Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wybór Kotła Do Domu


belinea

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Zarówno na tym forum jak i w temacie kotłów jestem świeżakiem i laikiem. Budujemy domek jednorodzinny i po prostu jako kolejna rzecz, o której należy się coś dowiedzieć aby podjąć w miare przytomną decyzję, jest właśnie kocioł.

 

Zdecydowaliśmy się położyć podłogówkę w całym domu (tj niecałe 150m2 użytkowej plus garaż i kotłownia 24m2) a sam kocioł ma chodzić na gaz. Hydraulik, z którym współpracuje, zasugerował dwufunkcyjny Modulens AGC 25/V z zasobnikiem 100l. Jesteśmy rodziną 2+2 i jeśli chodzi o zużycie wody to oceniłbym to jako ilości średnie docelowo, a wymuszone małe na początku (póki nie zostanie doprowadzona na ulice kanaliza).

 

Nie do końca szczerze mówiąc rozumiem zalety tego Modulensa, albo inaczej, nie jestem przekonany, czy wszystkich jego zalet (a co za tym idzie ceny) rzeczywiście potrzebuje. Cena tego kotła to niecałe 9 tysięcy i po pobieżnym przejżeniu wątków o kotłach wygląda na to, że być może dałoby się rozwiązać to taniej. 

 

Moje pytanie i prośba zarazem to pomoc w roztrzygnięciu czego tak naprawdę potrzebuję do zapewnienia komfortowej pracy całego układu ciepłej wody i ogrzewania i czy nie wystarczyłoby inne, ciut tańsze, rozwiązanie.

 

Będę wdzięczny za pomoc bo niestety zbieg różnych życiowych okoliczności nie pozwolił mi należycie się do tematu przygotować i robię to w zasadzie na ostatnią chwilę :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem sensu łączenia kotła dwufunkcyjnego z zadobnikiem. Najpierw polecam zajrzeć na cieplowlasciwie.pl i zrobić wirtualne ozc. Potem do wyniku dobierać kocioł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, być może źle użyłem określenia 'zasobnik'. Chodzi o ładowany warstwowo podgrzewacz 100l

 

http://cieplowlasciwie.pl/wynik/wfc