Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kotłownia Do Konsultacji


pigmey6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich po dość długiej nieobecności życząc jednocześnie wszystkiego co najlepsze w tym nowym, 2016 roku! :)

Kilka dni temu wujek skończył mi montaż w kotłowni i teraz wygląda to tak jak na załączonym zdjęciu.

Pomysł był taki, żeby jedna pompa z osobnego wyjścia i wejścia z pieca zasilała CWU, a drugie wejście/wyjście wykorzystać na grzejniki i podłogówkę. Przy okazji chciałem też aby pompa zasilająca grzejniki pracowała jako adaptacyjna.

Wujo zaproponował aby pompy dać na powrotach bo będą miały trochę chłodniej to i lepiej dla nich - nie wiem, nie znam się, mam inne problemy na głowie ;)

Wybyłem z budowy na jakiś czas, wracam, kotłownia gotowa, nawet ładnie to wygląda tylko...

No właśnie. Czy to będzie działało tak jak powinno? Chciałem mieć niezależnie obwody grzejników i obwód podłogówki, a z tego co tam widzę to powrót podłogówki wraca przez pompę ciągnącą z grzejników. Nie jestem hydraulikiem ale czy przypadkiem:

1. W momencie gdy pozamykają się termostaty (oprócz oczywiście jednego grzejnika gdzieś w łazience) pompa grzejnikowa (nr 2) pracująca w trybie adaptacyjnym powinna zwolnić. Z tym, że tutaj może sobie jeszcze zaciągnąć z podłogówki więc nie zwolni - czyż nie?

2. Czy w takim układzie pompa grzejników nie będzie zaburzała pracy całej podłogówki?

 

Kurde tak patrząc na ten układ to moim skromnym zdaniem chyba lepiej by jednak było gdyby pompa grzejników była jednak na zasilaniu, a dokładnie przesunięta na tą rurkę na prawo od niej... W sumie prosta przeróbka by to była tym bardziej, że układ jeszcze nie zalany wodą...

 

Proszę o opinie kolegów z większym doświadczeniem :)

 

Pozdrawiam,

Remek

post-61633-0-90798800-1452200309_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach