Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Strategia Na Ogrzewanie Kamienicy Gazem 80M2.


sacherus

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

 

Jestem kompletny laikiem odnośnie ogrzewanie i chciałem się dowiedzieć jaką strategie przyjąć.

 

Odnośnie pieca:

1) Vaillant gazowy 2-funkcyjny atmoTEC pro. Coś z tych: http://www.vaillant.pl/downloads/instrukcje-obs-ugi/instrukcje-obs-ugi-1/io-atmo-turbo-pro-332657.pdf

2) Mieszkanie 80m2 z wysokimi sufitami.

3) 5 domowników o różnych porach funkcjonowania.

4) Brak automatycznego regulatora.

 

Wstępny research jaki zrobiłem, mówi że:

1) Wyłączać kiedy nie ma domowników. Np w nocy oraz w pracy. (Wtedy się nie grzeje).

2) Utrzymywać cały czas stałą niską temperaturę (Jest strata ciepła na ponowne ogrzanie domu).

Nie wiem, który z w//w sposobów jest lepszy?

 

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Wszystko zależy jakie temp. lubisz lub inaczej na jakie cię stać, bo gaz wychodzi nie tanio ale za to full komfort. Na pewno nie da się żyć przy 18*C w nocy i 21*C w dzień, nie rozumiem ludzi budujących domy i siedzących w swetrach. Im mniejsze różnice temp. tym kocioł bedzie mniej pracował, proste. Wszystko zależy ile nie ma was w domu i jakie straty ma budynek. Masz mieszkanie z wysokimi sufitami, więc twierdzę że to kamienica. Dużo robi obniżenie sufitów. Jeżeli nie ma was w domu np. 12h to taniej wyjdzie nie grzać w tej porze, jednak w przypadku jeżeli budynek jest dobrze docieplony i temp. na zewnątrz jest przejsciowa 5*C do -5*C, w przypadku dużych mrozów lepiej utrzymywać najniższą jak ci odpowiada, bo zanim ogrzejesz to trochę czasu zejdzie i musisz w tym czasie w tej temp. żyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...