Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podstawowe Ustawienia Kotła I Instalacji


Czaki007

Rekomendowane odpowiedzi

Mam kilka pytań odnośnie pieca i całej instalacji, które, mam nadzieję, pomogą nie tylko mi, ale też szerszemu gronu użytkowników.


A więc od czego zacząć ustawiać piec, aby chodził jak najlepiej?


Proszę, aby każdy wpisywał swoje ustawienia tych parametrów (ja podałem niektóre w nawiasach) aby wszyscy choć trochę skorzystali :)


 


-Jaką ustawić histerezę kotła i c.w.u ?


-Jakie powinno być spalanie dla tego domu (dodam, że przy -3 stopniach potrafi spalić ok. 50 kilogramów na dobę, najgorzej było ostatnio, bo przy innych ustawieniach spalił około 60 kilogramów)


-Jak ustawić prześwit czopucha? żeby za dużo ciepła się nie wydostawało, a kocioł się nie kisił i nie uszkodził


-Jak ustawić przesłonę dmuchawy ?


-Jaki opał byłby najlepszy? ( może być z castoramy lub bricomarche ale też ze składów opału)


-Co zrobić, aby szybciej nagrzewał instalację i dłużej pracował w podtrzymaniu? (obecnie długo grzeje, 30 - 40 - 50 minut i w podtrzymaniu 20 -25 )


-Jak ma wyglądać płomień?


-Jakie obroty pompy co (między 0.5 a 4)


-Co zrobić aby powrót był cieplejszy? (obecnie waha się między 7-11 stopni)


-Czy zamykać kaloryfery całkiem, lub po prostu każdy otworzyć tylko lekko, a jeden całkiem, aby zminimalizować ciśnienie, ale boję się, ze powrót będzie za zimny)


-Dlaczego na 1 piętrze trzy kaloryfery są letnie, mimo otwarcia na full, a reszta normalnie gorąca?


-Czy opłaca się zainstalować termostaty na kaloryferach i/lub termostat pokojowy?


 


P.S. Dodatkowe pytania można dopisywać w "komentarzach" :)


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, ze nie ma uniwersalnych nastaw. W przeciwnym wypadku nie byłyby potrzebne żadne sterowniki, regulacje dmuchawy itp. Producenci ustawiliby wszystko na sztywno i tyle.

Mogę podać jak ja dochodziłem do swoich ustawień i dlaczego:

1. Histerezę ustawiam zawsze na najmniejszą możliwą wartość aby kocioł ruszył jak najwcześniej po ewentualnym odstawieniu - czyli jak najmniej się wychłodził.

2. Spalanie dla jakiego domu? Metraż/ocieplenie itp. Wystarczy podstawić dane na stronie http://cieplowlasciwie.pl i jakieś orientacyjne dane będą.

3. Przy kotle z podajnikiem w ogóle bym nie zamykał czopucha. Po to jest komin żeby go nie zatykać. Regulacje ciągu można zrobić przysłoną dmuchawy.

4. Ja ustawiam tak, żeby w podtrzymaniu nie robił sie dół w węglu na retorice od nieograniczonego ciągu kominowego. W moim przypadku przesłona całkowicie zasłonięta (powietrze dostaje sie tylko przez fabrycznie wyciętą szparkę w przysłonie), a wielu ludzi ma całkowicie zdjętą przysłonę i też jest ok.

5. Opał to los na loterii. Możesz brać 10 lat jeden sprawdzony opał od tego samego dostawcy, a w 11 roku będzie dno. dodatkowo wiele zależy od twojego kotła. Czy potrafi spalić spiekające się eko, czy kocioł nie jest przewymiarowany i musisz palić słabszym węglem itp. Gdyby był 1 rodzaj opału najlepszy to wszyscy ten by kupowali i nikt by nie sprzedał niczego innego.

6. Uważam, ze kocioł powinien jak najkrócej stać w podtrzymaniu, a nie jak najdłużej. Jak stoi w podtrzymaniu to węgiel się kisi, sadze osiadają.

7. Pompa powinna chodzić na najmniejszym możliwym biegu bez przerwy. Najlepiej jak pompa ma autoadapt bo sama dostosowuje się do instalacji i jednocześnie ma bardzo mały pobór prądu

8. Powrót 7-11C? Gdzie ty mieszkasz? Na Grenlandii? U mnie woda z kranu ma 15C. Albo źle mierzysz temperaturę albo ogrzewasz jakąś halę bez dachu na mrozie.

Aby dogrzać powrót możesz założyć zawór 4D (wielu nie poleca, ale ja mam i działa OK), zawór 3D, pompę kotłową. Można też włączyć pompę CWU na stałe i też będzie dogrzewało powrót.

9. Żeby grzały wszystkie grzejniki równo to trzeba dopasować przepływy w instalacji. Woda płynie szybciej/więcej tam gdzie ma mniejsze opory. Wiec jeśli część instalacji ma grube rury, albo krótsze odcinki to te fragmenty trzeba przydławić to woda popłynie tam gdzie nie nadążała. Do tego trzeba doświadczonego instalatora, bo metodą prób i błędów to możesz cały sezon się bawić.

10. Termostaty na grzejnikach zawsze się opłaca zakładać. Najlepiej elektroniczne. Termostat pokojowy sobie daruj, bo on tylko wyłącza pompę na kotle a jest to niewskazane bo woda przestaje krążyć, wychładza się a potem zimna zalewa kocioł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

10. Termostaty na grzejnikach zawsze się opłaca zakładać. Najlepiej elektroniczne. 

Czy ja wiem ma lepsza precyzje sterowania i więcej możliwości ustawień ,ale za to bardziej hałasuje zużywa baterie a np funkcja otwarte okno nie pozostawia wiele do życzenia  ;)  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem ze względu na precyzję. ustawiam 23C i tyle mam. A w klasycznych ustawiam na 3 lub 4 i właściwie nic mi to nie mówi o temperaturze.

Dodatkowo w sypialni lubię sobie ustawić od 22.00 do 6.00 21C bo mi za gorąco spać, ale o 7.00 fajnie wyjść z łóżka do ciepłego pokoju :)

Baterie zużywa - średnio raz na 2 lata wymiana.

Funkcja otwartego okna faktycznie jest taka sobie, ale można dokupić kontaktrony do okien i wtedy głowice reagują faktycznie przy otwarciu i zamknięciu okna. (mnie na tym nie zależy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam Kocioł KWSP-G Marciniak 25KW.Sterownik Signum700T

Pow. do ogrzania 280m kw. Ściany 1,5 pustaka Suporex z pustką powietrzaną ok. 5cm, otynkowane nie ocieplone.Strop ocieplony Trociną ok.20cm.

Ustawienia mam takie:

- obroty dmuchawy2 bieg
- krotność podawania 6
- czas oczekiwania 8min
- czas pauzy podajnika 7min
- obroty dmuchawy w podtrzymaniu 3 bieg
- czas dmuchu podtrzymującego 20 sek
- histereza 1

- temperatura nastawiona na 58 stopnie

 

Palę miałem 21MJ, najlepszy wynik to 36kg/dobę Temp. na zewnątrz w nocy 5 do7 st  w dzień 7 do 10st.

Proszę o info czy ktoś ma lepsze wyniki i jakie macie do nich nastawy

Pozdrawiam wszystkich kombinatorów.  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do zimnego powrotu to ja u siebie zrobiłem bajpas między powrotem i zasilaniem  fi 20 Pex z małą pompką obiegową(ta pompka chodzi na okrągło). Teraz jak mam na zasilaniu 58 st. to na powrocie 50 do 55 st. Od zamontowania bajpasa kocioł zaczął się oczyszczać ze smoły. W tej chwili jak pojawi się sadza, to tylko na górnej półce wymiennika tuż przed czopuchem, ale to są śladowe ilości no i jest sucha( wymiatam ją zwykłą zmiotką). 

Zawory termostatyczne mam Danfos, ale do nich radzę zamontować pompę tzw. elektroniczna, która zwalnia - jak zawory się zamykają i przyspiesza jak się otwierają, a po za tym Bierze max. 46 W a min. 3 W prądu i żadnych szumów w instalacji.

Co do dmuchawy to u mnie nie ma żadnej przysłony, jest tylko klapka , która się otwiera podczas pracy dmuchawy i zamyka na postoju. z tym ,że ta klapka nie zamyka całego przekroju gardzieli dmuchawy tylko ok 80-90%, żeby nie kisić opału w kotle, ale i nie dać mu się hajcowć za bardzo.

Moim zdaniem płomień nie musi być jasno żółty( bo to już nadmiar powietrza), wystarczy żeby nie dymił .Myślę, że pomarańcz wystarczy a już jasny pomarańcz to max. u mnie przesłona czopucha zamknięta na maxa (czyli w rzeczywistości 2/3) ale komin ma 14 m wys. i 30 cm śred. A i nadmuch minimalny, w piecu niema wichury spokojny płomień. Przy małych średnicach i wysokościach nie radzę go przymykać w ogóle.

Tyle moich mądrości. Pozdrawiam i czekam na konstruktywną krytykę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.