Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Palenie Od Góry


TomKas

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

jestem laikiem na tym forum lecz nie w kwestii palenia w piecu,tutaj mam doświadczenie.

Stoje przed kupnem pieca....kupilem okazyjnie uzywany za 200zł od instalatora kocioł olsztyn ski 17,5kW w mojej kotłowni obecnie stoi Zębiec gornego spalania starego typu o mocy 9kW,pozbawiony izolacji-rury w kotłowni tez bez pianki-słowem masakra!  miał kiedys rozetke przesuwną w drzwiczkach zasypowych ale coś sioe urwało i zakleiłem siuszczelniaczem do kominków.Mam dom 110m2 wiec kazdy mowi ze piec na taki metraż bez ocieplenia to min 12-13kW Stary Zębiec ma 15 lat jest rozhartowany kilka razy,kiedys (kilka razy) nie właczylem pompki ...raz cały zasypany weglem rozgrzał sie do czerwonosci w srodku tak ze blacha do zasuwania pękła do polowy...a piec wybrzuszyło ale nie puścił ani kropli wody nigdy..zeszłej zimypaliwem z braku funduszy czym sie dalo mokre drewno to była norma...ciezko mi bylo siagnąć paląc od dołu drewnym 60-70st ...az pewnego dnia postanowiłem rozpalic weglem od góry....zeby eksperyment byl policzalny wegiel trafil na wage 20,5kg kostki ulozyłem w piecu recznie wyszła cała komora (wym komory:0.35x0.35 x 0.25 czyli okolo 0,031m3 )

rozpaliłem ...i to co osiągnąłem przeszło moje oczekiwania !na tym zasypie piec pracował od momentu rozpalenia do osiagniecia 60st- 30min potem przez ponad 18h trzymał 70st i powolutku leciał w dół do 40st łacznie nie całe 23h ,efekt odczuła moja żona która dotknęla grzejnika i zaczeła krzyczec ze woda sie gotuje!a to dlatego ze mimo ze na piecu bywało 70st nigdy kaloryfery nie były tak gorące!

 

powtórzyłem taki sposób palenia jeszcze dwa razy...raz zdrobniejszym weglem i miałem...krótszy czas palenia o ok 2 h temperatura ok 62-65st.

wiec tylko kostke uzywalem.