Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zawór 4D I Dwa Obiegi


wiesiulek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Chcę wstawić do instalacji zawór 4D z siłownikiem (dla ochrony kotła). Mam układ zamknięty, kocioł z podajnikiem, jak na razie zawór 3D ręcznie sterowany

i dwa obiegi co (oddzielne mieszkania) obsługiwane oddzielnymi pompami, załączanymi przez termostaty pokojowe. Jeśli wstawię zawór 4D to pompę będę

musiał wstawić między kotłem a zaworem. Wymyśliłem, żeby zasilanie rozdzielić na moje dwa obiegi przez zawór 3D z siłownikiem. Ale nie wiem co miałoby

sterować siłownikiem ( nie znam się na automatyce). Nie wiem też, jak sterowany jest siłownik zaworu 4D, który ma zapewnić np. 50 st na powrocie. Mam

regulator IRYD RTZ. Może ktoś mnie oświeci?

Jeszcze jedno pytanie: czy można wstawić powrót z zasobnika CWU przed zaworem 3D (tzn. powrót, zawór 3D, kocioł) jeśli zsilanie wychodzi między kotłem

a zaworem 3D?Liczę na pomoc fachowców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załączam schemat instalacji. Jak dotąd mam tak jak na rysunku 1. Ale muszę to wyjaśnić. Dwa lata temu, po trzynastu latach, musiałem skończyć z olejem (oczywiście ze względów finansowych - ostatni sezon grzewczy na oleju to było ponad 14 tys.) Wybrałem kocioł Witkowski z ekoenergią, bo się naczytałem, że spala gorsze paliwa itd. Teraz po dwóch sezonach grzewczych i pewnych doświadczeniach wolałbym jednak zwykłą retortę (widziałem, jak się w niej pali u znajomych-kocioł Defro Komfort- piękny, równy płomień,a u mnie oczywiście nie dopala na końcu palnika), ale mam to co mam. Ponieważ miałem kocioł olejowy Delta ACV ze zbiornikiem CWU zanurzonym w kotle CO, zrobiłem instalację jak na rysunku 1.