Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wybór Pieca Dwufunkcyjnego


Ptak86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zastanawiam się nad wyborem pieca do domku jednorodzinnego. Projekt domu można zobaczyć na http://archon.pl/gotowe-projekty-dom...m5236b6c741081 

Developer montuje zwykły piec dwufunkcyjny. Ogrzewanie w systemie mieszanym w kuchni w wiatrołapie oraz łazience ogrzewanie podłogowe. Poddasze nie będzie ogrzewane.
Jak widać na projekcie łazienka jest oddalona od pieca umieszczonego w kotłowni dlatego myślę o zmianie koncepcji developera na piec dwufunkcyjny z wbudowanym zasobnikiem. System cyrkulacyjny będzie zamontowany dlatego myślę ze to dobry pomysł. Tylko jestem zielony w tej materii dlatego doradźcie jaki piec jakiej firmy i na co zwrócić uwagę.. 


Pozdrawiam z góry dziękuje za rady i konkretne propozycje 

Jeśli potrzebne są jakieś dodatkowe informacje napiszcie podam smile-2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że najpierw warto określić zapotrzebowanie,cwu a potem myśleć o kotle. Ale zgadzam się kocioł dwufunkcyjny to marne rozwiązanie. Pewnie trochę lepsze rozwiązanie to kocioł z wbudowanym zasobnikiem ładowanym warstwowo, ale nie do wszystkich można podłączyć cyrkulację cwu. Dlatego optymale wydaje się zastosowanie kotła jednofunkcyjnego z podgrzewaczem cwu. Co do pojemności podgrzewacza to wyniknie właśnie z zapotrzebowania cwu. I najlepiej kupić taki który jest przystosowany do montażu cyrkulacji ( dodatkowy króciec, a pompa jest sterowana przez sterownik kotła). Jak w domu ogrzewanie mieszane to zdecydowanie kocioł sterowany pogodowo z dwoma obiegami grzewczymi a podłogówka na mieszaczu (oczywiście zestaw dedykowany przez producenta a nie jakieś zintergowane rozdzielacze).Myślę że kocioł powinien być kondensacyjny. Model kotła i producent jest sprawą wtórną, na rynku jest wybór różnych kotłów na każdą kieszeń, za to patrz na dostępność serwisu na swoim terenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach