Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kocioł Defro Traci Temp. I Wygasa - Zawór Czterodrogowy Problem


Piorus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich

 

Jestem od 1 miesiąca posiadaczem koła DEFRO DUO 20KW z sterownikiem PID 

 

Mam ogromny problem, gdyż mój kocioł gaśnie w nocy. Próbowałem wszystkich metod z pidem i na ręcznym ustawieniu.

 

Poddałem się i zadzwoniłem do serwisu Defro. Przyjechał Serwisant i stwierdził fakt źle wykonanej instalacji dotyczy podłączenia zaworu czterodrogowego mieszającego.

Proszę Was abyście zerknęli na moją instalacje i wytknęli błędy które źle wykonał instalator.

W pn. będę dzwonił do niego i umawiał się na poprawki.

 

Z góry dziękuje.

Pozdrawiam

Piotr 

 

 

 

post-60623-0-19184800-1417297223_thumb.jpg

post-60623-0-07527500-1417297224_thumb.jpg

post-60623-0-66082300-1417297224_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawor 4D powinien byc zamontowany na glownej rurze zasilajacej przed zaworem roznicowym i pompa, a pozniej rozdzielenie trojnikiem na gdrzejniki gora-dol, powrot z CWU wpiety na powrocie do kotla juz za zaworem 4D, wpiecie rury i pompy do CWU przed zaworem 4D. Najprosciej jak zbaczysz schemat instalacji jest na stronie internetowej Defro no i masz go w instrukcji kotla. Bo ten ,,majstersztyk" u ciebie do przerobienia koniecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie nie powinno być takiego efektu, bo za mały na pewno nie jest. Tutaj koniecznie należy doprowadzić instalację do ładu, ponieważ sterownik nie ma "narzędzi" do wykonywania swojej pracy. Błędne podpięcia odbiorów dodatkowo wprowadzają zamieszanie w przepływach i destabilizują warunki pracy kotła.

 

Instalator się nie popisał i musi doprowadzić układ do porządku lub na własny koszt wynająć fachowca. Jeśli to on będzie po sobie poprawiał, to sugeruję patrzeć mu na ręce, ale tu niezbędna wiedza w temacie, której nie masz. Najrozsądniej będzie sporządzić dokładny schemat jak powinna wyglądać twoja kotłownia i dać to wykonania.

Lepiej poczekać z reklamacją do czasu opracowania docelowego wyglądu kotłowni, a póki co to ręcznie ustawić 4D w pozycji rozdzielenia obwodów. Wówczas masz sytuację jakby go w ogóle nie było. Do ręcznej obsługi zaworu służy przełącznik na obudowie siłownika.

 

Niestety wszystko u ciebie jest do "wycięcia" i ponownego montażu. Jeśli masz układ z naczyniem przelewowym, to tu też masz błąd i to poważny, gdyż naczynie musi być wpięte bezpośredni w kocioł, a tego nie widać. Najmniejszy problem, to sposób montażu zaworu zwrotnego/bezpieczeństwa pod bojlerem. Założono go w jedynym niepolecanym położeniu, czyli "w dół" (chodzi o ten zawór z czerwoną dźwigienką). Taki montaż to szybkie zabrudzenie mechanizmu zabezpieczającego i odkładanie się kamienia. Za rok może już nie działać, lub próg otwarcia pójdzie w górę. Do bojlera przydałoby się też naczynie wyrównawcze, by nie było problemu kapiącego zaworu.

 

 

W opracowaniu schematu jak to ma wyglądać pomogą tu obecni stali użytkownicy. Musisz tylko opisać co masz i co chcesz osiągnąć. Napisz odpowiedzi na pytania:

1. Układ otwarty czy zamknięty?

2. Charakter ogrzewania: grzejniki, podłogówka, czy mieszane?

3. Dlaczego masz podwojoną pompę na CO, osobno piętro, osobno parter?

 

Dalsze pytania już w oparciu o wstępny schemat, który można zaproponować dopiero po odpowiedzi na powyższe.

 

P.S.

Instalator wie o problemach? Jak się tłumaczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dziękuje za zainteresowanie się moim problemem.

Zastanawiałem się czy dać do poprawki instalatorowi który mi to robił czy poszukać nowego . 

 

Bardzo bym był wdzięczny gdyby sporządzić schemat gdyż jestem laikiem w tym temacie, a mam mało czasu gdyż coraz zimniej na zewnątrz a mam małe 9 miesięczne dziecko. Moje ostatnie 2 tygodnie spędziłem przy kotle :(

 

Układ jest otwarty - naczynie wyrównawcze przelewowe powieszone w najwyższym miejscu w domu 

Grzejniki parter Druga pompa czerwona (8 grzejników + 1 drabinkowy łazienka) zawory grzejn. zwykłe  - są to pomieszczenia biurowo -magazynowe 

Grzejniki piętro: (7 grzejników + 1 drabinkowy łazienka) - wszystkie z zaworami termostatyczny

 

Drugą pompę polecił mi mój instalator gdyż chciałem aby od 7:00-16:00 grzało na 20 C a w nocy do 18 C (Sterownik pokojowy w biurze reguluje załączanie pompy) ale teraz tak się zastanawiam czy to był dobry pomysł ... czy nie warto zostawić 1 pompy CO i założyć na grzejnikach zawory termostatyczne aby nie doszło do tego że nagle pracują dwie pompy CO  i temp. zaczyna spadać na kotlę co o tym sądzicie ? 

 

Jestem z Legnicy - może macie jakiegoś dobrego instalatora z moich rejonów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To naczynie niestety do przerobienia jest. Tutaj może być największy problem, jeśli z rurami trzeba będzie przez strop się przebijać. Opcjonalnie można pomyśleć o montażu wężownicy schładzającej na kotle i zamknięciu układu. Defro chyba ma atesty do pracy w układzie zamkniętym, ale to do sprawdzenia w DTR kotła.

 

Napisz jeszcze jaki był cel montażu 4D. Jeśli wymóg gwarancyjny, to formalnie jest OK, ale roli ochrony powrotu nie spełnia. Jest albo za mały, albo brakuje pompy kotłowej. Niestety masz sytuację gdzie zainwestowałeś spore pieniądze w osprzęt kotłowni i teraz przerobienie tego wg prawideł prowadzi do kolejnych wydatków, bo z tego co masz to tylko kolejny zakalec wyjdzie.

 

Spróbuję coś stworzyć bazowego, ale to chwilę potrwa. Później będziesz mógł się do tego odnieść i ewentualnie się dopracuje. Generalnie zasady są niezmienne i schemat będzie odbiciem propozycji każdego producenta kotła czy 4D. Wystarczy instrukcje czytać. Szkoda, że instalator nie czytał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niżej masz propozycję jak to ma wyglądać.

1. Zwróć uwagę na realną możliwość przerobienia naczynia.

2. Jeśli piętro ma szansę grzać grawitacyjnie, to zawór różnicowy zostawiłem ci na obiegu piętra. Najlepiej byłoby zaopatrzyć się w układ podtrzymania napięcia przynajmniej dla pompy piętra, lub mieć w opcji mały agregat.

3. Bojler ma być bezpośrednio w kocioł wpięty (na obiegu kotłowym).

4. Parter wobec tego to napisałeś najlepiej zostawić z własną pompą sterowaną termostatem ściennym, jeśli koniecznie chcesz redukować ogrzewanie na noc. Na zwykłych termostatach tego nie zrobisz, bo to uciążliwe. Nie oznacza to, że nie przydałyby się one na każdym grzejniku. Dobra praca termostatu ściennego jest możliwa, gdy jest on w "reprezentatywnym" pomieszczeniu, a grzejnik są dobrze dobrane wg mocy do zapotrzebowania.

5. Jeśli 4D ma pracować grawitacyjnie dla ochrony kotła, to musi być duży, najlepiej 40 (min 32). Rury łączące go z kotłem mają mieć średnicę wyjść z kotła. Montowanie 4D o mniejszej średnicy to konieczność montażu dodatkowej pompy na małym obiegu zaworu (kotłowym). Musisz przekalkulować, czy taniej nie wyjdzie dorzucenie tej pompy.

post-18583-0-41458100-1417364747_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje bardzo za schemat

 

Wydrukowałem schemat i byłem w kotłowni - załamałem się :(

Wszystko jest do przerobienia , do wymiany mam nowy zawór 4D na większy 

Z Kotła wyszli rurą 25 gdzie na szkicu widzę 40 

Na wszystkim trzeba się znać - jestem zły na pseudo instalatorów , nie mam czasu z nimi się tarmosić biorę nową firmę i wedle szkicu niech mi to przerabiają a ja będę spr. rurka po rurce

 

Mój obecny Dom (piętro) zostało wybudowane 5 lat temu nad istniejącymi budynkami biurowymi, 5 lat pracował u nas kocioł tzw. śmieciuch 

 

Jest taki problem z bezpośrednim zasilaniem naczynia wyrównawczego 

Zasilanie jest ale w pionie z z pozostałymi grzejnikami na piętrze - czy muszę puścić bezpośrednio rurkę zasilająca do naczynia ? Co to zmienia ??? 

Chciałbym tą wymianę pominąć gdyż musiałbym zniszczyć za wiele rzeczy (płytki, prucie w ścianach) 

 

Jeszcze raz dziękuje za poświecenie swojego czasu.

 

Mam jeszcze pytanie

Nie znam tego symbolu 

Czy to jest zawór odpowietrzający autom ? 

 

schemat.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój obecny Dom (piętro) zostało wybudowane 5 lat temu nad istniejącymi budynkami biurowymi, 5 lat pracował u nas kocioł tzw. śmieciuch 

 

Jest taki problem z bezpośrednim zasilaniem naczynia wyrównawczego 

Zasilanie jest ale w pionie z z pozostałymi grzejnikami na piętrze - czy muszę puścić bezpośrednio rurkę zasilająca do naczynia ? Co to zmienia ??? 

Chciałbym tą wymianę pominąć gdyż musiałbym zniszczyć za wiele rzeczy (płytki, prucie w ścianach) 

 

Słuchaj. Jeżeli chcesz to mieć zrobione wg wszelkich standardów (również Defro), to niewiele można przeskoczyć. Takie mamy prawo (normy) i wszelkie odstępstwa mogą być wykorzystane przeciwko tobie.

 

W związku z twoim oporem co do prowadzenia nowych rur zabezpieczających kocioł masz kilka opcji.

1. Skontaktuj się z Defro i zapytaj czy ten model można montować w układzie zamkniętym, a jeśli tak, to układ zamknij i odpowiednio zabezpiecz.

2. Rozdzielić kocioł od układu wymiennikiem ciepła i naczynie otwarte umieścić w kotłowni, a grzejniki zrobić w układzie zamkniętym.

3. Olać zasady bezpieczeństwa i gwarancję i zrobić po staremu z zaworem różnicowym na rurze bezpieczeństwa (teraz tak jest i pewnie było tak na śmieciuchu). Wyglądałoby to jak niżej, a jeśli zostawisz ten 4D, który masz to ochrony powrotu nie będzie.

 

post-18583-0-88494800-1417389471_thumb.jpg

 

Jakie ryzyko jesteś w stanie podjąć zależy od ciebie. Najbezpieczniejsza, zgodna z przepisami i warunkami gwarancji jest wersja nr 2. Dziś już nie mam chęci tego rozrysowywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

 

Znalazłem innego instalatora i przerobił mi instalacje wedle schematu.

 

Piec na razie nie gaśnie ale mam problem...Nie mogę uzyskać ciągłości  zadanej temp. 60 C na kotle

 

Jak już jakimś cudem uzyskam 60 C wchodzi w nadzór i po chwili startuje od 58 i leci w dól do 52 i powoli powoli leci do 60 C i tak w kółko...

 

Sprawia takie pozory jak by 20kw było za małe 

 

Testuje ustawienia na włączonych dwóch pompach CO

 

Ekogroszek Pieklorz niby 28-29,5

 

Moje ustawienia:

 

Temp Zadana CO: 60C

Temp. Zadana CWU: 45C

Podwanie: 15s 

Przerwa: 40s

Dmuchawa: 50

 

Podtrzymanie:

Przerwa: 25min

Wentylator:

Praca 35s

Czas pracy 3min

 

Histereza CO - 2

Histereaza CWU - 3

 

 

 

 

 

post-60623-0-15866900-1417647801_thumb.jpg

post-60623-0-83929500-1417647802_thumb.jpg

post-60623-0-87558100-1417647804_thumb.jpg

post-60623-0-55322600-1417647805_thumb.jpg

post-60623-0-22775300-1417647806_thumb.jpg

post-60623-0-31421200-1417647808_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem innego instalatora i przerobił mi instalacje wedle schematu.

 

Szkoda, że nie oparłeś się na "moich" propozycjach. "Najmniejszym złem" byłoby zrobienie tego wg schematu z postu #10 (i tak byłoby to wbrew zasadom i robić tak się nie powinno), a tutaj widzę kolejne wariacje na temat "co by tu s..." Uświadom mnie dlaczego pozwoliłeś, aby fachowiec na drodze do naczynia zamontował zawór 4D? Narysowałem wyżej jak "od biedy" bez przerabiania naczynia podpiąć 4D.

 

W mojej wersji na pionie idącym na piętro (gdzie jest naczynie) masz "TYLKO" zawór różnicowy. Po pierwsze ma on zawsze możliwość samoczynnego otwarcia, a po drugie użytkownik nie ma opcji aby go jakkolwiek zastopować. Ty masz najpierw 4D, a później zawór różnicowy, czyli pod kątem bezpieczeństwa jest gorzej niż było (sytuację ratuje na szczęście zawór bezpieczeństwa).

 

Co do trudności z osiągnięciem zadanej, to przyczyn może być kilka.

 

Po pierwsze przerobienie układu i uporządkowanie kierunków przepływu sprawiły, że pompy tłoczą tam gdzie powinny i przez kocioł przepływa więcej wody niż wcześniej.

 

Po drugie może to być sytuacja przejściowa i minie po ustabilizowaniu się temperatur.

 

Po trzecie zadana kotła jest tylko 5 sC wyższa od zadanej zaworu, więc jak widać osiągnięcie jej wymaga całkowitego otwarcia 4D na 100%, czyli mieszania brak, a dwie pompy CO to szybka bieżąca wymiana wody w kotle na nową.

 

 

Receptą na to mogą być zawory termostatyczne na grzejnikach, które będą regulować przepływ wg potrzeb, zmniejszenie biegu pomp, albo podniesienie temperatury kotła do 70-75, by mieszanie mogło w ogóle zaistnieć. Najlepiej wszystko na raz.

 

Do oceny też sprawność spalania i ew regulacja, by kocioł grzał wodę a nie komin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Tak jak wcześniej pisałem - nie znam sie na schemacie , zaworach itp - chociaż przez ostatnie dni wiele się nauczyłem :)

 

Dlaczego tak podłączył ? Przekonał mnie że mój piec ma tyle zabezpieczeń że nie wymaga instalacja dodatkowego zaworu.

 

Pali się dobrze ciepło idzie na grzejniki.  

 

Teraz nie mogę sobie poradzić z ustawieniami. Strasznie mi skacze temperatura (różnica nawet 15 C

Bawie sie w ustawianie po 1 % ale marne rezultaty.

Proszę zobaczcie co jeszcze powinienem zmienić aby ta temperatura ustabilizowała się. Docelowo chciałbym trzymać na CO 65 c 

 

 

 

 

post-60623-0-89472900-1417811638_thumb.jpg

post-60623-0-93486900-1417811641_thumb.jpg

post-60623-0-66032500-1417811642_thumb.jpg

post-60623-0-20970900-1417811643_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.