Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki Kocioł Do Nieocieplonego Domu?


Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy. Dom duży. Za dużo informacji o nim nie mam. Dom ze spadku. Na moje oko i potrzeby duży, nawet za duży. Darowanemu koniowi..

 

W kotłowni stoi kocioł na miał, który miał dmuchawę. Miał. Zniknęła. Chciałbym go wymienić. Pożera duże ilości drzewa. Trzeba biegać do pieca, a rano jest zimno. Zainteresowały mnie piece z podajnikiem. Na ekogorszek. Nie znam się na kotłach. Czy w piecu na ekogroszek można palić miałem? Czy może wybrać piec zasypowy? Górnego, czy dolnego spalania? Nie przeszkadza mi kurz w kotłowni. Pył. Jest duża.

Dom ma piwnice. Parter: 2 pokoje, korytarz, kuchnia, łazienka, klatka schodowa. Wszystko na półtora pustaka, żużlowego.
Pierwsze piętro. 3 pokoje. + jeden niedokończony, nieogrzewany. Tu już na jeden pustak.  Strych. Pokoje,kuchnia, łazienka mają 100m2. Do tego dochodzi klatka schodowa i strych i ten jeden nieogrzewany pokój. Dach jest nieocieplony. Ściany również. Podłoga, z tego co wiem, jest ocieplona słomą. Wiem. Napiszecie,żeby ocieplić dom. Na razie nie ma na to funduszy.  W piwnicy idą stalowe rury, do góry wychodzą już miedziane. Okna plastikowe. Zwykłe dwuszybowe. Około 8 letnie. Jaki piec wybrać? Co będzie bardziej wygodne, ekonomiczne?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już wiesz jakiej mocy kotła szukać. Teraz jeszcze określ, co będzie głównym paliwem. Czy masz już jakieś doświadczenie jako palacz? Czy ktoś jeszcze oprócz Ciebie może zajmować się kotłem? Ile możesz wydać na kocioł i montaż? Ile lat ma ten kocioł, który masz? Może warto dokupić mu używaną dmuchawę czy miarkownik i pomęczyć się sezon czy dwa, a w pierwszej kolejności ocieplić dom?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach