Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Piec Galmet 12Kw Pochłania Ekogroszek


jasiek28

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jestem nowy na forum i nowicjusz jeśli chodzi o kotły na eko z podajnikiem. Problem jest taki jak w temacie. Sterownik to Expert Pid Dynamic, bez czujnika pogodowego. Piec bierze bardzo dużo ekogroszku. Kiedyś miałem małą awarię i specjalista który poradził sobie z tym problemem chyba inaczej ustawił sterownik.

Wcześniej był tak ustawiony że jeśli zasypałem cały pełniuteńki zbiornik w sobotę rano to w poniedziałek rano (48 h) miałem tego zbiornika prawie że połowę (może ciut mniej) i było tak samo ciepło. A teraz nawet jeszcze nie minie 48 h a eko jest prawie na poziomie dolnego leja zbiornika i  nie wiem co jest nie tak.

Podam ustawienia pieca:

 

- moc kotła 100%

- podawanie: 4s/47s, 5s/46s/ i 6s/45s (w zależności jaka jest temp na piecu)

- korekta powietrza +15%

- moc dmuchawy ok. 30% i co jakiś czas albo troszkę spada albo troszkę rośnie (29 - 31 %)

- przesłona otwarta na ok 3 - 4 cm

- kaloryczność opału wybrana jest ta najniższa

 

Tyle ustawień jestem w stanie podać bo ogólnie piecem zajmuje się konserwator (piec nie ogrzewa domu tylko instytucję, ja tylko dorzucam eko :) ) a nie chcę o byle co dzwonić do konserwatora. Doradzcie coś. Może wydłużyć przerwę w podawaniu? Jak to zrobić? bo jak klikam na regulację spalania to mogę tylko zmienić koręktę powietrza. Może z poziomu INSTALATORA? Jeśli tak to jak wejść w tą opcję? Sory że tyle pytań ale ja się tym ogólnie nie zajmuję, jestem zielony a tylko częściej muszę latać i dorzucać eko  :mellow: Podajcie jakieś najporostsze rozwiązanie które może pomóc a żebym czegoś nie popsuł  :)

 

Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach