Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Komfort Eko Pz 15 Kw - Pierwsze Problemy


Agnes87

Rekomendowane odpowiedzi

Założyłam nowy temat aby nie zaśmiecać tematu o Komfort Eko.  :) Pytań parę mam, bo im więcej tematów czytam tym mniej wiem...

 

Dane kotła na początek:

Komfort Eko PZ 15 Kw

Sterownik TECH K1Pv4 PZ

Palnik ekoenergia

Czujnik spalin + czujnik temperatury zewnętrznej

 

Po pierwsze klapka wentylatora: otwarta czy zamknięta? Z tego co czytałam to na pierwszym zdjęciu powinna być zamknięta a na drugim otwarta. Aktualnie zmieniłam aby było tak jak na zdjęciu 2. Starałam się obserwować płomień ale jakoś różnic nie widzę.  :unsure:

 

Po drugie kocioł wszystkiego nie chce spalić i trochę zostawia (zdj. 3). To wszystko nazbierało się od wczoraj. Które ustawienia powinnam zmienić? Znalazłam ustawienia "Korekta powietrza" i tam jest na 0. Dodatkowo temperatura spalin często jest wysoka (zdj. 4) i sadzy na wymienniku też jest sporo (zdj.5).

 

Oprócz tego w miejscu zaznaczonym na zdj. 6 słychać jakieś "brzęczenie". Jakby coś tam wpadło i odbijało się od ścianek. Co to może być? Jest to dość denerwujące.

 

To chyba na razie wszystko.  :P

post-68920-0-87699100-1474531351_thumb.jpg

post-68920-0-59865900-1474531358_thumb.jpg

post-68920-0-17076800-1474531754_thumb.jpg

post-68920-0-09316500-1474532065_thumb.jpg

post-68920-0-54912200-1474532142_thumb.jpg

post-68920-0-53036800-1474532443_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłam nowy temat aby nie zaśmiecać tematu o Komfort Eko. :) Pytań parę mam, bo im więcej tematów czytam tym mniej wiem...

 

Dane kotła na początek:

Komfort Eko PZ 15 Kw

Sterownik TECH K1Pv4 PZ

Palnik ekoenergia

Czujnik spalin + czujnik temperatury zewnętrznej

 

Po pierwsze klapka wentylatora: otwarta czy zamknięta? Z tego co czytałam to na pierwszym zdjęciu powinna być zamknięta a na drugim otwarta. Aktualnie zmieniłam aby było tak jak na zdjęciu 2. Starałam się obserwować płomień ale jakoś różnic nie widzę. :unsure:

 

Po drugie kocioł wszystkiego nie chce spalić i trochę zostawia (zdj. 3). To wszystko nazbierało się od wczoraj. Które ustawienia powinnam zmienić? Znalazłam ustawienia "Korekta powietrza" i tam jest na 0. Dodatkowo temperatura spalin często jest wysoka (zdj. 4) i sadzy na wymienniku też jest sporo (zdj.5).

 

Oprócz tego w miejscu zaznaczonym na zdj. 6 słychać jakieś "brzęczenie". Jakby coś tam wpadło i odbijało się od ścianek. Co to może być? Jest to dość denerwujące.

 

To chyba na razie wszystko. :P

Witam,

odnośnie klapki: jeżeli praca sterownika jest w PID to klapka wentylatora musi być całkowicie otwarta i jeżeli można, zablokowana.

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Klapa wentylatora powinna być otwarta - w nowych dostawach pieców jest ona już zablokowana w pozycji otwartej śrubą z krzyżowym łbem (ta przy oście klapki). Podejrzewam, że u Ciebie jest już zablokowana a przekładanie "wajchy" z obciążnikami po prostu ślizga się po ośce.

Jeśli piec nie dopala, to dodałbym mu trochę więcej powietrza w opcji "korekta powietrza" ale pamiętaj małymi krokami i obserwacja zmiany będzie widoczna dopiero po dłuższym czasie.

Palisz z PID, jest zawór 4D?

To zaznaczone na ostatnim zdjęciu, to zawór zwrotny/ różnicowy (zależnie gdzie jest umieszczony). raczej nie powinien "podskakiwać" jeśli ma stały przepływ.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zdjęcie instruktażowe jest do bani - zupełnie nieintuicyjne i nijak się ma do budowy klapki w wentylatorze..

Musisz dociągnąć dolny wkręt na tym bolcu z dużymi nakrętkami i zobaczysz że się on nie będzie poruszał w żadną stronę - luz dosłownie 1-2 mm - to oznacza, że klapa jest zablokowana wkrętem w korpusie wentylatora.

Jeśli chodzi o zmniejszenie dozowania paliwa, to w tym sterowniku, przy paleniu automatycznym (PID) nie jest to możliwe. Zamiast tego dodajesz powietrza (zmniejszenie ilości paliwa, to jednocześnie zwiększenie powietrza) i piec sam sobie doreguluje pracą ślimaka ilość podawanego paliwa aby zachować nastawione wartości temperatur.

