Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stary Domek 100M2 Jak I Czym Tanio Ogrzać


Gość berthold61

Rekomendowane odpowiedzi

Gość berthold61

witam wszystkich , to pierwszy post , za kilka dni podpisuję u notariusza umowę kupna starego domu 100m2 w parterze strych niezagospodarowany i nieocieplony tak samo jak ściany na półtorej cegły (za rok będzie ocieplany) dom na fundamencie około 60 cm nad gruntem , zdecydowałem się na położenie 10cm styropianu rurki pex 16/2mm i wylewka betonowa tylko cały parter podłogówka  nic więcej 100m2 , ale czy dobrze myślę to wy mi proszę to wytłumaczcie bo jestem ciut laik w temacie i pytanie zasadnicze jakiego kotła pod uwagę brać i jakiej mocy chyba węgiel,miał , flot coś w tym stylu bo pompę ciepła pewnie ze względu na cenę można sobie darować co ? dodam że krezusem nie jestem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz ogrzewanie podłogowe i do tego kocioł opalany węglem,miałem lub flotem? Odpowiedź Cię pewnie nie zadowoli. Węgiel miał i flot specjalnie do instalacji niskotemperaturowych się nie nadają. Wcale nie trzeba być "krezusem" aby ogrzewać dom PC czy kondensacyjnym kotłem gazowym, a te źródła ciepła są optymalne do instalacji podłogowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość berthold61

wiem że to specjalnie z sobą nie gra , z gazem to całkowicie odpada z tego że gazu tam nie ma , myślałem o kominku z płaszczem wodnym , ba nawet o pompie ciepła PW ale to pod warunkiem że musi być ocieplony dom a tego w tym roku fizycznie i finansowo nie uciągnę , chyba że jakiś kominek zwykły i prztrzymać zimę potem ocieplić i dalej medytować czy pompa ciepła powietrze woda da radę oraz ile to wyniesie ,lub całkiem te pomysły olać i od razu kaloryfery i jakiś piec zasypowy czy coś w tym stylu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach