Skocz do zawartości


Zdjęcie

Ogrzewanie Co Etażowe



  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Jachu

Jachu

    Rozkręca się

  • Forumowicz
  • PipPipPip
  • 56 postów

Napisano 08 luty 2009 - 17:42

Witam serdecznie.
Ze wzgledu na warunki techniczne boiler i piec CO bedzie zamontowany w kuchni.
Na schemacie nakresliłem mniej więcej wzajemne ich położenie.

Załączony plik  instalacja_w_kuchni.JPG   29,94 KB   235 Ilość pobrań
W prawo od pieca bedzie zamontowna szafka zlewozmywakowa i dalej jakas tam zabudowa. Biorąc pod uwage estetykę wykanania instalacji oraz chęc ukrycia rur postanowiłem, że w szawce ukryje pompke CO i zawór 4d.Z lewej strony miedzy piecem a sciana jest ok 15 cm
No i w tym momencie pytanie: czy tak wykonana instalacja poprawnie zadziała.
I jeszcze jedno- aby latem boiler nie grzał wody w obiegu CO czy wystarczy zamontowanie jednego zaworu np na powrocie z boilera aby zablokowac obieg grawitacyjny
  • 0
Pozdrawiam serdecznie
*****Jachu******



#2 OFFLINE   Jachu

Jachu

    Rozkręca się

  • Autor tematu
  • Forumowicz
  • PipPipPip
  • 56 postów

Napisano 11 luty 2009 - 17:46

Hm??
Czyzby jest tak dobrze że nie ma co zmieniac i jakiekolwiek pisanie jest zbedne , czy tez tak źle że szkoda gadać ;-))
  • 0
Pozdrawiam serdecznie
*****Jachu******

#3 OFFLINE   aaaaaa

aaaaaa

    Stały Forumowicz

  • Forumowicz
  • PipPipPipPip
  • 103 postów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 luty 2009 - 17:58

a moze załączysz zdjecia swojej instalacji <_< zawsze to lepiej odp jak sie widzi
  • 0

#4 OFFLINE   Jachu

Jachu

    Rozkręca się

  • Autor tematu
  • Forumowicz
  • PipPipPip
  • 56 postów

Napisano 11 luty 2009 - 18:03

no niestety tego jeszcze sfotografowac sie nie da bo jest tylko na papierze i na etapie kompletowania osprzetu
tak jak wczesniej zaznaczyłem, rysunek jest w pewnym stopniu rzeczywistym odzwierciedleniem tego co chce zrobić i jak poprowadzic instalację biorąc pod uwage wzajemne położenie pieca i boilera, rurki zasilające boiler ida za boilerem w rogu, jedno jest juz pewne rura zasilającą pójdzie sladem przerywanej linii :-)
  • 0
Pozdrawiam serdecznie
*****Jachu******

#5 OFFLINE   AdamGuitar

AdamGuitar

    Doświadczony Forumowicz

  • Ekspert
  • PipPipPipPipPip
  • 4226 postów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 luty 2009 - 14:54

Bez pompy dla c.w.u. chyba się nie obędzie. Jeśli jest choć jedna pompa w układzie to grawitacja nie za bardzo chce pracować. Poza tym powinno być o.k. jeśli chodzi o obręb kotła. O instalacji c.o. nic nie można powiedzieć bo jej nie ma na schemacie.
  • 0
Kierowanie i Nadzory Budowlane w Branży Sanitarnej
Adam Zdrojewski upr. bud GP.IV/8346/153/TO/90-91 KUP/IS2874/01 zakres c.o., wod. kan.,c.t., went. i klim., sporządzanie projektów dla osób fizycznych, kontrola stanu technicznego.
adamzdro13@wp.pl

#6 OFFLINE   def

def

    Doświadczony Forumowicz

  • Forumowicz
  • PipPipPipPipPip
  • 421 postów

Napisano 23 luty 2009 - 19:37

Witam.
mam kocioł w piwnicy, mieszkam na pierwszym piętrze, na drugim piętrze ( na strychu) mam pokoik. w mieszkaniu posiadam dwufunkcyjny kocioł gazowy ; one mają pompę cyrkulacyjną.
Ogrzewanie grawitacyjne działa bez zarzutu. Jak mam rozpalony kocioł na węgiel i po paru godzinach się wypali (ostygnie) - kocioł gazowy sam startuje i trzyma w mieszkaniu zadaną temperaturę. Mimo tak dużej różnicy wysokości, kocioł w piwnicy jest też lekko podgrzewany; oczywiście ze stratą dla mnie. Powinienem założyć jakiś zawór ale strata wydaje się być znikoma.
Osobiście zrezygnowałbym z bojlera na rzecz elektrycznego.
życzę udanej inwestycji
def
  • 0

#7 OFFLINE   Mecenas

Mecenas

    Doświadczony Forumowicz

  • Forumowicz
  • PipPipPipPipPip
  • 637 postów

Napisano 26 luty 2009 - 17:24

Witam serdecznie.
Ze wzgledu na warunki techniczne boiler i piec CO bedzie zamontowany w kuchni.
Na schemacie nakresliłem mniej więcej wzajemne ich położenie.

Załączony plik  instalacja_w_kuchni.JPG   29,94 KB   235 Ilość pobrań
W prawo od pieca bedzie zamontowna szafka zlewozmywakowa i dalej jakas tam zabudowa. Biorąc pod uwage estetykę wykanania instalacji oraz chęc ukrycia rur postanowiłem, że w szawce ukryje pompke CO i zawór 4d.Z lewej strony miedzy piecem a sciana jest ok 15 cm
No i w tym momencie pytanie: czy tak wykonana instalacja poprawnie zadziała.
I jeszcze jedno- aby latem boiler nie grzał wody w obiegu CO czy wystarczy zamontowanie jednego zaworu np na powrocie z boilera aby zablokowac obieg grawitacyjny


Układ paradoksalnie będzie działał, bo (jak już wspomnieli koledzy) pompa zaburza cyrkulację grawitacyjną, to jednak część wody powracającej z obiegu grzejnikowego zostanie przepchnięta do zasobnika (odwrotnie niż zakładasz). Ale za to w lecie, gdy zamkniesz zawór odcinający przy pompie (przed pompą daje się zwór, filtr i śrubunek, za pompą śrubunek i zawór), boiler będzie normalnie pracował grawitacyjnie. Będzie on również buforem w przypadku braku prądu. Pamiętaj o przelewie ze zbiornika do kanalizacji. Z tą szafką na prawo zachowaj też bezpieczny odstęp. Najlepiej byłoby ją obić z boku blachą. Tak samo podłoga 1m przed kotłem obowiązkowo niepalna.
  • 0

#8 OFFLINE   Jachu

Jachu

    Rozkręca się

  • Autor tematu
  • Forumowicz
  • PipPipPip
  • 56 postów

Napisano 01 marzec 2009 - 16:44

.... Z tą szafką na prawo zachowaj też bezpieczny odstęp. Najlepiej byłoby ją obić z boku blachą. Tak samo podłoga 1m przed kotłem obowiązkowo niepalna.


myle że tutaj problemu nie bedzie bo piec jest izolowany wełna i obudowany na zewnatrz lakierowana blachą, jedynie od góry jest płyta grzejna tak jak w kuchni weglowej,szafka bedzie tez stała w odstepie ok 10-15cm. a calość postawiona na płytkach ceramicznych
  • 0
Pozdrawiam serdecznie
*****Jachu******

#9 OFFLINE   AdamGuitar

AdamGuitar

    Doświadczony Forumowicz

  • Ekspert
  • PipPipPipPipPip
  • 4226 postów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 marzec 2009 - 10:27

Pamiętaj też o powietrzu do spalania (dopływ świeżego powietrza) aby nie doszło do tragedii (zatrucia tlenkiem węgla). Odnośnie c.o. i c.w.u. nie wypowiadam sie , napisano prawie wszystko wyżej w postach.
  • 0
Kierowanie i Nadzory Budowlane w Branży Sanitarnej
Adam Zdrojewski upr. bud GP.IV/8346/153/TO/90-91 KUP/IS2874/01 zakres c.o., wod. kan.,c.t., went. i klim., sporządzanie projektów dla osób fizycznych, kontrola stanu technicznego.
adamzdro13@wp.pl





Podobne tematy Zwiń

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych