Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba O Werifikację Ustawień I Ewentualne Korekty Piec Taurus Gaur Duo Z Hzp Sterownik St-480 Th


mizakk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Jestem użytkownikiem 2 zimę pieca Taurus gaur duo z HZP 18,5 kw i sterownikiem st-480 TH.

Przyszedł czas doprecyzowania ustawień. W piecu się ładnie pali ale ma straszne duże wahania temp potrafi spaść temp na kotle opok 8 stopni oczywiście jak się załączy pompka cyrkulacyjna i wzrośnie pobór ciepła. Może to normalnie, nie znam się dlatego pytam. Teraz troszkę o domu:

Dom ocieplony pow ok 150m2 plus ok 80 podłogówki,na każdym grzejniku termostat. Domek już chyba wygrzany w końcu to 2 zima, eko-groszek cały czas ten sam ale pozostaje zawsze to ale, w popielniku pojawia sie nieznacznie ale jakby spieki i strasznie dymi z komina . Do zainteresowania tematem podpuścił mnie sąsiad walczył ostatnio ze swoim ślimakiem ze współpracą z forum i bardzo ładnie doprecyzował ustawienia popiół jak z papierosa i zarazem stał się ekonomiczny.

Instalacja z zaworem 3 drożnym i siłownikiem podłączonym pod sterownik.

 

Moje obecne ustawienia:

Temp CO 65 stopni

Cwu 40 stopni

Przerwa podawania 3:15 min

Nadmuch 27 bieg (%)

Przerwa podtrzymania 33min

Wentylator w podtrzymaniu:

- praca 15 s

- przerwa 20 min

Histerezy ustawione na 2 stopnie

 

Proszę o jakieś porady i sugestie do moich ustawień aby doprecyzować ustawienia.

 

PS. Myślałem o zakupie tak jak u sąsiada modułu internetowego aby prościej było go ustawić idealnie, pokazywał mi wykresy, temp i bardzo mi się podobało. W jego przypadku pomogło to w korektach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura na kotle spada bo cyrkulacja powinna pracować cały czas . Praca pompy na zasadzie włącz / wyłącz powoduje zalewanie kotła zimną wodą z instalacji i nawet pompa kotłowa włączona na stałe w tym przypadku nie pomoże . To pierwszy błąd który ma wpływ na resztę parametrów .

A teraz jak to działa .