Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nowa Instalacja Kilka Niewiadomych


Krzysiekpellmax

Rekomendowane odpowiedzi

Na poczatku chgialbym sie przywitac jestem tutaj poniewaz dzis hydraulik zakonczyl montaz instalacji a ze nie znam sie za mocno to nie chcial bym zostal brzydko mowiac wydymany

Za porada znajomego prosilem hydraulika aby zrobil obieg kotlowy i zainstalowal zawor termostatyczny 55 stopni w celu ochrony powrotu a nigdzie go jednak nie widze obiegu kotlowego rowniez. Dotykam rury powrotu bezposrednio przy piecu i jest powiedzial bym ledwo ciepla moze ma okolo 30 stopni a na piecu jest prawie 60. Nastepnie co przykulo moja uwage zamontowane jest sprzeglo hydrauliczne tylko jakos dziwnie podobno sprzeglo sluzy do odzielenia obiegow a u mnie jest jakby podloczone przelotowo

Bardzo prosze o jakies sugestie

post-71916-0-10024600-1484867463_thumb.jpg

post-71916-0-63835300-1484867504_thumb.jpg

post-71916-0-04851800-1484867540_thumb.jpg

post-71916-0-39863900-1484867567_thumb.jpg

post-71916-0-92773400-1484867608_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze zdjęć widzimy mniej niż widzisz Ty . No na pewno jest sprzęgło na pewno bardzo porządnie zrobiony kolektor z pompami obiegów grzewczych.... naczynie wzbiorcze , to z czarną główką obok sprzęgła trudno powiedzieć co to (nie wygląda na zawór bezpieczeństwa nie wygląda na zawór schładzający). Może jest to właśnie zawór termostatyczny o którym mówił instalator. Przed sprzęgłem powinna być pompa kotłowa której nie widać na zdjęciach (czy jest?) za to widać pompę ładowania podgrzewacza cwu

Sprzęgło służy do rozdziału obiegu kotłowego od obiegu CO i stosuje się gdy wydajność pompy kotłowej nie pokrywa przepływów w instalacji CO ( masz 3 pompy na obiegi grzewcze i widać miejsce na jeszcze 2 więc wydaje się ze pomysł ze sprzęgłem jest poprawny). Podsumowując potrzeba więcej szczegółów a najlepiej narysować schemat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie ochrona powrotu ?