sambor Opublikowano 11 Grudnia 2015 #26 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 Przeczytaj jeszcze raz ostatnie zdanie mojego poprzedniego postu : "lepiej wykorzystuję energię z paliwa przy większej mocy palnika." Czyli jak spalę 100kg z mocą palnika 20kW to wyciągam więcej ciepła niż jakbym miał nastawy dla mocy 15kW. Różnica nie jest duża ok 10%, ale to widać na mierniku. Z tej tabelki nic praktycznego nie wynika - to są dane do zaprogramowania lub już zaprogramowane, potrzebne są dane rzeczywiste po regulacji z analizatorem spalin. Przy mniejszej mocy palnika drzwiczki są po prostu zimniejsze, gdyż przy paleniu z mniejszą mocą są gorsze warunki spalania, więc się wnętrze kopci . U mnie dla każdego z dwóch poziomów mocy potrzebna jest osobna regulacja z analizatorem spalin, a w polskich konstrukcjach to tylko pobożne życzenie- a nuż się uda, Kocioł wewnątrz powinien być jasno szary - jasno beżowy, a nie brązowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jackjj Opublikowano 11 Grudnia 2015 Autor #27 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 Sambor Dzięki chyba kolejny tydzień będę palił z większą mocą....zobaczę jakie będzie zużycie wtedy przez 7 dni. A tak w ogóle to ile dałeś za ten swój palnik z analizatorem bo jak szukałem kotła to jedyny kocioł jaki miał w moim zasięgu cenowym sondę to kostrzewa ale mnie odrzuciły być może niesłusznie 3 rzeczy: 1. Zgrabny kocioł z palnikiem w okół rury do odzysku ciepła super to wyglądało ale na górze zbiornik z pelettem niby mało miejsca wszytko zajmuje ale bałem się ze ten pelet na górze może się zapalić 2. Gdzieś wyczytałem że ta sonda w kostrzewie to siema 3. Kostrzewie ktoś robi jakiś czarny piar w necie że się kotłom kable palą.... Widziałem ten kocioł w akcji i fajnie to wyglądało... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 11 Grudnia 2015 #28 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 Analizator do ustawienia musi być prawdziwy, a nie sonda, sonda ew później do kontroli okresowej. Palnik to okazyjnie kupiłem i na początek nie miałem go do czego wstawić :) Ten PR Kostrzewy bierze się głównie ze starszych modeli, dużo złego robi też lokalny serwis. Obecnie się trochę poprawili, ale jeszcze dużo im brakuje do Europy, gdzie próbują wchodzić głównie z niską ceną, Sonda sama nic nie da, potrzebne jest przetworzenie informacji z sondy i odpowiednie oprogramowanie do sterowania palnika. Wyniki spalania na pewno będą lepsze jak instalacja będzie odbierać ciepło od kotła, ale musi być zimniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jackjj Opublikowano 13 Grudnia 2015 Autor #29 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 Cześć dzisiaj znowu niedziela więc rano czyszczenie kotła i uzupełnienie paliwa - czyszczenie to mógłbym sobie darować bo chyba by wystarczyło tylko opróżnić po tygodniu popielnik i wyczyścić palnik, bo nic prawie nie spadało podczas skrobania....ale niech ma Święta idą a 10 minut z odkurzaczem i tą śmieszną motyką mnie nie zbawi.... Po tygodniu palenia z mocą 9,8kW w moim Daspell (nominalna 15KW) poszedł jeden wtorek mniej czyli 8 worków na 7 dni daje 120kg w tydzień ale może niecałe pół worka (3 - 4kg) by jeszcze weszło do pełna...więc jakieś może 17,7 kg /dobęDla ciekawości tym razem sterownik pokazał "tylko" 17 kg mniej - czyli dobowe zużycie - zauważyłem że on nie nalicza każdego kg tylko podaje z jakimś większym krokiem...po kilka kg od razu ;)Popiołu po czyszczeniu kotła z całego tygodnia trochę na dnie z 5-6 cm w 20 litrowym wiadrze prawie nic jak sobie pomyślę że mógłbym szuflować popiół po ekogroszku to mnie ciary po plecach chodzą. Dziś był kolega na kawie mówi że na tydzień to 2 - 3 wiadra popiołu z ekogroszku wyjmuje ma dość szczególnie że żonę z tym zostawia a sam często w trasie no i podjął decyzje buduje nowy dom i będzie miał czysto