Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem Z Temperatura Kotła


Odysss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

nie chcę nikogo irytować podobnym tematem jaki już był, ale może akurat u mnie pojawi się jakiś nowy pomysł.

domek ok 180m2, instalacja zrobiona w PP, 13 grzejników  aluminiowych + ok 250m rurki podłogówki oraz bojler. Posiadam kocioł Kalvis 2-16, w układzie otwartym, z zaworem 4drogowym. Zawór teoretycznie otwarty całkowicie na przepływ z kotła. Po rozpaleniu kotła temperatura na nim szybko rośnie jednak na wyjściu z kotła woda ta ma 60-65 stopni przy działającej pompie obiegowej. Temperatura na kotle dochodzi do 100 stopni i zaczyna gotować sie (szumieć) jednak na wyjściu wciąż jest ok 65. klapa PP praktycznie zamknięta, jednak temperatura na kotle praktycznie niewiele spada. Czy ten zawór mieszający nie jest sprawny ? wygląda jakby za mały był przepływ wody. Wydaje się ze układ jest odpowietrzony (choć czasami słychać jakieś pęcherzyki-czy to jest problemem?) grzejniki grzeją. Bardzo proszę o jakieś sugestie, jeszcze mogę hydraulika trochę pogonić. W załączeniu zdjęcia z instalacji. Brak na nich sterownika do pompek CO, w tej chwili mam zakupiony techa 27i.

post-60747-0-56607800-1444560803_thumb.jpg

post-60747-0-66848000-1444560852_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij pokrętło 4D i sprawdź jak jest skonfigurowany. Powinno być tak:

post-18583-0-67769500-1444562722_thumb.jpg

 

Zwróć uwagę na wypłaszczenie osi zaworu.

 

Kompletna DTR powinna być w pudełku, ewentualnie tu: http://www.afriso.pl/pl/35,instrukcje-obslugi.html Szukaj ARV 4-drogowe obrotowe zawory mieszające.

 

Skoro to układ otwarty, to gdzie wpięte naczynie, bo nie widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze i najważniejsze przerobić połączenie kotła z naczyniem, a po drugie dlaczego tam jest zawór 4d o średnicy 1" jak powinien być 6/4".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego tam jest zawór 1" nie wiem, nie ingerowałem w pracę "fachowców". Teraz jak jest problem to zaczynam szukać, nie zapłaciłem jeszcze całości, więc mam jakąś kartę przetargową.

Naczynie wpiąć trzeba w które miejsce?  Schemat z instrukcji kotła załączam, zawory 3 drogowe są,

post-60747-0-59884000-1444571390_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet na tym schemacie masz narysowane jak ma być podpięte naczynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję. Widzę że wpięte na powrót powinno być. A od góry ta rurka co jest zaślepiona ma być na zasilanie pociągnięta. I wszystko przy kotle ma wchodzić. Pompkę na powrót jak na schemacie dać ? W tej chwili nie mam na powrocie. Średnica rurek z naczynia 25 wystarczy ? czy powinna być większa 28 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schemat jest poglądowy. Chodziło o naczynie zbiorcze a nie o zmianę pomp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie, będę miał problem z wytłumaczeniem dla wykonawcy działającego w całej Polsce, że instalacja nie spełnia normy bezpieczentwa :/ W dzisiejszej rozmowie że coś jest nie tak, że może zbiornik źle podłączony, od razu odparł stanowczo że jest dobrze.  Czy podpięcie zbiornika w prawidłowy sposób załatwi sprawę problemu gotowania się wody w kotle ? Powiedział że przepływ jest bo grzejniki grzeją. Jak zawór mieszający z "10" zmniejszyłem na 5-7 wówczas zaczęła temperatura rosnąć na wyjściu z kotła, jednak nie poszła w instalację, za to na kotle podniosła się od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, dobrze Ci radzą Przedmówcy i nie sugeruj się tym, co pan pseudospecjalista Ci mówi, bo naczynie jest wpiętę karygodnie, że by nie napisać bombowo! Sprawę opisuje i reguluję prawo i norma! I jeszcze podłączenie ZB rurami PP,to już przegięcie totalne!Temat podpięcia naczynia przelewowego był walcowany na forum setki razy!

Bezwzględnie podłączenie naczynia do poprawki!

A zawór4D powinien być w rozmiarze wyjścia zasilania z kotła, czyli 6/4! Wtedy to ma sens i działa! I pytanie, jaki przepływ ma ten zawór?

Kolejny partacz o zasięgu ogólnokrajowym! Dramat Panie, dramat!

Stanowczości w egzekwowaniu Swoich praw życzę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, dzieki, juz to poprawilem wczesniej, zdjecie stare :), welne dalem na wierzch oraz folii kawalek odblaskowej (podlogowki).

Po zaizolowaniu czujnika różnica jest wciąż podobna ok 30stopni między kotłem a wyjściem.

 

Wyjscie z kotla to 1 1/2" przeszli na 1 1/4(kolektor) a potem na zawor 4d jak widzicie 1".  Rozumiem że kolektor na wyjściu i powrocie kotła powinien być na 1 1/2" ?

Delikatnie sugerujecie że zawór 4D nie jest dobrym pomysłem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór 4d ma być 6/4" i obieg kotłowy też. Za trojakiem do zaworu 4d  w kierunku pomp na podłogę i bojlera może być 1".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schemat jest poglądowy. Chodziło o naczynie zbiorcze a nie o zmianę pomp.

Witam, połączam się do tematu z tym, że u mnie większy piec Kalvis 20 ładujący bufor 1000 i CWU 300 L. Rożnica pomiędzy temperaturą na kotle dochodzi do 30 (zazwyczaj około 20-25 C), bardzo łatwo o przegrzanie kotła pomimo, że jest gdzie odebrać to ciepło (palę kalorycznym opałem - brykiet z trocin ale bez przesady, suche drewno, bo temperatura na wylocie sięga zaledwie 60 stopni jeżeli mam nie pozwolić do zagotowania opału. Mogę przez to wrzucić tylko około 10 kg opału na raz bo inaczej doprowadzam do zagotowania wody w kotle. Poniżej zdjęcia układu... i pytanie podobne do kolegi... co tutaj nie tak.  Wychodzi na to, że mając bufor tak i tak latam do kotłowni jak głupia by dorzucać po trochu i monitorować temperaturę kotła. Ponadto nie raz muszę ograniczać powietrze czego z zasady przecież nie chciałam robić przy piecu dolnego spalania i buforze 1000 L.

post-63684-0-89417400-1444728387_thumb.jpg

post-63684-0-59019000-1444728396_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj coś nie tak z tym układem kotłowni,

Na wyjściu z kotła zawór 3-D - po co on tam?

Kocioł powinien być podłączony wprost do bufora i powinny występować na kotle i buforze takie same temperatury.

Od czego to białe naczynie przeponowe po prawej stronie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten zawór 3D to do CWU, po lewej do zbiornik do CWU (były bufor 300 L), bufor do CO to to coś prowizorycznie jak na razie owinięte w wełnę mineralną. białe naczynie przeponowe z tego co wie do do CWU, naczynie zbiorcze mam na górze. Temperatura na buforze i kotle duuuużo się różnią, i właśnie, coś nie tak. Z tego co widzę to kocioł jest podłączony wprost do bufora...tylko trasę ma trochę dalszą sufitem kotłowni bo bufor tuż przy kotle by się nie zmieścił. tam nie mam żadnych zaworów 3D, tyko pompa. Martwi mnie ta różnica temp na wylocie kotła i w kotle. Naprawdę bardzo łatwo o jego zagotowanie a to przy podłogówce spędza mi sen z powiek.

 

edit: teraz widzę o co Ci chodzi, tylko to nie zawór 3D tylko na wyjściu tylko (tutaj brakuje mi terminologii) zawór oddaje część wody do kotła by chronić temp. powrotu (wg. zamysłu hydraulika) ale wydaje mi się to bez sensu bo wówczas za mało ciepłą uchodzi mi z kotła i temperatura w nim wzrasta nieproporcjonalnie do szybkości uchodzenia. Przy obecnym układzie nie jestem w stanie załadować bufora powyżej 70C, a nawet to jest strasznie problematyczne biorąc pod uwagę, że dopiero gdy woda w kotle ma jakieś 90 C to czujnik na ujściu pokazuje 73C. Jak dla mnie to bufor bez większych problemów powinien przejmować nadmiar ciepła z kotła a tak nie jest. Wzrost temp. w buforze ja mozolny, (nic dziwnego biorac pod uwagę nie wiele wyższą temp. na ujściu kotła) a ja już muszę biegać by manewrować szybrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narysuj co i jak masz połączone, bufor może być oddalony od kotła o kilka metrów, pompa powinna to przepchać bez problemów.

Podłogówka powinna być zasilana z bufora, podobnie jak grzejniki i zagotowanie wody nie powinno mieć wpływu na ich działanie

 

Ze zdjęcia wynika, że na wyjściu z kotła masz zawór 3-D- po co on to nikt nie wie, za nim odejście na pompę CWU i w górę na pompę bufora m, brak natomiast podłączenia wprost do naczynia przeponowego - takie wykonanie jest nie zgodne z przepisami i zdrowym rozsądkiem oraz powoduje zapowietrzanie się układu!

 

PS

ja swój bufor ładuję przez dokłanie  co ok 3-4h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do cwu nie jest potrzebny zawór 3D. Podejrzewam że ten 3D działa jako mieszający czyli obniża temperaturę na bufor i cwu. Przy pompie na zasilaniu jest zbędny. Jego montaż miałby sens gdyby służył do ochrony powrotu czyli montaż na powrocie i pompa też na powrocie. Zawór różnicowy też właściwie zbędny. Na rurociągu zasilania jest odejście. Co zasila? No i dlaczego takie małe średnice rur? Zasilanie bufora powinno być takiej samej średnicy jak wylot z kotła. Już o tym pisał kol Sambor napiszę i ja Podłogówka powinna być podłączona do bufora  i żadne gotowanie w kotle nie powinno jej  zaszkodzić, poza tym na podłogówce powinien być układ mieszający (zawór 3D + pompa) co całkowicie zapobiega wzrostowi temperatury zasilania podłogówki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narysuj co i jak masz połączone, bufor może być oddalony od kotła o kilka metrów, pompa powinna to przepchać bez problemów.

Podłogówka powinna być zasilana z bufora, podobnie jak grzejniki i zagotowanie wody nie powinno mieć wpływu na ich działanie

 

Ze zdjęcia wynika, że na wyjściu z kotła masz zawór 3-D- po co on to nikt nie wie, za nim odejście na pompę CWU i w górę na pompę bufora m, brak natomiast podłączenia wprost do naczynia przeponowego - takie wykonanie jest nie zgodne z przepisami i zdrowym rozsądkiem oraz powoduje zapowietrzanie się układu!

 

PS

ja swój bufor ładuję przez dokłanie  co ok 3-4h

sambor - naczynie przeponowe do układu otwartego? trochę się w tym gubię. Przesyłam schemat - nie jest pięknie bo jeszcze wnikam w oznaczenia i różne njuansy ale opisany, i chyba widać o co chodzi. Zawór na wyjściu w zamyśle instalatora ma chronić przed zbyt chłodną woda powracającą do kotła co wydaje mi się bez sensu, bo nie ma tu żadnej regulacji (jeśli puszcza powiedzmy 40% wody z kotła + wodę powracającą to faktycznie do kotła który grzeje intensywnie to faktycznie łatwo o przegrzanie, ale tylko 60% wody ładuje bufor jak powinna (taki moje rozumowanie, może i błędne). Podłogówka i grzejniki są zgodnie z zamysłem zasilane z bufora i tutaj instalacja wydaje mi się prawidłowa. Naczynie zbiorcze jest ujęte w schemacie (ale tutaj już nie powiem czy prawidłowo czy nie). Instalator robił ponoć dwa "podobne" układa ale tam nie mam problemu w co przy tym układzie i tym co się u mnie dzieje, nie wierzę. jak na mnie to największy problem jest przy wyjściu kotła. Spróbuję to potem "ładniej" ująć.

 

mak - właśnie to nielogiczne odejście zasila mi ... kocioł ;) (prowizoryczna ochrona temp. wody powracającej?)

post-63684-0-46056400-1444735191_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy napisali. Naczynie zbiorcze źle wpięte i zawór 3d nie w tym miejscu ( może go wcale nie być). Jak chcesz ochronę powrotu to zawór na powrocie i pompa obiegowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem, że bez 5 pompy ochrono powrotu się nie obędzie? bo pompa na wyjściu i na powrocie to wydaje mi się trochę dużo (+podłogówka + grzejniki + CWU), a gdzie naczynie zbiorcze powinno być wpięte? Tuż przy wyjściu? Tak by nie było to np. uzależnione od działania pompy? Mam też wrażenie za naczynie zbiorcze do systemu jest za małe (chyba 50 L) ale tutaj pewności nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam jeszcze pytanie o naczynie i norme ktora to reguluje PN-91/b-02413 -moze źle szukam ale została ona wycofana w 2011r.  Czy jest inna na jej miejsce dla układu otwartego ?

Oczywiscie wolalbym zeby bylo wpiete przy kotle, ale chce byc przygotowany na odpowiedz hydraulika. Druga sprawa czy zawor bezpeiczenstwa wmontowany na wylocie nie spelni zadania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przenieś pompę ładującą bufor i zawór 3d na powrót, tylko zamontuj w dobrej kolejności. Najlepszy byłby laddomat ale on kosztuje.

http://www.termoventiler.eu/images/Lm21_E_w.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.