arti61 Opublikowano 27 Stycznia 2016 #1 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2016 Witam,planuję wykonać kociołek z blachy o grubości 4 i 5mm.Posiadam spawarkę tzw. wirówkę na 400V.Daje ona podobno prąd stały. Elektrody będą 3,25mm, blacha ze składu budowlanego (nie kotłowa). Proszę jakiegoś doświadczonego spawacza o radę - jaki rodzaj elektrod zastosować aby spoiny były odpowiednio mocne. Czy ER150 będą odpowiednie czy może jakieś zasadowe? Pozdrawiam wszystkich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rumunn9r Opublikowano 27 Stycznia 2016 #2 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2016 A moze migmag? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieklorz Opublikowano 28 Stycznia 2016 #3 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 Z elektrod musisz zastosować minimum 3typy w zależności od rodzaju spawów, składania. Jedną poprawnie nie zrobisz. Np. większość tzw czarną np. Rapid fi.4,0, do spawania rur używasz np. Rutweld X fi.2,5 lub 3,2, do spoin góra-dół czy pachwinowych Rutweld 12 (popularnie tzw żółta) albo Rutweld 13 fi.3,2 lub 4,0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EdisonIras Opublikowano 28 Stycznia 2016 #4 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 nie kombinuj z jakimiś dziwnymi elektrodami bo: spawanie kotła nie polega na tym żeby spawy były wytrzymałe tylko żeby blacha była odpowiednio głęboko przetopiona i żeby spawy były szczelne,kocioł to nie konstrukcja wieżowca żeby nie wiadomo jakie siły musiał wytrzymać , czym dasz "lepsze elektrody " tym trudniej łapią łuk, każdy przerwany spaw będzie trudniej poprawić, a co za tym idzie może być nieszczelny . Wiadomo,że jak będziesz ten kocioł spawał to możesz go odwracać do wygodnej pozycji spawania, skupił bym się bardziej na przygotowaniu blach w miejscach spawania-czyli naszlifowanie pachwin , oczyszczenie powierzchni blachy z hutniczego nalotu co utrudnia przetop. Spawarkę , którą posiadasz jest SUPER , zastosował bym zwykła elektrody rutylowe ER146 , lub ER150 , pamiętając o tym ,że bieguny spawarki muszą być PLUS na masę, a MINUS na elektrodę (tzw biegunowość ujemna). Tak na marginesie na tej spawarce " zęby zjadłem" , nie znam lepszej spawarki, tylko firmowe półautomaty są lepsze. Teraz do domowego użytku mam OZAS EUROMAG 180A 3~ (wszystkie 3 fazy są wykorzystane) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arti61 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Autor #5 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 Dzięki Koledzy za pomoc-czyli ER150 się nadają. Temat można zamknąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EdisonIras Opublikowano 28 Stycznia 2016 #6 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 chyba tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.