Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nietypowe Dolne Przyłącze Grzejnika - Prośba O Potwierdzenie.


aero900

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam taki problem, kupiłem okazyjnie nowe duńskie grzejniki Riopanel (ale nie w sklepie tylko z drugiej ręki i w Danii, nie mam możliwości zapytania "u źródła") i choć producent na stronie deklaruje, że podłączenie to typowe 1/2" to moje chyba tak nie mają - albo ja walę gafę życia...

Gwint jest tylko zewnętrzny i jest to 1". Średnica wewnętrzna stożka to 18mm i w połowie długości spada na 17mm. Żadnego gwintu wewnątrz...

 

 

To normalne? A jeśli nie to może ma ktoś radę jak je podłączyć...

 

Dziękuję

Hubert

 

 

post-59529-0-37102800-1411423686_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rany, nigdy bym na to nie wpadł...jestem mechanikiem, średnice śrub odpowiadają średnicom gwintów...z rurami jest lekko inaczej :-)

Dwa dni szukam w necie informacji na temat fantazyjnego duńskiego przyłącza...Dziękuję Ci bardzo!

 

Pozwolę sobie zadać ostatnie pytanie - można do tego bezpośrednio podłączyć rurkę miedzianą 15-18mm (widziałem, że pexy tak są podłączane) czy trzeba stosować taki zespół podłączeniowy:

http://allegro.pl/zespol-przylaczeniowy-grzejnika-prosty-3-4-i4625135498.html

 

Hubert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to żadnego gwintu nie ma a takie dwa zwoje co widac ?

do tego potrzebne jest przyłącze kątowe bądz proste przykręcasz i tyle ale jak widać musi być to przyłącze z taką wkładką stożkowa albo oringiem ,nie może być zpłaską uszczelką bo nie zadziała i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta złączka z postu #5 jest dobra, To przyłącze uniwersalne 

Wykręcasz tylko ten nypel 1/2' / 3/4" a pod spodem jest stożek.

Podłączasz bez tego nypla - po prostu nypel wędruje na półkę.

 

Ważne tylko aby rozstaw otworów w grzejniku był 50mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach