Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dom Energooszczędny Z Piecem Na Ekogroszek I 100% Podłogówki


pablitos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.


Proszę o pomoc. Jestem na etapie budowy domu energooszczędnego 170 m2 użytkowej, finalnie 4 osoby, wentylacja mechaniczna z odzyskiem, itd., Zapotrzebowanie będzie 15-25 W m2, moc grzewcza w szczytowym momencie 4 kw do 6 z c.w.u. Dom planuję ogrzewać tylko podłogówką zasilaną piecem na ekogroszek. Najmniejszy jaki znalazłem piec to SKAM - P 7kw z zapasem mocy w razie czego do 10 KW. Moje pytanie, jak ma wyglądać kotłownia w takiej konfiguracji, czy muszę mieć bufor ciepła? osobno zbiornik na c.w.u.?, zawór mieszający? jakie pompy do czego? nie znam się za bardzo na tym i jakby ktoś mi przedstawił jakieś rozwiązanie mojego kłopotu. Dodam że całą instalacje robić będę pod ewentualną pompę ciepła jak będą lepsze dofinansowania, bo jak narazie dostałem wyceny po ok 70 tys. na gotowo.


Pozdrawiam


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ty przeczytałeś to co napisałeś ,dom energooszczędny i opalany węglem ????

pomysl jeszcze raz i idz w prąd nawet na ostro na grzałkach nie wungiel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle że prąd rocznie nie zapłaci nie  więcej niz 3500-4000zł za cały prąd nie tylko na ogrzewanie ale jak koniecznie chce przepalić 3 tony węgla i mieć troszkę taniej to ja sie odcinam  bo uwazam że dom ma być do pieszkania a nie do dodatkowych obowiazków tym bardziej nowy dom

a jesli juz to ewentualnie palet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach