Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Eco Sas 48 Kw St77 Prosba O Pomoc Laikowi


elthorn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na Forum,

To mój pierwszy post. 

Zarejestrowałem się ponieważ nawet tu nie udało mi się znaleźć gotowej odpowiedzi na moje problemy.

 

Na samym początku zaznaczę, że jestem laikiem i od bardzo niedawna mam kontakt z ogrzewaniem piecem, dlatego proszę traktujcie mnie jak laika i piszcie tak bym zrozumiał :)

 

Ogrzewam dosyć duży budynek bo ok 650 metrów kwadratowych. Budynek jest 5 kondygnacyjny, nieocieplony z lat 70 podstawa kwadratowa. Piec umieszczony w nieogrzewanej piwnicy. 

 

Próbowałem już mam wrażenie wszelkich możliwych ustawień pieca i ciągle coś jest nie tak. Piec jest dla mnie strasznie wymagający tj co małe pare godzin chodzę sprawdzić czy wszystko jest ok(czesto nie jest, ale o tym za chwile ;) ) a nie tego by sie oczekiwało po piecu z podajnikiem.

 

Piec w budynku jest od kilku lat jednak ja do niedawna nie użytkowałem tego budynku.

 

problemy jakie mam z piecem:

Jak go ustawić by odpowiednio się spalał

- gdy pale na ruszcie górnym(czyli tam gdzie przesuwa sie wegiel zanim spadnie w dół) to bardzo często temperatura idzie zbyt do góry i żar się zbyt cofa w stronę zbiornika podajnika co powoduje albo komunikat błąd kontraktronu albo właśnie zbyt wysoką temperaturę - w takiej sytuacji zrzucam nadmiar żaru na dół.

- gdy pale na ruszcie dolnym to również żar potrafi wskoczyć na półkę górną i spowodować ww. problemy

 

 

W internecie jest wiele porad do mniejszych piecy ale nie wiem jak je przełożyć na większy stąd też prośba o propozycje jak powinienem palić by było dobrze.

Piec ogrzewa tylko instalacje CO. 

Przez większość sezonu grzewczego interesuje mnie tylko utrzymanie temperatury dodatniej w celu ochrony instalacji hydraulicznej. W pozostałym okresie potrzebuje ok 55-60 st temo zadanej by ogrzać budynek.

 

z góry dziękuję za pomoc

 

elthorn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach