Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Schemat Instalacji Co (Dom Jednorodzinny)


dexter92

Rekomendowane odpowiedzi

Witam  prosił bym o pomoc , sprawdzenie czy taka instalacja przejdzie i prosiłbym o wyrozumiałośc gdyż nie mam doświadczenia w istalacjach centralnego ogrzewania jeśli rys jest zbyt malo wyrazny moge narysowac bardziej przejrzysty na kalce ewentualnie białej kartce , w tym temacie chodzi tutaj czy jest tak jak powinno ?dodam że istalacja będzie robiona z ruru typu pex , piec to Zębiec WK uniwersalny oraz z pompą która trzeba jeszcze doupić .w planach jest dmuchawa ale to po testach czy bedzie potrzebna czy nie .

specyfiacje pieca :

Zębiec -KWK - Uniwersalne z górnym obiegiem spalin

moc znamionowa - 12 kw

pojemnosc wodna  kotła -30

zares pracy 4:13

 

mam kilka pytań

ile i gdzie dawac zawory ?wiem że napewno na zamknieciu obowdu grzejników aby w ciepłe dni nie grzały na marne ,

bezpieczeństwo : co jesli nie dopilnuje sie tempertury pieca sie zacznie sie woda gotować ? czy rury pex nie stopią sie ? jakies zabezpieczenia ?

jeśli dam pompę to bojler to ja wysyoko bojler musi być nad piecem ?

jaie rury w kotłowni dać miedziane czy stalowe  ? ocynk, czarne ?jaa średnica ?

czy rury pex biegnace z kotłowni do mieszania to wychodzące musza miec inna srednice niż te w dalszych pomieszczeniach ?jesli tak to jaka ?

czy wodę ciepła z bojlera do uzytowania moge dac w scianie ? czy w jakiejś otlinie ?

 

informacje :

pexy mam zamiar dawać na uchwytach biegnące na dolnych częśćiach ścian(prócz wody uzytkowej ) , rozmieszczenie grzejników takie musi zostać bo parpety mam bardzo nisko prócz łazienki 

czemu tyle pytań ? pewnie z wielu z was powie ze nie dam rady ,trzeba próbowac liczę na wasze rady pomoc :),  fachowiec powiedział ze nie ma czasu i tylko mi moze w kotłowni  podłaczyć  a reszte musze sam zamontować .

rys 1/rys 2

 

 

post-64957-0-62941500-1445434396_thumb.jpg

post-64957-0-43186700-1445434402_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza