Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Vitodens 200W - Pytanie


djboo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kupilem dom w ktorym montowany bedzie zestaw Vitodens 200W z Vitocell 100-W

Zaznaczam ze jestem zielony w te klocki i nie znam sie nad podloczeniem tego wszystkiego... bedzie to robil ktos inny...

Potrzebuje pomocy :)

 

Grzejniki gora i na dole + ogrzewanie podlogowe tylko wiatrolapie oraz 2 lazienkach (w nich rowniez grzejniki drabinkowe)

 

Wyczytalem iz posiada on ustawienia na 3 obiegi...

I teraz moje pytanie czy potrzebuje sprzegla lub divicon lub mieszacza - wyczytakem cos tam w internecie:) aby regolowac rozna temterature gory lub dolu przez Vitotronic 200 - boo rozumiem iz temperatury podlogowki w lazienkach i wiatroplapie nie ma sensu - chodz pewnie jest taka mozliwosc...

 

Chcialbym ustawic sobie np rozna tep na dole domu oraz inna na gorze - co bede do tego zestawu potrzebowal ?

 

Czekam na odp

Dziekuje

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vitodens 200 występuje w wersjach z dwoma rodzajami sterownika . Gdy jest to sterownik Vitotronic 100 (stałotemperaturowy) to obsługuje tylko jeden obieg grzewczy i do regulacji temperatury pomieszczenia można zastosować jeden termostat . Gdy kocioł wyposażony jest w sterownik Vitotronic 200 to jest tak jak opisałeś  czyli może obsługiwać 3 obiegi grzewcze w tym 2 z mieszaczem. Jak mają być 3 obiegi grzewcze to trzeba zakupić sporo dodatkowych urządzeń. Najpierw sprawdź jaki masz wersje kotła. A i schemat instalacji by się przydał (jak zbudowana jest podłogówka?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Najważniejsze będzie odpowiedzieć na pytanie jak małe będą te podłogówki? Jak naprawdę małe (do 10 m2))  to rozważ zastosowanie rtl. Bo przy naprawdę małych myślę że nie warto płacić za Vitotronica 200  bo jego możliwości nie wykorzystasz a kosztuje 1500-2000 zł więcej niż vVtotronic 100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach