Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak W Tym Palić? Da Się Od Góry? Krzaczek Chyba Skd


Viking1113

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszyskich.

Z góry przepraszam za swoją ignorancję. Jestem kompletnie zielony w dziedzinie poprawnego palenia w piecu c.o.

Sprzedałem mieszkanie z ogrzewaniem z miejskiej sieci a kupiłem dom z piecem. Pora nauczyc się w nim palić. Przegladam forum juz od dawna ale nie wiem dalej czy da się w moim piecu rozpalać od gory? piec to Krzaczek 18 KW ( to zczytałem z tabliczki) jednaj nie ma tam informacji o modelu. Jest natomiast budową bardzo podobny do modelu SKD. Szukam sposobu na efektywne i możliwie czyste spalanie stad moje zainteresowanie paleniem od góry. Tylko czy się w tym da? Dom 140 m2 nieocieplony z pojedynczego pustaka (mam nadzieje ze ocieplę w przyszłym roku), komin o przekroju 12 x 24, około 12 metrów wysokości. Poniżej załączam zdjęcia

post-60195-0-99648600-1415025325_thumb.jpg

post-60195-0-76749400-1415025356_thumb.jpg

post-60195-0-78040400-1415025389_thumb.jpg

post-60195-0-33668500-1415025426_thumb.jpg

post-60195-0-49902400-1415025460_thumb.jpg

post-60195-0-98762400-1415025492_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kocioł myślę że będzie znośny, niestety nikt od razu nie przedstawi Ci sposobu na dobre i ekonomiczne spalanie w tym kotle. Wiąże się to z niewielkimi przeróbkami, jak koledzy słusznie zauważyli to "ni pies ni wydra" a skoro coś jest do wszystkiego ( palenia od góry i od dołu ) to jest do niczego.

Na początek poczytaj o kotłach dolnego spalania, i ich zasadzie działania, później zaślepisz szamotem tę górą przerwę którędy odprowadzane są spaliny w paleniu od góry.

Następnie poczytaj o "Rurze Wezyra" która odciągnie nadmiar spalin w komorze zasypowej.

 

Tyle na początek, jak to opanujesz porozmawiamy o powietrzu wtórnym które przyda się do dopalenia gazów.