miałem z takim wynalazkiem do czynienia.Szkoda ze nie ma termometru przynajmniej na belce zasilającej wtedy pokręciłbyś tym zaworem i byłoby wiadomo co się dzieje z temperaturą na belce zasilającej.Zawsze mozesz delikatnie podkręcić ten zawór na wyzszą temp.nic się nie stanie a dzięki temu wzrośnie temp na podłogówkę Co do odpowietrzników automatycznych to po ich wykręceniu powinien być gwint 3/8".Można wtedy wkręcić redukcję mufowo-nyplową z 1/2 na 3/8 i wkręcić ręczny odpowietrznik 1/2"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz potrzebne zabezpieczenia dla instalacji układu zamkniętego czyli naczynie przeponowe,zawór bezpieczeństwa oraz wężownica schładzająca lub zawór dwufukcyjny DBV?Raczej nie bo nie widzę tego na drugim zdjęciu a tym samym masz bombkę w domu.Jak może nie być manometra w tego typu instalacji?przecież nie wiesz ile dobić wody do układu.Drugim rozwiązaniem jest,jak to już zaproponował wezwany hydraulik,  przeróbka na obieg otwarty ale to wiąże się z ruinacją(nie zawsze możliwą gdy dom wykończony)czyli poprowadzeniem  rur do naczynia wyrównaczego usytuowanego w najwyższym punkcie instalacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że mam 1/4 bo jak próbowałem wymienić wymienić już wcześniej i zakupiłem "pionowy z zaworem stopowym ½" GZ" to nie mogłem wkręcić zaworu stopowego i wydawało mi się, że to będzie 1/4, ale ufam bardziej doświadczonemu, że to będzie 3/8 (redukcji 1/4 - 1/2 nie mogłem znaleźć z odpowiednim GZ i GW,może dlatego:) ).

 

Naczynie przeponowe wydaje mi się, że mam. Na tym drugim zdjęciu nad sufitem jest. Jak za dużo doleje wody, to mi się przelewa, jednak i hydraulik mi mówił, że zapezpieczenia zbyt dobrego nie ma i że jest to bomba.

Z przeróbką chyba nie będzie większego problemu, gdyż on mowił o wymianie rozdzielki podłogówki oraz te rury z tworzywa sztucznego i przerobienie na otwarty, bez rujnowania

Zaworu bepieczeństwa, wężownicy schładzającej oraz zaworu dwufunkcyjnego DBV z tego co wiem, to nie ma:/

Na poniższym zdjęciu, w kółeczku jest wiaderko pod rurą, która się skrapla - sprzedający mówił, że to efekt palenia na niskiej temp poniżej 60st (mam ustawione ponad 60). Hydrualik twierdzi, że tam powinien być odpowietrznik i o ile dobrze pamiętam możliwe, że i zawór jeszcze. Raz na 2 tygodnie wylewam wiaderko

post-71589-0-69038200-1486972459_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to układ w którym ja sam dolewam wode do instalacji. Nie wiem jak się to fachowo nazywa, ale właśnie w tej dziurze na suficie jest zbiornik, jeśli za dużo dobije wody, to z drugiej rurki wylewa się nadmiar wody.

Tzn jedna widoczna rura jest z pieca, drugą dobijam wodę (na samym dole podłączam się do wodociągu poprzez szybkozłączkę) i jest jeszcze trzecia rurka która wychodzi z drugiej strony kotłowni i tam wylewa się nadmiar wody

post-71589-0-85213400-1487227963_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu wezwałem hydraulika to złapał się za głowę i powiedział, że podłogówka jest skopana, domowa robota i sam nie do końca wie jak ona działą :D Dodatkowo mówił, że rury uzyte do instalacji są złe i stąd zapowietrzona instalacja, nawet nie oferował odpowietrzenia bo mówił, że za rok będzie to samo. Instalacja zamknięta, sam uzupełniam wode jeśli jest taka potrzeba - namawiał na przerobienie na otwartą, brak manometru również.

 

Fachowiec nie rozpoznał układu otwartego? Trudno w to uwierzyć. Podejrzewam, że doradzał na odwrót, czyli zamknięcie układu, a Ty coś pokręciłeś, bo ewidentnie sam nie wiesz co masz.

 

Nieporozumień w tym wątku jest chyba więcej. Piszesz o oczekiwanych temperaturach, a nie wiadomo czego te temperatury dotyczą. Domyślam się, że ty myślisz o temperaturze w pomieszczeniu, gdzie na chwilę obecną max osiągasz 22.

 

Rozdzielacz jest do d. Mając to co jest musisz zwiększyć temperaturę wody w podłodze poprzez regulację tą białą głowicą termostatyczną. Masz teraz 3, więc jak ma być cieplej to musisz tą wartość podnieść np. do 4 i pozwolić podłodze popracować minimum 1 dzień. Później ocenisz, czy to dosyć. Niestety nie masz żadnego termometru poglądowego na rozdzielaczu i pozostaje tzw. regulacja macana.

 

Pomarańczowy termostat robi za czujnik awaryjny. Ustawiasz na nim temperaturę maksymalną z jaką może bezpiecznie pracować ogrzewanie podłogowe. Ustaw na 50 i jeśli z jakiegoś powodu woda posyłana w podłogę będzie cieplejsza niż 50 stopni, to ten termostat wyłączy pompę. Ponowne uruchomienie nastąpi 5 sC poniżej nastawy, czyli przy 45. Chodzi o to, by nie zniszczyć wylewki betonowej i wykończenia podłóg.

 

Biały czujnik to obudowa kapilary pomiarowej, która połączona jest z głowicą poniżej rurką kapilarną. To nie jest drut, tylko cienka rurka z płynem w środku i uważaj by jej nie załamać.

 

Ten mały zawór regulacyjny z białym pokrętłem łączący powrót z zasilaniem otwórz ma max.

 

Nie masz przepływomierzy na rozdzielaczu, więc pompę ustaw na biegu, który nie będzie powodował szumów w trakcie pracy ale jednocześnie zapewni dobry obieg wody przez pętle. Jeśli nie są to pętle powyżej 100m, to w zupełności wystarczy pierwszy bieg.

 

Naczynie jest wpięte źle. Teraz pompa w pierwszej kolejności tłoczy wodę do naczynia podnosząc w nim poziom, co powoduje niepotrzebnie duży wyrzut wody przelewem. Naczynie ma być podpięte do kotła rurą stal lub miedź w taki sposób, że idzie ona prosto do góry, zaś pompa CO jest tak jak teraz, ale spięta z układem dokładnie tak jak pompa CWU (?), czyli zasysa z tego trójnika i tłoczy bezpośrednio w rurę na układ.

 

Jeśli pompa, która teraz jest jako pierwsza to pompa CWU i ma ona swój czujnik na bojlerze, to musi tam być zawór zwrotny za pompą. Jeśli wszystko chodzi "na sztywno" razem, to niekoniecznie.

 

Montażu zaworu różnicowego nie da nijak wybronić. Tam grawitacyjna praca układu jest niemożliwa, skoro rura natychmiast za pompą schodzi w dół. Zawór do wywalenia.

 

Rury naczynia nie mogą być z plastiku. Te idące na układ jeśli już PP, to koniecznie stabilizowane aluminium lub włóknem szklanym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak instalacja otwarta.Ale i tak jest zrobione nie zgodnie z normą, na rurze do naczynia nie powinno być żadnych zawórów a jest różnicowy a sama rura powinna być stal 1" lub Cu 28 A tak na marginesie to tylko jedna kondygnacja?ta sama co kocioł?

Fachowiec rozpoznał instalacje to mi pomyliły się układy, przepraszam. Jest to układ w którym ja sam mogę dolewać wodę wedle widzi mi się (gdyż nie mam niestety manometru). Jest to tylko parterówka, więc naczynie jest najwyższym punktem.

Mój błąd, nie sprecyzowałem dostatecznie, chodzi o temperaturę w domu, gdzie mam termostat pokojowy do podłogówki.

 

Rozdzielacz jest do d. Mając to co jest musisz zwiększyć temperaturę wody w podłodze poprzez regulację tą białą głowicą termostatyczną. Masz teraz 3, więc jak ma być cieplej to musisz tą wartość podnieść np. do 4 i pozwolić podłodze popracować minimum 1 dzień. Później ocenisz, czy to dosyć. Niestety nie masz żadnego termometru poglądowego na rozdzielaczu i pozostaje tzw. regulacja macana.

Ta biała głowica termostatyczna z tego co wiem jest na powrocie wody odpowiedzialna za mieszanie jej jeśli jest jeszcze wystarczająco ciepła, ale z powrotem do pieca na podgrzeanie?

 

Biały czujnik to obudowa kapilary pomiarowej, która połączona jest z głowicą poniżej rurką kapilarną. To nie jest drut, tylko cienka rurka z płynem w środku i uważaj by jej nie załamać.

Co ten biały czujnik robi? Bo on nie ogranicza temp, nie blokuje przepływu wody ani nic takiego. Jest on tylko przeczepiony do rury - mogę go obracać wkoło rury- i połączony rą rurką kapilarną z głowicą termostatyczną. Tak wogóle to czemu 2 urządzenia na wlocie i wylecie są połączone ze sobą?

 

na rurze do naczynia nie powinno być żadnych zawórów a jest różnicowy a sama rura powinna być stal 1" lub Cu 28

 

Naczynie jest wpięte źle. Teraz pompa w pierwszej kolejności tłoczy wodę do naczynia podnosząc w nim poziom, co powoduje niepotrzebnie duży wyrzut wody przelewem. Naczynie ma być podpięte do kotła rurą stal lub miedź w taki sposób, że idzie ona prosto do góry, zaś pompa CO jest tak jak teraz, ale spięta z układem dokładnie tak jak pompa CWU (?), czyli zasysa z tego trójnika i tłoczy bezpośrednio w rurę na układ.

Czyli powinno to być mniej więcej jak na załączonym zdjęciu? Brak zaworu różnicowego i pompa przeniesiona

 

Jeśli pompa, która teraz jest jako pierwsza to pompa CWU i ma ona swój czujnik na bojlerze, to musi tam być zawór zwrotny za pompą. Jeśli wszystko chodzi "na sztywno" razem, to niekoniecznie.

Nie jestem pewien czy jest zawór czy chodzi to "na sztywno"

post-71589-0-10221800-1487847770_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod obudową białego czujnika na rurze zasilania podłogi masz wmontowaną kapilarę pomiarową, która na drodze przewodzenia ma temperaturę równą temperaturze powierzchni rury, czyli w przybliżeniu równą temperaturze wody płynącej na podłogę. To jest tylko czujnik. Dzięki połączeniu rurką kapilarną z głowicą nastawczą i zaworem, może się zamykać lub otwierać zawór pod głowicą. Ty tego nie widzisz, ale on jest regulowany na bieżąco.

 

post-18583-0-94136800-1487862538_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.