W pracy automatycznej do dyspozycji zostaje tylko sterowanie ilością powietrza (aby dopasować spalanie - stan kopczyka) do kaloryczności węgla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, najlepiej obserwować na jakich mocach najczęściej piec pracuje

Jak na niskich to delikatnie podnieść dolną nadmuchu i na odwrót :) (tylko żeby na pewno klapka w dmuchawie była otwarta) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten wkręt krzyżakowy jest dokręcony, luz minimalny. Czy to oznacza, ze kręcąc całym tym bolcem z nakrętkami położenie klapy się nie zmienia? 

Na razie "Korektę powietrza" zmieniałam z 0 na 1. 

Co to zaworu 4d to ostatecznie miał być zamontowany 3d ale czy jest to nie wiem. Pytanie blondynki: jak to sprawdzić?  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwuj ośkę - bolec się obraca ale ośka stoi - położenie klapy się nie zmienia (jest zablokowana)

Zwróć uwagę, czy są jakieś urządzenia w instalacji, do których są doprowadzone przewody ze sterownika poza pompami - to pomoże rozpoznać czy masz zawór ze sterowaniem, ewentualnie podrzuć klika zdjęć instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie ze zdjęciem nr : oś - 1 stoi a bolec - 2 obraca się.

 

Odnośnie zaworu zwrotnego/ różnicowego to odgłosy są mniej słyszalne na biegu II pompy. Na trzecim są największe ale też nie zawsze.

 

Wrzucam też zdjęcia instalacji.

post-68920-0-85560800-1474555680_thumb.jpg

post-68920-0-85934700-1474555984_thumb.jpg

post-68920-0-00680500-1474555988_thumb.jpg

post-68920-0-92451500-1474555991_thumb.jpg

post-68920-0-24124300-1474555994_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Zmniejsz moc kotła to obniży sie automatycznie ilość podawanego paliwa i obserwuj płomień i popiół.

Z fotek wynika ze nie ma zaworu 4d albo nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli oś stoi to klapka jest zablokowana czyli otwarta i jest ok.

I zmień temp kotła na min.60st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) Podsumuję więc to sobie: 

Klapkę mam otwartą, zmniejszyłam moc kotła na 90%, korektę powietrza zmieniłam dolną na 2 a górną na 1, temperatura kotła na 60 stopni.

A teraz kocioł  chodzi na trybie letnim bo temperatura zewnętrzna się podniosła i za ciepło na grzanie.

 

Zaworu 3d/4d wygląda na to że nie ma. Jak próbowałam zmienić ustawienia zaworu wbudowanego to kocioł się wyłączył i wyskoczył alarm...

Czy brak tego zaworu wpływa negatywnie na użytkowanie kotła czy w ogóle przeszkadza w prawidłowym użytkowaniu? Bo chyba dodać go teraz to nie da rady. 

 

Ja też stoję przed trudnym wyborem ekogroszku. Aktualnie palę Spark Classic z pobliskiego składu i jeszcze na próbę Spark Premium. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak zaworu to brak możliwości sterowania temp. wody na grzejniki i brak podmieszania powrotu. Założyć zawsze można tylko to dodatkowe $$$.

W nowych kotłach zalecają montaż zaworu. Wiąże sie to z oszczędnościami w paleniu i podniesieniem temp.powrotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliłem w zeszłym sezonie jest ok klienci tez zadowoleni. Teraz mam golda i czuć te 30 Mj hehe. Zobaczymy zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozgrzewasz dopiero instalacje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzeba czasu żeby wszystko sie unormowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie zaworu 3d/4d podpytam hydraulika jak przyjedzie, bo brzęczenie/podskakiwanie w zaworze powrotu (jak się okazało) stało się jeszcze bardziej nieznośne. Słychać te odgłosy już nawet  w domu. Niech więc to sprawdzi.

 

A jak wprowadzi się zmiany ustawień na sterowniku to mniej więcej po jakim czasie widać różnicę w spalaniu? Kilka godzin, dni, tygodni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór zwrotny może być po prostu uszkodzony.

Zmiany ustawień w sterowniku powinny być obserwowalne w zakresie godzin. Ale tu proszę o potwierdzenie bardziej doświadczone osoby.

Moim zdaniem zawór 3/4D powinien być zainstalowany wraz z piecem w celu spełnienia warunków gwarancji - utrzymania odpowiedniej temperatury powrotu, faktycznie podnosi to koszt instalacji ale nie wiele w stosunku do kosztów całkowitych, ten sterownik dobrze współpracuje z zaworem 4D z silnikiem krokowym - instalator powinien go zaproponować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiany są widoczne po kilku godzinach od ustawienia nowych parametrów. Ja jednak na twoim miejscu zainwestował bym w zawór 4d a spalanie na pewno tez sie zmniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.