Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie "klapy" PW są od pewnego czasu już maksymalnie opuszczone, minimalna szczelina PP to 2-3 mm co powoduje, że właściwie cały czas jest ogień - mniejszy, większy ale ogień i zero dymu z komina. Też kombinowałem z rurkami w otworach PW i tak naprawdę nic to nie daje. Za to bardzo dobrą robotę robi pionowa płytka szmotowa która wystaje ponad otwory PW i znajduje się w ich osi, przysłaniając je w 2/3 pola powierzchni . Sprawia, że wszystko się pięknie dopala - wcześniej jak płytka była krótsza i nie przysłaniała otworów PW to na małym ciągu (klapka PP przymknięta , szczelina 2-3 mm) trochę kopciło z komina.  Obecnie czy na małym czy na dużym ciągu (z wyjątkiem oczywiście rozpalania) - zero dymu i suchy komin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jak tam sezon się skończył przyznajcie się ile wam kotły pozjadaly ;)

 

U mnie poszło ok 3,5t wynik by był lepszy gdyby nie wadliwe okna w najwieksze mrozy i do stycznia za bardzo otwarte pw myślę że spokojnie można zejść poniżej 3t a mam 15kv i 500m3 ;) a jeszcze bd ulepszenia;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i znowu wracam z problemem. Otóż moja komora zasypowa strasznie się smoli, aż do tego stopnia że, gdy rano wygaśnie piec to ciężko otworzyć drzwiczki. Wiem, że w piecach dolnego spalania jest to dopuszczalne a nawet naturalne. Czy powinienem się martwić ? Cały czas pracuję nad tym żeby na odpowiednią szerokość opadały drzwiczki (minimalizacja ruchów miarkownika) może to ma tak duży wpływ.

Chciałme jakoś ogarnąć palnik Petii, ale jakoś nie do końca czaję jego budowę, chyba że ktoś ma jakieś rysunki (wiem że wymiary trzeba dostosować do własnych potrzeb) i dokładny opis budowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na Silesia był problem ze smola albo zmień węgiel albo podnieś temp bo u mnie przy ponad60st się wytapiala

Też z tym się wiąże jedna modyfikacja szamot na drzwiczki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam!

Jestem nowy na forum. Kupiłem piec 11 kW Zgoda Wieprz. Mam takie pytanie do praktyków. Jaki węgiel najlepiej się sprawdza w tym piecu? Dotychczas w starym piecu (górniaku) używałem Piast kostka (gruby). Palił się dość dobrze  ale wytwarzał dość dużo popiołu i boję się że przy takim małym ruszcie może zatykać piec. Poza tym kostka chyba jest za "gruby".

Poradźcie jaki węgiel jest według was najlepszy - chodzi mi zarówno o gradację węgla jak i o kopalnię. Może trzeba pomieszać dwa rodzaje? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Oczywiście że kostka za duża ja w 15 miałem problem z orzechem l

Bierz wesoła najmniej zapopielony orzech nie za gruby lub groszek ewentualnie Piast ale jest słabszy

 

Pytanie NT czy ktoś wykładał drzwiczki szamotem bo chciałem wyłożyć dolne żeby mniej powietrza do paleniska środkowe żeby się nie grzały i nie smolowalo górne żeby się nie grzały jest sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

.... Podzielę się tez pomysłem na obniżenie żaru w komorze zasypowej. W Ksgw Zgoda są wspólne drzwiczki paleniska i popielnika, co nie jest najlepszym rozwiązaniem. Ja oddzieliłem te komory sznurem szklanym zamocowanym w drzwiczkach i dzięki temu PP przedostaje się do paleniska tylko od strony popielnika. (foto) 

Witam Kolegę Szwarc. Powiedz proszę jak gruby masz ten wklejony do drzwiczek sznur? W moim KSGW 11 kW - wymierzyłem, że winien mieć grubość 25 mm (!) aby zasłonić całą szczelinę. Czyli aby w moim piecu sznur spotkał się z "podłogą" paleniska trzeba przykleić 2,5 cm grubości sznur! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich ciepło.

 

Mam pytanie do Marsland'a: czy twój palnik opisany tu:

U mnie "klapy" PW są od pewnego czasu już maksymalnie opuszczone, minimalna szczelina PP to 2-3 mm co powoduje, że właściwie cały czas jest ogień - mniejszy, większy ale ogień i zero dymu z komina. Też kombinowałem z rurkami w otworach PW i tak naprawdę nic to nie daje. Za to bardzo dobrą robotę robi pionowa płytka szmotowa która wystaje ponad otwory PW i znajduje się w ich osi, przysłaniając je w 2/3 pola powierzchni . Sprawia, że wszystko się pięknie dopala - wcześniej jak płytka była krótsza i nie przysłaniała otworów PW to na małym ciągu (klapka PP przymknięta , szczelina 2-3 mm) trochę kopciło z komina.  Obecnie czy na małym czy na dużym ciągu (z wyjątkiem oczywiście rozpalania) - zero dymu i suchy komin.

 

i we wcześniejszym poście wygląda tak jak na moim rysunku? Szczególnie chodzi mi o płytkę szamotową w osi wlotów PW.

 

 

post-62296-0-22071700-1475149042_thumb.jpg

 

 

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to tak jak na rysunku, Płytka może być nawet dłuższa. Z moich obserwacji wynika, że płytka podczas palenia bardzo się rozgrzewa, bo ogień wraz dymem uderza bezpośrednio w nią i ją opływa i "dym" przez to lepiej się dopala. Otwory PW w 2/3 otwarte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Marsland.

A czy przy tak ułożonych szamotkach (pozioma szamotka styka się z przegrodą) ruszta przy rusztowaniu nie blokują się? U mnie w Zgodzie 15kW ruszta podnoszą się przy rusztowaniu i mam obawy o blokowanie czy pękanie szamotek czy nawet rusztu.

Pozdrawiam

Piotr

 

 

... W moim KSGW 11 kW - wymierzyłem, że winien mieć grubość 25 mm (!) aby zasłonić całą szczelinę. Czyli aby w moim piecu sznur spotkał się z "podłogą" paleniska trzeba przykleić 2,5 cm grubości sznur! 

W moim kotle 15kW idealnie pasuje sznur grubości 3cm - przykleiłem go czerwonym silikonem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ruszta mam zablokowane, bo pozioma płytka szamotowa dosyć ciasno styka się z przegrodą. Najlepiej, żeby w ogóle nie było tam żadnej szczeliny. W głowie mam już pomysł jak usprawnić palnik, żeby ruszta mogły się poruszać, ale prawdę mówiąc jakoś szczególnie nie przeszkadza mi brak tej funkcjonalności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę do doświadczonych forumowiczów.

Niedawno kupiłem kocioł KSGW Zgoda 11Kw. Uczę się jego obsługi. Idąc za radami wyczytanymi z forum zrobiłem 2 modyfikacje: 1) w środkowych drzwiczkach (zasypowych) wywierciłem otwór ok. 12mm - dzięki temu nie ma "roszenia" w komorze zasypowej, 2) wstawiłem sznur uszczelniający w drzwiczkach popielnika. Mam zamontowany miarkownik ciągu, z którego jestem zadowolony. Wszystko hula OK ale jest jedna sprawa z którą nie wiem jak sobie poradzić. Nie wiem jak to zrobić żeby na piecu było zalecane 60 st. przy jednoczesnym ekonomicznym spalaniu węgla i odpowiedniej temperaturze na grzejnikach. 

 

Obecnie w domu jest za ciepło. Na tym Forum są opisy dotyczące zmniejszania mocy pieca  przy pomocy cegieł szamotowych.  Znalazłem wiele opisów i w końcu zgłupiałem. Chciałbym coś takiego spróbować, ale nie wiem która modyfikacja jest dobra, sprawdzona i z której jesteście zadowoleni.

 

Jako ciekawostkę dodam że dzisiaj rozmawiałem z kolegą na temat za wysokiej temperatury w domu. Powiedział, że  częściowo przykręca zawór główny na wyjściu z pieca ( ma duży zawór kulowy) , dzięki temu piec zachowuje wysoką temperaturę a na grzejnikach nie jest za gorąco. Ale czy nie jest to niepotrzebna strata ciepła?  Poza tym ja nie mam takiego zaworu w moim c.o.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór mieszający 4D, palnik szamotowy, zmniejszenie komory spalania, słabszy węgiel w cieplejsze dni. Jeśli piec jest mocno przewymiarowany to wszystkie podane wyżej sposoby trzeba zastosować.Dziurę w dzwiczkach radzę zlikwidować, bo może za wysoko rozpalać zasyp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marbc

Najprostszy układ cegieł szamotowych to trzy pionowe cegły za przegrodą. Dwie duże po bokach i cieńsza na tylnej ściance. Taki układ dużo daje a nie wymaga przeróbek i nie wymaga większych kombinacji. Dobry na początek.

 

Marsland

Mam jeszcze jedno pytanie: czy te dwie szamotki 3cm na tylnej ściance skracałeś czy zostawiłeś normalną długość?

 

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.

Przyjechał mi ten kociołek.

PW jest podawane z boku przez małe wezyrki chyba to przerobie robiąc klapkę w dzwiczkach załadowczych.

Ruchome ruszta trochę mnie rozczarowały i to tez usprawnie.

Reszta wizualnie na plus.

Dostałem w gratisie miarkownik ale nie pasuje gdyż ma za mały gwint (ten miarkownik).

No i termometr klasyczny stojący na rtęć zastąpię manometrowym.

Kompluje reszcze rury PP i jak miną mrozy montuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę. Możesz zrobić zdjęcie tej dziury w komorze załadowczej nad paleniskiem ( do oddymiania). W którym jest ona miejscu. I jeszcze jedno. mógłbyś zmierzyć głębokość tego kotła po zewnątrz od mufy powrotu do końca drzwiczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przyjechał mi ten kociołek.

PW jest podawane z boku przez małe wezyrki chyba to przerobie robiąc klapkę w dzwiczkach załadowczych.

Ruchome ruszta trochę mnie rozczarowały i to tez usprawnie.

Reszta wizualnie na plus.

Dostałem w gratisie miarkownik ale nie pasuje gdyż ma za mały gwint (ten miarkownik).

No i termometr klasyczny stojący na rtęć zastąpię manometrowym.

Kompluje reszcze rury PP i jak miną mrozy montuje.

. Bardzo dobry wybór kotła,używam go drugi sezon .Tej dziury to już u mnie nie było
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przyjechał mi ten kociołek.

PW jest podawane z boku przez małe wezyrki chyba to przerobie robiąc klapkę w dzwiczkach załadowczych.

Ruchome ruszta trochę mnie rozczarowały i to tez usprawnie.

Reszta wizualnie na plus.

Dostałem w gratisie miarkownik ale nie pasuje gdyż ma za mały gwint (ten miarkownik).

No i termometr klasyczny stojący na rtęć zastąpię manometrowym.

Kompluje reszcze rury PP i jak miną mrozy montuje.

Miarkownik ma gwint 3/4 ", Dokup sobie redukcję mosiężną 3/4" - 1" i będzie OK. Nie kupuj redukcji do hydrauliki czyli ocynkowanej bo ma stożkowy a nie prosty gwint.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak będziesz kupował redukcję to taką: 

http://www.kontaktsa.pl/foto3/inne/redukcja_mosiezna_front.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Bardzo dobry wybór kotła,używam go drugi sezon .Tej dziury to już u mnie nie było

Witam Kolegę. Używam tego kotła (KSGW 11 kW Zgoda - DS) od października 2016 - bez "dziury". Ogrzewam dwa domy, średnioocieplone, razem160 m2 + zasobnik cwu 145 l. Palę orzechem z Sobieskiego. Mam duże spalanie - 3 pełne wsady na dobę chociaż piec pali się spokojnie. Palenie 24 h na dobę. Max 60 stopni na piecu, temp. podawana na domy ok. 55 stopni. Powót ok. 53 stopnie. W domach 22 stopnie. Wychodzi około 1,5 tony węgla na m-c. Stałopalność max 7 h. Martwi mnie to wysokie spalanie. Chociaż dawniej, przepalając i paląc ok. 12 h na dobę zużywało się 5 ton węgla na sezon. Więc wychodzi na to samo. Niektórzy Koledzy na forum podają bardzo niskie spalanie. Próbowałem zmniejszyć palenisko cegłami szamotowymi, ale nie widziałem zbytniej oszczędności. Zresztą piec nie wygląda na przewymiarowany. Robiłem próbę palenia orzechem z Piasta (kupiłem 4 x 25 orzecha z Piasta w workach). Palenie było dużo spokojniejsze - równomierna temperatura na piecu, bez zbytnich wahań i dłuższa - chyba o godzinę - stałopalność. W przyszłym sezonie będę palił orzechem z Piasta. Jak to wygląda u Kolegi? Chętnie podyskutuję o tym piecu z innymi użytkownikami. Mam jedyną własną modyfikację - uszczelka pomiędzy popielnikiem a paleniskiem. Zapobiega rozpalaniu się całego wsadu co mi się zdarzało poprzednio bez tej uszczelki. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom bo tylko mpm i mpm :) .Ja sobie wyłożyłem palenisko szamotem ,obniżyłem do 7-8 cm szczeline nad wiszącym wymiennikiem  i jakos to chula.Przy paleniu ciągłym,stałopalność jest dłuższa niz jak rozpalam raz dziennie.Ale przy zmniejszonej komorze załadowczej (przewymiarowany mam kocioł) stałopalność u mnie na jednym zasypie  to kilka godzin ,dwie szufelki wegla,tyle mi wchodzi po zmniejszeniu komory cegłami .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.