Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Optymalne Ustawienia Buderus Gb072 14Kw


FXsystem

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni forumowicze,

 

Jestem zupełnie nowy w kwestii ogrzewania domu.

Mam kocioł Buderus GB072 14kW plus zbiornik cwu 120litrów. Sterowanie odbywa się poprzez kontroler RC300 umieszczony w salonie.

W domu mam jeden obieg grzewczy 13 kaloryferów i podłogówka w łazienkach i kuchni.

 

Wszędzie termostaty na grzejnikach ustawione na 3 - okolica 20-20.5'C oprócz dwóch pokoi na górze których aktualnie nie używamy - tam termostaty na 2

 

Moje pytanie brzmi następująco: W jaki sposób optymalnie wyregulować kocioł?

Próbowałem regulacji poprzez temperaturę zewnętrzną, ale niestety kocioł grzeje cały czas (jak jest tryb letni) niezależnie od tego do jakiej temperatury nagrzewa pomieszczenia - niestety wiąże się to ze zbyt wysokim zużyciem gazu. Tryb letni mam od 5 rano do 7 (tak jak wstajemy) oraz od 18 do 23 wtedy mniej więcej wracamy z pracy.

 

Próbowałem również regulacji za pomocą temperatury pomieszczenia - wówczas kocioł wyłącza się w momencie przekroczenia zadanej temperatury w trybie letnim w salonie (mam ustawione 20.5'C) niestety wówczas góra nie zdąży się nagrzać :( i jest zimno.

 

Krzywa grzewcza w trybie regulacji poprzez temperaturę zewnętrzną była ustawiona 65'C przy -20 wpływ temperatury pomieszczenia na 0K

 

Czy ktoś moze podzielić się swoimi ustawieniami i spostrzeżeniami?

 

Ogrzewam w sumie około 144m2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Finalnie udało sie skonfigurować piec poprawnie.  Dzięki wielkie koledze Tomkowi z forum!

 

Po pierwsze regulacja pogodowa z krzywą grzewczą ustawioną na 55'C projektowo i maksymalnie przy temperaturze otoczenia -20'C.

Wpływ temperatury pomieszczenia 1K, korekta temperatury pomieszczenia 0K. Ograniczenie mocy pieca do 8kW.