i ekologicznie na gaz ziemny... ;) Mam nadzieję że nikogo nie uraziłem od ekogroszkuWszystko zostawiam jak było teraz próbuje następne 7 dni dla 100% zamiast niecałe 9,8kW to na 11kW ustawiłem zobaczymy wynik w następną niedzielę może brunatny pył nie będzie się osadzał na drzwiach ale pewnie pelletu pójdzie więcej zobaczymy...Dla 50% zostałem niecałe 6KW Mam na tą chwilę podpowiedziane żeby przetestować z większą temp. kotłą np ustawić 79 stopni i histerezę na 20 mam teraz 70 i histerezę 15..... Tak sobie myślę, że to fajna zabawa i na razie mnie to jaraaaa te ustawianie pomiary, etc....bo jak sobie pomyślę o co gram, hm te 0,6 zł za kg to dupy nie urywa bo to jak zarombiście wyreguluje to może worek na tydzień zejdę to jest 9 zł/tydzień, na miesiąc 36zł na 6 miesięcy palenia to daje 216zł hmmm to kumpel więcej w miesiąc puszcza na fajki ;) Brązowy pył z drzwi potraktowałem odkurzaczem ze szczotka super z chodzi więc to chyba nie smoła.... ;)Ustawiłem dla zabawy na parę minut te 17 KW i 55 nadmuchu dla 100% to co serwis mi ustawił jak odpalał kocioł ale była wichura a ogień aż do tylnej ściany (bo palnik w drzwiach mam) a wichura wyrzucala pelet do popielnika ....ale się jarało.....aż niemożliwe że tak palilem ponad miesiąc i miałem zużycie 7 - 8 worków na tydzień .....masakra jakaś....może cieplej było ale mimo wszystko nie kumam tego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jackjj Opublikowano 25 Grudnia 2015 Autor #30 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 Sambor Potrzebuję rady kiedy jest przesypywanie pelletu a kiedy normalne palenie i do popielnika wylatują tylko jakieś niedoplalone żarzace się resztki przy poprzednich paleniach miałem nadmuchu 28, 29,30 kocioł zaczął smolic czarne ścianki szczególnie rura wylotu spalin na spawach błyszczy się ustawiłem tak żeby z palnika nic nie wylatywalo co się żarzy.......No i przedobrzylem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 25 Grudnia 2015 #31 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 Przesypywanie pelletu masz wtedy gdy podajesz za dużo paliwa i dawki są zbyt częste - nowa dawka wypycha niedopalone paliwo do popielnika. Trzeba zmniejszyć dawki i wydłużyć przerwy pomiędzy nimi. U mnie dawka to niecała łyżka do zupy podawana 3-4x co ok 2-3 sek , następnie wentylator pracuje wg swojego algorytmu i po ok 10-15 sek znowu to samo. Ruszt ( palenisko) mam małe - 8 x 11 cm, następnie jest rura dopalająca gazy i wylot Ciemne naloty w komorze spalania mogą btź spowodowane za niską temp w komorze, za dużą ilością podawanego powietrza - wtedy jest już wychładzanie nadmiarem powietrza , oraz tzw "lewym powietrzem" przenikającym do komory spalania przez szczeliny w konstrukcji -- często pomaga RCK ustawiony na 10Pa Poniżej palnik Viking Bio w przekroju Dodatkowo zdjęcie stanu palnika przy niedokręceniu komory spalania na szczelno - widać ślady dopływu powietrza z zewnątrz. Przy szczelnej komorze przestrzeń wokół palnika jest biała, a nie brązowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jackjj Opublikowano 25 Grudnia 2015 Autor #32 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 Sambor Dzięki za odpowiedź chodziło mi bardziej o wywiewanie pelletu tzn.zbyt duży nawiew, a kiedy cząsteczki wylatujace z palnika przez normalne spalanie gdzie jest ta granica? Serwis twierdzi żeby ustawić tak żeby trochę wywiewalo bo stracę 20gram / dobę ale będę miał czysty palnik i kocioł nie będzie smolil , kiedyś jak mi serwis ustawił kocioł to dla 100 % było 55% nadmuchu i moc ponad 17 KW wtedy nic nie zostawalo na palniki po wygaszeniu.... a kocioł był w środku jasno siwy...tak jak Twój ze zdjęcia... Z tym co napisałeś to zacząłem się zastanawiać bo możesz cholera mieć rację. Serwis cały czas twierdził że niby można palić w tym kotle z mniejszą mocą bez skutków ubocznych dla samego kotła, jeśli tylko kocioł osiąga temp 55-70℃ ale jak patrzę to faktycznie drzwi są zimne i jak pale na 8,5-9 KW zamiast 15kW to może faktycznie on nie daje rady tak szybko nagrzać bo kiedy rozpala przy 55 to czasem jak wchodziłem do kotłowni to i na kotle było 43℃ a on chodził więc zdarza mu się palenie z niską temp....tylko rozpala się 10-13 razy na dobę w mojej ocenie to norma i jest w stanie nagrzać się te 13 razy do 70 ℃ bez problemu.... mówiłem o tym serwisowi ale powiedzieli żeby się nie przejmować jak czasem kocioł przy dużym odbiorze ciepła zejdzie poniżej 50℃.