Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sterownik Skzp-02 - Ustawienia, Porady


energotop
Wiadomość dodana przez marcin,

Tutaj piszemy ogólne pytania i odpowiedzi w temacie sterownika SKZP-02.

Wątek o aplikacji Wojszym | Wątek o sondzie Brager

Rekomendowane odpowiedzi

Podawanie 5 s . Powierzchnia 350 m . Moc ustawiona 35 kw . Paliwo 26.3 Mj

Rwane te Twoje informacje są jakieś takie rwane - nie pełne, bo ani jaki standard domu nie piszesz ani jakie CO, czy jest i jaki bojler, jak rozprowadzasz ciepło, czyli pompy itp. 

 

Podobna kubatura do Twojej (ok 400m2), piec ok 25kW i spalanie podobne do Twojego, przy czym sam salon w tym domu to jakieś 70 - 80m2

Dom po remoncie, docieplony ale bez jakieś dużej przesady, na parterze domu sklep z tego samego ogrzewania, kocioł pracuje w interwale a nie w automacie i przy minus 10 i niżej do 50kg na dobę, a obecnie coś jak u Ciebie.

Więc raczej bym nie rozpaczał.

 

Proponowałbym, najpierw jeszcze sprawdzić czy zadany potencjał podawania jest właściwy.

Ja jak miałem ustawiony fabrycznie to pokazywał mi o ok 2kg spalanie mniejsze niż przy rzeczywistej ilości podanego paliwa. Miałem podawanie 15kg/h, po sprawdzeniu 16.2kg/h a obecnie już mam 17.1kg/h

Skąd to mi się bierze jeszcze nie wiem, może w workach było nierzetelnie nawarzone ale to raczej odrzucam. Węgiel kupowany w OBI - Pieklorz dostarczany przez Bartex więc wątpię by się tam ktoś bawił w takie machlojki.

Zasypałem 125kg do zasobnika a po opróżnieniu sterownik pokazał iż spalił 117kg, gdzieś uciekło 8kg ...

Następnie, skoro uważasz że kopczyk idealny, a i w piecu "czysto" czyli siwo bez sadzy, układ nie zapowietrzony, to za bardzo nie ma co zmieniać ...

Pozostaje kwestia powrotu, może tu masz problem ze zbyt niską temp i wówczas trzeba dłużej gonić kocioł do pracy.

Przyjrzałbym się też samej instalacji. 

Ja np u siebie odkryłem że grzejnik który dałem dodatkowo w kotłowni, zamiast pomagać to wręcz szkodził efektywności spalania. Po jego odcięciu, spalanie spadło bardzo znacząco tzn zauważalnie, również kocioł zaczął dłużej odpoczywać.

Rury gdzie tylko się dalo poszły w otulinę, tak by tylko grzejniki oddawały maksymalną ilość ciepła z ograniczeniem wszelkich strat po drodze. To też dało efekty.

Tak więc jak widać, nie tylko w samym kotle należy szukać przyczyn wysokiego spalania, i ile jest ono w ogóle wysokie bo może się tak tylko wydaje?

Dodam tylko że ja starałbym się z tego urwać chociaż z dyszkę ;) ale to ciężka robota jest, notatki, kontrole, notatki, kontrole, smród, kurz, bród i zarwane nocki dla dwudziestu złotych dziennie :)

 

PS

 

Zapomniałem dodać że wyniki spalania jakie podałem na tym domie ok 400m2 to na węglu o kalorycznosci 28-30MJ ... więc przy 26 to chyba jednak będzie dobry wynik.

Edytowane przez PrzeMal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To napiszę troche w takim razie. 

Dom 5 lat nowy postawiony, mur 3 warstwowy w środku styropian, podłogi stropy wszystko ocieplone styropianem, nie bylo załowane, do tego podłogówka, okna 3 szybowe, rury wszystkie ocieplone otulina, instalacja cała nowa, grzejniki konwektory  na termostatach w domu około 20-21 stopni( wiecej mi nie potrzeba). Potencjał podał mi producnet ekoenergii 19 KG/h taki zadałem i przy wsypanym jednym worku 25 kg pokazł sterwnik spalone 24.7 także tu raczej się potwierdza. Kopczyk tak jak pisałem jest moim zdaniem idealny, ekogroszek spalony całkowicie, piec czysty, siwo, sadzy brak. Temperatura powrotu 46-48 stopni( myślę ze jest ok,chyba że się myle ? ).

 

Trochę z pracy pieca : Temperature dobija do 55.5 spada do 54.5 czasami 54 , chodzi w automacie( tak chciałem ) także powrót na moje oko nie ma tu wpływu. 

 

Piec 35 KW jest na pewno przewymiarowany ( instalator taki mi zalecił , wtedy się nie znałem na tym ) oryginalnie ze sterownikiem Titanic. Na tym sterowniku spalanie tego samego ekogroszku przy temp. od + 2 do + 10 tokoło 21 kg. ,przy temp. od 0 do - 15 spalanie około 30- 35 kg. Sterownik uległ zniszczeniu więc zakupiłem Timela . Na nim spalanie aktulane przy tem od +2 do + 10 wychodzi 30kg nawet ponad. 

Więc problem leży chyba w sterowniku?! sprawdzę go na interwale zobaczę co wyjdzie. Chociaż wolę automat. 

 

Czy brak mieszacza na CWU może mieć wpływ jakiś na spalanie ? woda osiąga gdzieś  52 stopnie , jaka powinna być temperatura do komfortowego użytku ? Zobaczę co będzie jak ograniczę mu moc, czy coś spadnie spalanie.

 Czy może samą modulacją zmieniać ? Co lepiej moc czy modulacja ? 

To chyba tyle w temacie :)

Edytowane przez gaizka2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszacz na CWU nie ma żadnego znaczenia dla samego CWU, po za natychmiastowym poborem ciepłej wody z instalacji.

Czasem dla ochrony powrotu się też go włącza.

Osobiście mam kocioł który powinien mieć 12kW, ale producent palnika deklaruje iż palnik jest od 15 do 25kW. 

Producent kotła natomiast twierdzi że jest 12kW, więc tak mam ustawione. 

U ciebie bym proponował ustawić taką moc kotła jaką potrzebujesz czyli jeśli 25 to 25 a nie 33 np.

No i obserwowałbym co się dalej dzieje na palniku, jak za mało paliwa i za duży wiatr to sam wiesz jak regulować.

Ja w ciepłe dni np obniżyłem moc kotła by pracował/modulował  pod 50% mocy bo pracował mi na 25 do 35% mocy w porywach tylko przekraczając 50%.

Obecnie steruję panelem pokojowym z wykorzystaniem programu czasowego.

Jest ciepło i nie potrzebuję by mi piec non stop pracował. Przy okazji spada spalanie.

w sumie obecnie piec pracuje ok 8 do 9 godzin na dobę a resztę czasu jest w minimalnej modulacji a w większości na czuwaniu.

Po prostu ineteresuje mnie niskie spalanie a nie ładne fale modulacji.

W domu mam wieczorem ok 20st a w ciągu dnia na ust. ekonomicznym od 18.5 do 18,2 st to samo w nocy, choć w sypialni musiałbym zamknąć grzejnik by zejść do takiej temp, bo jest 2 st więcej :(

Osobiście spróbowałbym powietrze zmniejszyć, wydaje mi się zbyt duże, ale za tym musisz regulować dawkę paliwa. czyli mniej wiatru mniej paliwa, proporcjonalnie czyli jeden, dwa pkt ustawienia na 2 do 3 godzin, bo to dopiero po tym czasie zauważysz co się dzieje. Minimalne powietrze dabym na co najmniej 8 do 10% wówczas nie musi piec pracowć od minimum do maksimum, bo będzie miał na minimum wsparcie powietrza.

No i ja bym się starał jednak na powrocie utrzymać minimum 50 st.C np, pompa z cwu podłączona do cyrkulacyjnej bez priorytetu CWU.

Reasumując kilka dni w kotłowni.

Pozdrawiam PrzeMal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież tego pilnuje czujnik w zbiorniku wespół z sterownikiem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czego pilnuje? czujnik jest sterownik pokazuje temperaturę Ale u mnie dopuszczenie ciepłej wody na zbiornik odbywa się przez zwykły zawór kulowy lekko otwarty żeby wodę grzał. Czy ja ustawie na sterowniku 60 czy 30 to nie ma znaczenia .

 
 
no ale tego kolego, nie pisałeś w opisie o ktory prosiłem, a wróżyć to ciężkie zadanie ... ;)
zadałeś pytanie o sterowanie, a tu chodzi o zautomatyzowane grzanie wody CWU w bojlerze.
jak powyżej kolega napisał, pompa, masz w sterowniku na nią miejsce lub zawory. Osobiście wybrałbym pompę, skuteczniejsza i tańsze rozwiązanie. Do tego oczywiście zawór zwrotny i flitr przed pompą obowiązkowo.
Pompa o niewielkiej mocy jest wystarczająca.
 
Pozdrawiam PrzeMal
Edytowane przez PrzeMal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , problem mam z dość dużym spalaniem . Obecnie około 30 kg przy temperaturze 8 na dworze . Na kaloryferach termostaty. Piec 35 kw . Modulacja na 90 % . Jakieś porady ? Jak zmniejszyc to spalanie ? Na zwykłym sterowniku Titanic spalanie około 21 kg . 441f3a290fe1ceafe065f45ef2579d68.jpg78a1319fc621853bca10d5d497168fbf.jpg554808ddd7b2a53104abc87f72c0fb6c.jpg

Witam. Kolego u mnie po zmianie sterownika  spalanie też mi wzrosło o jakieś 8-10 kg i różnych próbach  z ustawieniami nic nie pomogło nawet dołożyłem obieg kotłowy z pompą i też bez efektu. Także zostaje mi praca w dwustanie.

Edytowane przez Rober528
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy pompa wyjdzie taniej to bym nie powiedział,oczywiście z dodatkami,chyba że jakas skośnooka za stówę.

no tak, ale zawór musiałby mieć dedykowany na konkretną temperaturę, bo inaczej to nie ma żadnej kontroli nad temp w bojlerze. Przy pompie ma pełnię władzy nad systemem, co w ogólnym rozrachunku staje się tańszym rozwiązaniem. Ot taki mój skrót myślowy :)

Pozdrawiam PrzeMal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sławekżag

U siebie miałem podobną sytuację wczoraj. Kończył się groszek w zasobniku(pojemność 120kg). W środę o 18 zostało go około 12-13kg, w czawrtek o 6 było już widać ślimak. Przez te 12 godzin spalanie wzrosło z 25 do 26,3kg. Zasypałem do pełna i dzisiaj spalanie spadło już do 23,2kg. Warunki cały czas te same, nastawy nie zmieniane od początku roku. Wersja oprogramowania 1.88, dzisiaj przetestuje ostatnia dostępną wersję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie myślę. Czy nie była by dobra opcja żeby była możliwość włączenia modulacji zależnej od temperatury na zewnątrz ? Mamy - 10 modulacja powiedzmy na ustawione % , temperatura rośnie i modulacja nam automatycznie się zmniejsza ... taka jakby opcja lato/zima tylko z automatu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś podobnego zrobił p. Tomek. Korekcja na kotle lub mieszaczu, a modulacja z automatu.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gaizka2

Tak to jest  ustawiasz czy temperatura wewn. jest korygowana mieszaczem a kocioł ma stałą temp. lub kocioł zmienia temp.

a nie mieszacz reguluje ale ta pierwsza opcja spowoduje wieksze spalanie tak myślę na razie nie prubowałem na dłużej.

Ja miałem dwa alarmy w nocy wczoraj lecę do kotłowni a tu podajnik 70st skasowałem czujnik na bok a za 20 minut czujnik

spowrotem na swoje miejsce i już 45st a za 4 godziny rano alarm 70st podajnik no to szukam o co chodzi gdzie się kopci.okazłao się

że uszczelka zboirnika się uszkodziła rozwarswiła z przodu w miejscu gdzie sie wiaderko z węglem opiera a że w uszczelce są dziurki

co około 30cm i akurat dziurka trafiła z miejscu szkodzenia uszczelki i sie kopciło.

Teraz dam lepszej jakości uszczelkę ,w każdej uszczelce muszą być dziurki do odpowietrzenia przy zamykaniu i dziurki skieruję na zewn. nie do środka zbiornika jak się uszkodzi ta pierwsza zewn. warstwa to nic się nie stanie złego.

Wyobrazić sobie jak by czujnik dać na bok nie do kieszeni pomiarowej a nikogo nie było by w domu i wody w zraszaczu brak. 

Miałem sw 1,86 teraz dam 1,9 zobaczę co będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy na 1.86 kocioł nie chce pracować, że tak czekasz na 1.90? U mnie póki co 1.86 jest sporo lepsze od 1.90 testowego i fajerwerków się nie spodziewam w ostatecznej. Soft jest na tyle dopracowany, że spokojnie ogarnia każdą kotłownię.

  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.