Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak Ciśnienia Na Rotametrach


pablitos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Proszę o podpowiedzi co zrobić aby przepływ zwiększyć na rotametrach. Mam 3 rozdzielacze, 1 na parterze 14 obwodów i 2 rozdzielacze na poddaszu po 8 obwodów. zasilania i powroty na max rozkrecone a przeplywy po ok 1.25 - 1.5. Dziś całą podłogówkę odpowietrzyłem 8 godzin roboty. W kotłowni rury miedź 32 na wyjściu z tego pomieszczenia rozdzielają się na dwa piony rury 28. Pompa 1 która to zasila Wilo stratos pico 25/1-6.

Chodzi mi po głowie czy czasami nie za mała ta pompa, nie jestem hydraulikiem ale na logikę to biorę bo rury 32 lecą, zawór z filtrem przed pompą 28 pompa też a za pompa zawór zwrotny 32.

Co myślicie proszę o podpowiedzi.

Fotki montażu pompy i przykładowej rozdzielni. 

post-67440-0-27569100-1484079703_thumb.jpg

post-67440-0-21360600-1484079767_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pompie pokazuje 2m3/h masz 30 obwodów z przepływami 1.25-1.5 l/min to daje 2.25 - 2.7 m3/h -  chcesz więcej, to musisz zwiększyć moc pompy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już ustawiałem stałe ciśnienie na pompie i praktycznie nic to nie dało. Ustawiałem też wysokosść podnoszenia 6m bo wtedy ręcznie muszę to robić tryb auto się wyłącza choć myślę że 3 m powinno wystarczyć. Wydaje mi się że to są max osiągi pompy, pobór mocy ma 41w. Dodam że cholernie zawór zwrotny za pompą mi grzechocze. 

Kimiero 1,5 nie tragedia ale np 2 ostatnie rotametry na zdjęciu ledwo pod 1 podchodzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mi siadło w głowie, propozycja sambora o drugiej pompie, bo tak mysle że na upartego udało by się to zrobić i pytanie powroty z pionów mogą być spięte tak jak do tej pory, tylko zasilanie skrzyń do rozdzielenia? wszystko jest ok Orzech ale nawet jak wymienie na klapowy i na najwyższym biegu będzie chodziła to i pobór prądu będzie duży?

Odnośnik do komentarza