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 25 Grudnia 2015 #33 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 Przede wszystkim uszczelnij "lewe" powietrze. To co ci ustawiał serwis to było pełne, optymalne spalanie lecz takiego takiego ciepła instalacja przy takiej zimie jak teraz nie odbierze, potrzeba np bufora. Jak masz czas to spróbuj ustawić 2 nastawy np ok 100 -90% mocy znamionowej i druga mniejsza ok 75% i tymi dwoma nastawami operuj - jest cieplej to przestawiasz na mniejszą moc, zimniej to większa Jak masz możliwość nastawu modulacji mocy palnika to ustaw ją w granicach 75 -100% W mniejsze moce się nie pchaj. Jak jest na kotle poniżej 55C to warto pomyśleć o ochronie powrotu np zawór 3-D termostatyczny 55C i wtedy nie ma z tym problemu. Jak nie masz RCK to pomyśl o jego montażu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emigrant Opublikowano 25 Grudnia 2015 #34 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 Dom z 2015, do tego mały i kocioł 15kW? 10kW pewnie byłby za duży na Polskie zimy, to nie Syberia. Modulacja mocy w kotłach na paliwo stałe to jakaś kpina. Jakim pelletem palisz, z drzewa iglastego czy liściaste? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jackjj Opublikowano 25 Grudnia 2015 Autor #35 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 Sambor Dzięki pomyślę o tym.... Co do zaworu to mam 4d i ustawione żeby pompy podawały jak temp kotła osiągnie 50℃ tylko nie wiem jak to jest jak temp idzie z góry coś serwis wspominał że Histereza jest ta sama co dla kotła czyli 15 ℃....nie wiem jak to dokładnie działa ale wychodzi że też jest 15 czyli zatrzyma się jak będzie 15mniej cwu mam nastawiona na 40 i histereze 5℃ Emigrant Palę iglastym z Arka Łukta po 600zl tona zobacz na stronie Mam 15 KW bo mam 135m2 użytkowej + 43 m2 ogrzewanego garażu 18℃ (podlogowka) i kotłowni (bez żadnego ogrzewania) też ok.18℃ ale połączona z garażem....wziąłem 15kw bo się bałem że 12kw nie ogarnie bo po podłodze bez garażu i kotłowni jest ponad 200m2 a kubatura to ponad 700m3 dziwny ten projekt Fistaszek GL124 z poszerzonym garażem bo jak weźmiesz 135m2 pomnożysz razy moja wysokość 2,6 to jest 351m3 a u mnie w projekcie jest jak pisałem 2 razy tyle bo ponad 700 więc albo błąd w projekcie albo nie wiem co ale do 735m3 12 KW to było za mało....więc wziąłem 15 KW MOŻE BŁĄD....DASPELL NIE MA MNIEJSZYCH JAK 12KW W mojej wsi bywa podobno przez 3 tygodnie -30℃ Mazury Zachodnie Sąsiedzi ostrzegał 3 lata temu sąsiad obok ma PC i albo źle zrobiona bo na kaloryfery a słyszałem że przy PC SIĘ NIE ROBI. mógł nagrzać do 18℃ dalej nie szło zimno w chacie a mąkę dziecko to latał po wsi pożyczyć drzewa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 25 Grudnia 2015 #36 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 Mocą kotła się nie przejmuj , tylko trzeba ją dobrze zagospodarować , stąd propozycja dostawienia bufora. Mój kocioł ma moc 20kW a max zmierzone zapotrzebowanie, było 2 lata temu przy -17C i wynosiło 9,6kW ( grzane 260m2 w tym 160 podłoga, 100 grzejniki, wys parter 3m, piętro 2,8) ,w domu 21-22C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jackjj Opublikowano 25 Grudnia 2015 Autor #37 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 Sambor Z tym buforem to lipa bo mam już zbiornik cwu 300l kasy kosztował od psa z jedną wężownicą Slim 0.5m galmet 1.600pln stoi w garażu jak wrzód a jak jeszcze bufor dostawie to nie będę miał gdzie pelletu trzymać albo jedno auto na zewnątrz musiało by stać....a ja zawsze marzyłem o garażu... Z tym RCK coraz bardziej dojrzewam zobaczyłbys da się to założyć do tej mojej czarnej skosnej rury co idzie do komina? Zobacz zdjęć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jackjj Opublikowano 25 Grudnia 2015 Autor #38 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 Moja rura czarna do komina gdzie chce wstawić RCK.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jackjj Opublikowano 25 Grudnia 2015 Autor #39 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 A to moja instalacja z zaworem 4d jeszcze bez zbiornika paliwa więc ja widać, chyba już wrzucalem wcześniej jak tak to przepraszam Hmmm jeszcze palnik jest z boku a nie w drzwiach tak jak obecnie mam na widać na poprzednim zdjęciu PS. Ile kosztuje ustawieniu kotła z analizatorem spalania? Ktoś świadczy takie usługi między Ostródą a Olsztynem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 25 Grudnia 2015 #40 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 To szkoda, że brak możliwości montażu bufora, a RCK to można taki wstawić http://allegro.pl/regulator-ciagu-kominowego-rcr-ch-darco-na-rure-i5245829758.html Analizatory to mają ci co montują kotły gazowe - ich spytaj o sam pomiar, a ustawiać to musisz sam, gdyż taki gość nie będzie instrukcji na miejscu czytał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jackjj Opublikowano 25 Grudnia 2015 Autor #41 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 Ktoś wysłał taki film ale rura prostopadle szkła do podłogi a u mnie na skos nie chce czegoś spitolic obojętnie gdzie dziurę wyciąć i to wstawić? PS . W komorze spalania izolacja mi odpada czym to można potraktować przykleić żeby nie wypadało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 25 Grudnia 2015 #42 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 Ten RCK składa się z 2 części - tego "kagańca" mocowanego na rurze i części obracanej względem niego z właściwym RCK. Przy montażu należy zachować pion płaszczyzny z RCK, oraz poziom osi obrotu samej klapki regulatora. Miałem tak zamontowany RCK, ale po montażu kotła DS musiałem przenieść RCK do wyczystki. A wyczystki nie masz? Są RCK do wyczystek. Izolację przyklej silikonem wysokotemperaturowym np do 1200C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jackjj Opublikowano 25 Grudnia 2015 Autor #43 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 Mam wyczystke poszukam może na wyczystke tylko to też tak prosto się mocuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jackjj Opublikowano 25 Grudnia 2015 Autor #44 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 Znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/e-kominy-regulator-ciagu-kominowego-do-wyczystki-i5871886147.html Chyba mi się lepiej podoba niż to na rurę tylko jak to się montuje też się wkleja? Jak kominiarz przyjdzie to nie będzie miał dostępu.... Mam komin systemowy leiera wszystko zamontowane kratki, ramki, wyczystki i to do skroplin etc....ciekawe czy treść będę musiał to wykuć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 25 Grudnia 2015 #45 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 Są różne rozmiary RCK montowanych w wyczystkach, można RCK zamontować na istniejących drzwiczkach wyczystki albo zamiast tych drzwiczek, Musisz zmierzyć co masz i poszukać czegoś takiego aby najmniej "demolować" komin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jackjj Opublikowano 25 Grudnia 2015 Autor #46 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 Sambor dzięki Myślę że to super pomysł na wyczystke może coś będą mieli w hurtowni to można przymierzyć jak coś to wymienić - może między świętami ogarne.