Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pomoc Przy Wyborze Kotła Gazowego


Romulus2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, niebawem będę zamieniał piec węglowy 25kW (ekogroszek) na piec gazowy (gaz ziemny). Jestem laikiem, i mam mętlik w głowie, więc proszę Was o pomoc.

 

Dom wolnostojący (2000r) ogrzewany kaloryferami, powierzchnia ok. 190m (80 parter+110 poddasze).

Proszę o pomoc w doborze kotła oraz zasobnika na wode, głównie zależy mi na niskich rachunkach za CO+C.W.U.

Na początek mam kilka pytań:

1. Czym się różni kocioł kondensacyjny od kotła Turbo?

2. Zacząłem przeglądać oferty w internecie i zainteresował mnie piec Vaillant ecoTEC plus  VC PL 246/5-5, jednakże niektórych parametrów nie rozumiem:

 A) Co oznacza moc 5,7-26,5kW, kiedy jest 5,7 a kiedy 26.5kW?

  B) Co oznacza moc grzewcza (kW) (50°C / 30A°C)?

C) Co oznacza sprawność przy 30% obciążeniu = 108%?Jaka jest przy obciążeniu 70%?Warto przewymiarować kocioł?

d) jak wygląda jego ekonomiczność na tle innych kotłów?

 

3. Czy wymieniony przeze mnie piec jest dobry wyborem, czy polecacie coś lepszego w tym przedziale cenowym?

 

4. Zasobnik na wode. Aktualnie mam zbiornik dwupłaszczowy firmy Galmer typu SG-WL o pojemności 140l współpracujący z piecem HEF 25kW

A.) W zestawie z piecem gazowym oferowany jest zasobnik VIH R 120, czy 120l będzie wystarczające dla 6 osób?

B). Czy faktycznie VIH R 120 ma małe straty energii.

C). Czy do pieców Vaillant oferowane są inne zasobniki np. warstwowe, i czy będą lepszym rozwiązaniem od wymienionego?

 

Przepraszam za chaos, proszę o odpowiedzi, opinie i propozycje innych kotłów, rozwiązań.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach