Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kupiłem stary dom do remontu i aktualnie jestem na etapie tworzenia instalacji co. Jestem laikiem więc mam kilka pytań.

jest to dom 3 kondygnacyjny, chcę zrobić jeden pion w miedzi i odnogi do rozdzielaczy. a dalej alupex ale nie wiem jak dobrać średnice rur. wstawiam uproszczony schemat, proszę o konkretne wskazówki.

post-59335-0-78112300-1418058003_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałeś o naczyniu przelewowym - bezpośrednio do wyjście a kotła. Poza tym chyba ujdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według moich wyliczeń w audytorze ozc na parter 5 100w , piętro 4 800w a poddasze 2 500w parametry pracy to 75/55. Podłogówka będzie na rozdzielaczu dwufunkcyjnym mieszającym 2 CO + 4 OP na parterze dwie sekcje w korytarzu jedna w kuchni i z tego samego mieszacza na piętro do łazienki. Piec będzie pracował w układzie zamkniętym.

Zamontuję wężownicę  zbiornik przeponowy i zawory bezpieczeństwa. Myślę jeszczę o zaworze czterodrogowym ale  nie wiem czy mogę zamontować w układzie zamkniętym. Ale na razie jestem na etapie instalacji rurowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym to rozegrał jak na schemacie. Po lewej wersja oszczędna jeśli masz bliskie odcinki, jeśli trochę dalsze to wersja po prawej stronie. Zastanów się nad ochroną powrotu kotła i grzaniem cwu. Zawór czterodrogowy możesz zainstalować ale wtedy ten krótki obieg nie na Cu 28 tylko taka średnica jak wyjścia z kotła. A wogóle jaką moc ma kociołek? Pozdrawiam

p.s. kolega Sambor dał przydatne narzędzie :) https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/16128-kalkulator-doboru-rur-i-obliczenia-spadku-cisnienia-w-rurach/

post-42382-0-72519200-1418219074_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach