Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Solar Tak Czy Nie ?


Franek84

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

Na wstepie chce powiedziec, ze jestem tu nowym uzytkownikiem forum i mam pare pytan z prosba o rade. Planuje ogrzewac dom piecem na ekogroszek z podajnikiem marki Heitz 25kw, do tego bede mial alternatywna mozliwosc ogrzania domu kominkiem lecz spotykam sie z namowami na solar ktory mialby kosztowac ok 8tys zl jako darmowy dogrzewacz wody przynajmniej przez pol sezonu i czesciowo jesienia i zima. Natomiast czy zwroci mi sie w ten sposob koszt tak drogiej instalacji i jak dluga zywotnosc maja te kolektory ? Czy warto sie na nie zdecydowac czy moze piec + kominek zdecydowanie wystarczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Interesowałem się tym tematem. Dodam, że jestem laikiem w tej branży. Z tego co przeczytałem, to mogę odpowiedzieć Ci tak: jeśli Cię na to stać i lubisz to proszę bardzo. Panel będzie Ci służył maksymalnie przez 6 miesięcy w roku. Najskuteczniej będzie działał latem, tyle że nie potrzebujesz wtedy tyle ciepła co zimą czy w miesiącach przejściowych. Inaczej mówiąc, wytworzona latem energia posłuży Ci do ogrzania wody użytkowej. Reszta, spory nadmiar, zmarnuje się. Zimą, kiedy ciepło jest najbardziej potrzebne, solar nie pomoże w niczym. Nie jest to ciepło całkiem darmowe. Instalacja kompletna może kosztować 8 tys. lub więcej (kolektor/y, rury, wymienniki, zespoły pompowe, zawory, itd). Do pracy potrzebuje energii elektrycznej, która też kosztuje i trzeba to wliczyć w całość kosztów. Żywotność dostępnych kolektorów to podobno ok 20 lat. Powinieneś teraz policzyć ile będzie Cię kosztować w tym samym czasie wytworzenie tej samej potrzebnej energii cieplnej z kotła Heitz 25kw (poza sezonem grzewczym) lub przy użyciu np. grzałki elektrycznej. Dopóki nie ma dopłat do solarów. to moim zdaniem żaden interes. Chyba, że ktoś chce i lubi. Żeby zaoszczędzić, trzeba sporo najpierw wydać.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza