Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Piec Gazowy - Sterowanie Podłogówką


Czesla

Rekomendowane odpowiedzi

WItam,

 

Jestem nowy na forum, dlatego od razu proszę o wyrozumiałość. W sprawie ogrzewania i wszelkich instalacji jestem laikiem, dlatego proszę Was fochowców o poradę.

 

Mam problem ze sterowaniem ogrzewania podłowego. Dom ogrzewam dwoma źródłami: 1. - kominek z płaszczem wodnym, 2. - kocioł gazowy kondensacyjny. Parter ogrzewam podłogówką, piętro grzejnikami.

 

W przypadku korzystania z kominka z płaszczem nie ma problemu. Do kominka dołączony się sterownik/termostat, który po osiągnięciu żadanej temperatury wody w płaszczu uruchamia pompę co oraz pompę ogrzewania podłogowego i wszystko działa ok (obie pompy podpięte są pod jeden obwód zasilający wychodzący z kominka, przez sterownik w kominku). Po wygaśnieciu kominka i po spadku temperatury wody w płaszczu, pompy wyłączają się, czyli wszystko działa automatycznie, tak jak powinno.

 

Problem pojawia się w przypadku pieca gazowego. Do pieca podłączony mam termostat pokojowy, który załącza piec zgodnie z ustawieniami na nim. Niestety po uruchomieniu pieca, nie załącza się pompa co i pompa ogrzewania podłogowego. Piec gazowy nie jest w żaden sposób podłączony zasilaniem z tymi pompami. Póki co nie można ingerować w piec, aby podłączyć sterowanie pompami bezpośrednio z pieca, bo to podobno grozi utratą gwarancji.

 

W związku z powyższym proszę o Was o poradę, co można by zrobić, aby mieć automatyczne sterowanie pompami zarówno przy użytkowaniu kominka, jak i pieca gazowego, niezależnie które źródło w danym momencie pracuje i dostarcza ciepło do obiegu. Cciałbym, aby pompy załączały się automatycznie po osiągnięciu żądanej temperatury wody w kładzie, jak również wyłączały po wystudzeniu wody w układzie.