Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dodanie Grzejnika W Instalacji Grawitacyjnej


Szperik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od razu zaznaczę że jestem kompletnym amatorem. 

 

remontuję obecnie domek parterowy, gdzie piec znajduje się w kuchni (również na parterze), domek wyposażony w instalację  grawitacyjną, wspomaganą pompką. problem w tym że zamierzam założyć dodatkowy kaloryfer w korytarzu, jednak przekuwanie się do niektórych rur nie za bardzo mi się uśmiecha. przedstawię kilka opcji w zależności od możliwości łatwego dojścia i podłączenia się, oraz proszę o wskazówki które podłączenie będzie najlepsze.

 

schemat pierwotnego układu:

 

rury górne 210 cm , rury dolne -5 cm (wymiar od poziomu posadzek). 

 

post-69325-0-09177600-1475752068_thumb.png

 

pierwsza opcja : 

 

nie ukrywam że najwygodniejsza. ponieważ pokój 2 i 3 są już wyremontowane, jednak pytani czy instalacja zadziała i w korytarzu grzejnik spełni swoją funkcje

sposób ten polega na wykorytowaniu posadzki w pokoju 1 i przeprowadzenia dwóch rur w jednym poziomie. najmniej pracy, najmniejsze koszty ale pytanie czy zadziała ?

 

post-69325-0-97709600-1475752073_thumb.jpg

 

druga opcja:

 

tu już zaczynają się schody, więcej pracy przede wszystkim oraz pogorszenie estetyki. oraz pytanie czy obieg spełni swoją funkcję. pociągnięcie górnej rury z kuchni oraz połączenie dolnej rury w pokoju 1.

 

post-69325-0-57675400-1475752078_thumb.jpg

 

trzecie opcja  : 

 

podobna do drugiej ocpji, jednak tu przyłącze górne byłoby przed boilerem, co według mnie nie byłoby dobrym rozwiązaniem. a dolne jak poprzednio w pokoju.

 

post-69325-0-24390000-1475752083_thumb.jpg

 

czwarta opcja:

 

podejrzewam że najodpowiedniejsza, jednak chcę uniknąć jej za wszelką cenę ponieważ łączy się z rozkuwaniem ścian w świeżo wyremontowanym pokoju 2. oraz pogorszy na starcie estetyke  pokoju 1.

 

post-69325-0-68995400-1475752087_thumb.jpg