Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ocena Schematu Instalacji ( Wyodrębnione Z Tematu "ocena Schematu Prostej Instalacji Co I Cwu Oraz Umiejscowienie Naczynia Przeponowego"


nalest

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałbym się poradzić szanownego grona na temat mojego schematu. Czy taka instalacja będzie prawidłowo działać ? Może należałoby coś dodać lub jest coś zbędne ? Zależy mi na prostocie.

 

Proszę o wyrozumiałość z mojego nieudolnego korzystania z forum.

 

post-71288-0-37797300-1483150712_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chciałbym się poradzić szanownego grona na temat mojego schematu. Czy taka instalacja będzie prawidłowo działać ? Może należałoby coś dodać lub jest coś zbędne ? Zależy mi na prostocie.

 

Całkowicie błędna koncepcja. Widać, że nie masz wiedzy hydraulicznej, nie znasz zasad działania urządzeń, które chcesz montować i nie wiesz jak i gdzie je zamontować. Nie rozumiem więc skąd pomysł na własne wykonawstwo? Jedyny plus dla ciebie, że zaczynasz od "papieru i ołówka", a nie post factum.

 

Główne uwagi to:

 

1. Jak to ma być Derfo w wersji NZ z wężownicą, to po co ci zawór schładzający? Zamów kocioł z wężownicą (dopłata!) i żadnych udziwnień na układzie nie robisz.

 

2. Separatory montuje się na wyjściu z kotła (na rurze zasilającej).

 

3. 4D bez pompy obiegu kotłowego nie poradzi sobie z separatorem po drodze. Zrezygnuj z 4D i zastosuj pompę kotłową.

 

4. Cyrkulacja CWU bez pompy? Jeśli jednak pompa będzie, to w tandemie z zaworem mieszającym inaczej się to spina. Tak nie zadziała. Zajrzyj do instrukcji zaworu jak go z pompą pożenić.

 

5. Naczynie przeponowe nie powinno być odcinane zaworem chyba, że to szybkozłącze do naczyń.

 

Zacznij od koncepcji sterowania, tzn. określ jak chciałbyś, aby układ działał, czym chcesz sterować i jak. Do tego dobierasz urządzenia i rysujesz schemat ideowy połączeń wzajemnych.

 

Piszesz, że zależy ci na prostocie, ale schemat wyżej temu przeczy.

 

P.S.

Wypadałoby założyć własny temat, bo "zaśmiecasz" wątek autora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mniej mam pewne problemy. Otóż zawór bezpieczeństwa na zasilaniu wody z sieci do zasobnika, nie puszcza (nie dopełnia) wody do zasobnika jak zużyję pewna ilość wody z zasobnika. Musze ręcznie zawór bezpieczeństwa przekręcić do pozycji "środkowej" i przytrzymać aby napełnił się zasobnik wodą. Trochę to tak wygląda, że mimo iż woda ciepła z zasobnika jest zużywana to zawór przestaje puszczać zimną do jego napełnienia? Czy to może być wina samego zaworu, że ma zbyt wysokie ciśnienie otwierające albo inaczej woda w sieci ma zbyt małe ciśnienie i nie otwiera zaworu? Choć z drugiej strony, jak dopuszczam wodę do CO zaworem kulowym za zaworem bezpieczeństwa ( między zaworem bezpieczeństwa a zasobnikiem jest trójnik właśnie z zaworem kulowym do dopuszczania wody do CO)  to wówczas zawór puszcza normalnie wodę i napełnia CO (oczywiście w sytuacji kiedy zasobnik jest napełniony).

 

Przyznam, że opis wyżej jest dla mnie "hydrozagadką", bo za nic nie mogę sobie wyobrazić zaworu bezpieczeństwa z "pozycją środkową". Czekamy na foto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkowicie błędna koncepcja. Widać, że nie masz wiedzy hydraulicznej, nie znasz zasad działania urządzeń, które chcesz montować i nie wiesz jak i gdzie je zamontować. Nie rozumiem więc skąd pomysł na własne wykonawstwo? Jedyny plus dla ciebie, że zaczynasz od "papieru i ołówka", a nie post factum.

 

Tak. Nie jestem hydraulikiem dlatego zasiegam porad. Wszystko na budowie wykonuje sam również instalacje dlatego podchodzę do tego w ten sposób ze najpierw sie tego uczę.

 

Główne uwagi to:

 

1. Jak to ma być Derfo w wersji NZ z wężownicą, to po co ci zawór schładzający? Zamów kocioł z wężownicą (dopłata!) i żadnych udziwnień na układzie nie robisz.

 

Tak. Masz rację i tak zrobię.

 

2. Separatory montuje się na wyjściu z kotła (na rurze zasilającej).

 

Właśnie tego nie bylem pewien.

 

3. 4D bez pompy obiegu kotłowego nie poradzi sobie z separatorem po drodze. Zrezygnuj z 4D i zastosuj pompę kotłową.

 

Więc lepszym zastosowaniem będzie pompa kotlowa z sprzeglem ? Tego chcialem sie ustrzec czyli ilosci pomp.

 

4. Cyrkulacja CWU bez pompy? Jeśli jednak pompa będzie, to w tandemie z zaworem mieszającym inaczej się to spina. Tak nie zadziała. Zajrzyj do instrukcji zaworu jak go z pompą pożenić.

 

Bojler będzie pod całą instalacją cwu wiec chce sprubowac curkulacje bojlera w systemie grawitacyjnym a jak to nie wypali to wtedy dołożę pompę.

 

5. Naczynie przeponowe nie powinno być odcinane zaworem chyba, że to szybkozłącze do naczyń.

 

Dokładnie tak chodzi o szybkozlaczke.

 

Zacznij od koncepcji sterowania, tzn. określ jak chciałbyś, aby układ działał, czym chcesz sterować i jak. Do tego dobierasz urządzenia i rysujesz schemat ideowy połączeń wzajemnych.

 

Bardzo dobra podpowiedź. Dzięki. Ogólnie sterowanie ma byc ze sterownika pieca dlatego koncepcja zaworu 4d z silownikiem.

 

Piszesz, że zależy ci na prostocie, ale schemat wyżej temu przeczy.

 

P.S.

Wypadałoby założyć własny temat, bo "zaśmiecasz" wątek autora.

Przepraszam i prosze o wyrozumialosc. To moje pierwsze kroki na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam grawitacyjnego ukladu wiec mi na tym nie zależy natomiast zależy mi na dokladnym odpowietrzaniu z racji podłogówki.

Obieg kocioł - zawór 4-D wg twojego rysunku ma pracować na obiegu grawitacyjnym,

Jak chcesz odpowietrzyć podłogówkę to daj na jej zasilaniu odpowietrznik automatyczny 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

I przepraszam autora poprzedniego tematu pod który się podpiąłem.

 

Poprawiony schemat wg. waszych wskazówek. Co teraz o tym sądzicie.

Może dałoby się to uprościć ? Czy to sprzęgło to dobry pomysł ? Wiadomo dodatkowy koszt.

post-71288-0-99686800-1483206805_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten z postu #10 jest dobry, ale grzanie CW wepnij wprost do kotła.

Ponadto warto dać oddzielne rury powrotne z CO i podłogówki, albo 1 ale o stopień większą.

Oczywiście na powrocie żadnych odpowietrzników automatycznych.

Przy sprzęgle separator ci nie potrzebny - tą rolę spełni sprzęgło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli grzanie CWU osobną rurą bezpośrednio z pieca do bojlera omijając sprzęgło ?

Powrót bez odpowietrzników-ok 

Separator odpada tylko sprzęgło z automatycznym odpowietrznikiem.

Co do rury powrotnej to wspólna będzie bardzo krótka bo wszystko będzie się łączyć w kotłowni czyli będzie jej ok max 1m

Czyli podsumowując te min 4 pompki muszą być i to sprzęgło to najprostsze rozwiązanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to nie ma jednoznacznej odpowiedzi.

Jak dasz zamiast sprzęgła zaw 4-D to masz jakąś dodatkową regulację, pompa na powrocie tak i tak musi być, kosztowo oba rozwiązania są bardzo podobne, choć np sprzęgło może pełnić rolę odpowietrznika/ separatora gazów i osadnika szlamu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak przy okazji z okazji Nowego Roku chciałbym wam wszystkim życzyć wszystkiego najlepszego i oby ten i każdy kolejny rok był lepszy od poprzedniego.  :) 

 

 

Wracając do tematu. Nie sądzicie że przy moim domku ok 160m2 parter i piętro gdzie kotłownia jest na parterze tyle pomp i tego wszystkiego to trochę dużo ? W rodzinnym domu 180m2 jest piec zasypowy z dmuchawą i jedną pompą. Jest piwnica, parter i piętro, a piec jest w piwnicy więc instalacja ma większe odległości i wszystko działa. Fakt że instalacja jest grawitacyjna ale bez żadnych zaworów 3d, 4d sprzęłgieł i tym podobnych urządzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co nie zmienia faktu że pomp nadal 5)No niestety chcąc sterować kazdym z obiegów i zapewnieć ochronę kotła pompy są potrzebne.W starym domu pewnie nie ma podłogówk(chyba że na RTL-ach) to już jedna pompa odpada, nie ma też ochrony kotła druga odpada,zasobnik moze być ładowany grawitacyjnie trzecia odpada,nie ma cyrkulacji CWU 4ta odpada)i już rachunek się zgadza)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usuń sprzęgło, ono tam jest zbyteczne ponieważ nie masz TZM na powrocie kotła. Pompę z pomiędzy kotła a sprzęgła wykorzystaj do połączenia zasilania i powrotu kotła. Będzie mieszać wodę w kotle dzięki czemu będzie miał optymalne warunki pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dom już częściowo zmodernizowałem: wylewni na parterze z 10cm ociepleniem i z podłogówką, stropy pomiędzy kontygnacjami z belek drewnianych dwuteowych kronopol z 30cm ociepleniem z wełny skalnej, strop na strych z jętek i 20cm również wełna skalna, dach całkowicie nowy z 30cm ociepleniem wełna skalna. Okna nowe 3szybowe, okna dachowe 2szybowe z argonem. Nowy systemowy komin schiedel fi 160. Brakuje tylko ocieplić ściany zewnątrz ale to już w przyszłości.

Wszystkie instalacje robię od zera i tak już zrobiona elektryczna, w.u. kanalizacja, rekuperacja ( brak tylko na razie rekuperatora ), a ogrzewanie na razie zrobione od rozdzielaczy do odbiorników ( brak instalacji kotłowni i do rozdzielaczy )

 

To takie małe naświetlenie mojej sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usuń sprzęgło, ono tam jest zbyteczne ponieważ nie masz TZM na powrocie kotła. Pompę z pomiędzy kotła a sprzęgła wykorzystaj do połączenia zasilania i powrotu kotła. Będzie mieszać wodę w kotle dzięki czemu będzie miał optymalne warunki pracy.

Czyli w miejsce sprzęgła zwykłe rozdzielenie instalacji kotła z podłogówką o c.o. ?

Nie powstanie żaden konflikt pomp ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.