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patrol Opublikowano 26 Grudnia 2015 #47 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2015 jackij: ta smoła to raczej wynik niskich temp. Skoro Tkotła zjeżdża na 43 to jak niska będzie Tpowrotu - jeśli ten stan powtarza się co każde rozpalanie to zanim kocioł osiągnie zadaną temp. to sporo popracuje z niskim powrotem. Do tego z nadmuchem nie ma co zjeżdżać za nisko, bo będzie wędzarnia. Sama ocena zachowania płomienia też może być wypaczona, bo wizjera nie mamy, a otwierając drzwiczki kotła zaburzamy jego pracę. Tymi lotnymi cząstkami w ogóle sobie głowy nie zawracaj, bo ich się nie pozbędziesz w 100%. Taka samo taca palnika nigdy nie będzie w 100% czysta przed kolejnym rozpaleniem. Problemem może być i sam pellet - możesz na próbę zasypać zbiornik czymś z górnej półki. Serwis Pellas przy ciągu 10Pa poleca w trybie standard takie nastawy: 30% podawanie 2,0s 30% dmuchawa 30% 50% podawanie 3,7s. 50% dmuchawa 34% 100% podawanie 6,1s 100% dmuchawa 38% powyższe nastawy dla wydajności 9,8kg/h, przyjęta kaloryczność 4,9, czas pracy standardowo 20sek. Jak widać proponują większy wiatr. Ja mam teraz 28, 31,34%, ale o tym pisałem już na forum HT. RCK powinien pomóc - kupiłem droższą (niestety 250 z przesyłką) wersję regulatora ciągu do wyczystki komina ceramicznego - model RCWS taki jak tu: http://allegro.pl/regulator-ciagu-kominowego-darco-dw-rcw-s-125x250-i5801326743.html Minimalna korekta ceramiki była potrzebna, a po montażu wygląda jak na zał. foto. Przy mocach 75-100%, jak Sambor pisał, ratujesz się tylko buforem, ale przy palniku x mini nie ma tragedii ze sprawnością na niższych mocach (byle nie schodzić poniżej minimum tj 5kW). Skoro mamy szeroką modulację to można z niej korzystać, a histerezami doregulować czas pracy w danym przedziale mocy. Inna bajka to tryb FL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 26 Grudnia 2015 #48 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2015 Kolego @Patrol , nie zapominaj też o temp spalin, przy zejściu z mocą do 30% temp spalin też spada i wtedy co? Mamy możliwość skraplania spalin na wymienniku i dodatkowo w kotle powstaje smoła. Jakbyście zamontowali termometr spalin w czopuchu to można by określić dolną granicę modulacji - min temp spalin powinna być większa od 100C. Przy mocy znamionowej T spalin 140 - 180C. Na jednym ze szwedzkich forów na temat spalania pelletu podali ponoć dobry sposób na regulację palnika 1. Ustawić RCK na 10 -15Pa 2. Uzyskać temp spalin 140- 160C, 3. Palić tak przez min 5-6 min 4. Otworzyć , na małą szczelinę - 2-3cm wyczystkę na czopuchu , zaraz za kotłem, lub wyczystkę wymiennika w kotle 5. W szczelinę poświecić latarką - jak widać smugę światła w kotle lub czopuchu, to paliwa jest za dużo - zmniejszyć dawkę, odczekać 5 minut i znowu sprawdzić itd..... Jak nie ma widocznej smugi światła to zwiększyć dawkę lub zmniejszyć wentylator. Dobre ustawienie jest wtedy kiedy kocioł pracuje na granicy widoczności tej smugi światła Jakość ustawienia jest wystarczająca dla warunków domowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patrol Opublikowano 26 Grudnia 2015 #49 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2015 Zgadza sie, istotna jest tspalin, ale tez w calym zakresie histerezy na mocy 30% kociol pracuje w zakresie 3stopni, a dla 50% to przedzial 4 st, a reszta to 100%. U kolegi problem jest taki, ze pompa wylaczy mu sie dopiero przy 35st, stad zwrocilem uwage na niska temp powrotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 26 Grudnia 2015 #50 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2015 Zaw 4-D jest prymitywną namiastką ochrony powrotu, tam powinien być np układ za sprzęgłem hydraulicznym lub jak wcześniej pisałem bufor.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.